Πανηγύρι στο Πυργί

Τα πανηγύρια στο νησί με αφορμή τον εορτασμού του 15Αύγουστου ήταν πολλά και μάλιστα 3ήμερα (14-16.08). Εμείς ανήμερα της γιορτής αποφασίσαμε να επισκεφθούμε ένα από τα μεγαλύτερα, κατά τα λεγόμενα των ντόπιων, αυτό στο Πυργί.

Η πλατεία του χωριού, δίπλα στην εκκλησία ήταν γεμάτη τραπέζια που περίμεναν υπομονετικά το ρολόι να χτυπήσει 12.00 τα μεσάνυχτα για να γεμίσουν με κόσμο από όλο το νησί. Tα τραπέζια φυσικά είχαν στηθεί περιμετρικά της πλατείας μια και έπρεπε να υπάρχει αρκετός χώρος γύρω από την ορχήστρα για να αρχίσουν οι χοροί..

chios-pyrgi8

chios-pyrgi3

Τα τραπέζια ήταν όλα σχεδόν "κρατημένα" και αν δεν είχες φροντίσει να πας αρκετά νωρίς δύσκολα έβρισκες κάποιο διαθέσιμο.

chios-pyrgi1

Εμείς που καταλήξαμε εκεί κατευθείαν από την παραλία, ήπιαμε ένα ποτό στο εσπρέσο-μπαρ του χωριού και φύγαμε πριν ολοκληρωθεί η προσέλευση του κόσμου και πριν αρχίσει το μεγάλο γλέντι, το οποίο σίγουρα κράτησε μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες. Βλέπετε τα πανηγύρια στο νησί είναι "after events".

chios-pyrgi7

Το Πυργί βρίσκεται στο νότιο τμήμα του νησιού και όπως διαπιστώσαμε είναι ένα αρκετά μεγάλο και ζωντανό χωριό. Μαζί με τα Μεστά, είναι τα 2 πιο γνωστά Μαστιχοχώρια. Εκτός από τη μεσαιωνική του πολεδομία, είναι γνωστό για την ιδιαίτερη χαρακτική διακόσμηση των τοίχων των κτιρίων του. Όλες σχεδόν οι προσόψεις είναι σχεδιασμένες με τα "ξεστά" (λευκά και γκρίζα γεωμετρικά σχήματα, τα οποία δημιουργούν οι τεχνίτες ξύνοντας τον υγρό σοβά), τα οποία προσδίδουν στο χωρίο μια παραμυθένια όψη. Περπατώντας στα σοκάκια του νιώθεις ότι ταξιδεύεις πίσω στο χρόνο.

chios-pyrgi2

chios-pyrgi6

Θα επιστρέψουμε σίγουρα μέσα στις επόμενες μέρες για μια απογευματινή περιήγηση στα στενά του ιδιαίτερου αυτού χωριού.

chios-pyrgi5

« Απρίλιος 2019 »
29 30
15.09.2012

Κηπουρική για ερασιτέχνες

Ήρθε η ώρα να φροντίσω τα λουλούδια όπως πρέπει..

08.09.2016

Η Ανατολή κι ένας Νέος Διαγωνισμός ανατέλλει (ΕΛΗΞΕ)

Τη Victoria Hislop τη γνώρισα στο Νησί, την ακολούθησα πιστά στον Γυρισμό, την αγάπησα ακόμα πιο πολύ στο Νήμα, την προσπέρασα για κάποιο λόγο στον Τελευταίο Χορό, μα τη συνάντησα ξανά στην Ανατολή.

20.11.2012

Αγαπημένα ποιήματα για τα παιδιά (από το Γιάννη Ρίτσο)

Το "Αν όλα τα παιδιά της γης"  είναι ένα πολύ αγαπημένο ποίημα του Γιάννη Ρίτσου, από τα πρώτα post που κάναμε σε αυτό το blog.Κάθε φορά που το διαβάζουμε μας αρέσει περισσότερο. Ένα άλλο εξαιρετικό έργο του ποιητή το απόσπασμα από το ποίημα "Αναφυλλητό"..

13.12.2012

Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται...

Και το όμορφο, άνετο και φιλόξενο σπίτι φαίνεται από την είσοδο.

02.07.2013

Χειροποίητα αξεσουάρ γραφείου

Έχετε σκεφτεί να εξοπλίσετε το γραφείο σας με τις δικές σας κατασκευές;

20.04.2015

Orliakas Race 2015: Μια υπέροχη αθλητική γιορτή

Μια υπέροχη μέρα! Μια εξαιρετική αθλητική γιορτή! Μια άρτια διοργάνωση! Ένα γραφικό χωριό, ένα απείρου κάλλους φυσικό τοπίο, τόσα χαμογελαστά πρόσωπα, τόσοι άνθρωποι γεμάτη ενέργεια! Πόσο όμορφα περάσαμε!

Και όλα αυτά στο Σπήλαιο, ένα από τα πιο γνωστά χωριά των Γρεβενών που βρίσκεται στον Όρλιακα, ένα ιδιαίτερο βουνό με πολύ πλούσια βλάστηση. Με αφετηρία και τερματισμό στο χωριό, την Κυριακή 19 Απριλίου 2015, πραγματοποιήθηκαν δύο αγώνες δρόμου, ο Orliakas Adventure Race με μήκος 33 χιλιόμετρα και ο Portitsa Trail με μήκος 7,5 χιλιόμετρα. Τους αγώνες διοργάνωσαν οι πάντα δραστήριοι Δρομείς Υγείας Γρεβενών με τη βοήθεια φορέων της πόλης, χορηγών και πλήθους εθελοντών.

08.05.2013
Sfendami Mountain Festival 2013

Τα βουνά μας αρέσει να τα επισκεπτόμαστε, να τα κατακτούμε και αυτό φαίνεται και από τις ορεινές μας περιπλανήσεις. Κάθε επίσκεψη σε ένα νέο βουνό είναι μια νέα ανακάλυψη, η ομορφιά που συναντάς είναι απίστευτη, η φύση σου επιφυλάσσει τις μεγαλύτερες εκπλήξεις, περπατάς ή σκαρφαλώνεις και αποκαλύπτονται μπροστά σου τα θαυμάσια τοπία.. Και όλα αυτά δεν τα χορταίνεις ποτέ και δεν τα ξεχνάς ποτέ.. Οι εικόνες, η θέα, τα έντονα συναισθήματα δε σε αφήνουν στην καθημερινότητά σου, τα έχεις μέσα σου και έρχονται στην επιφάνεια με κάθε σχετικό ερέθισμα.

11.05.2013

Ζήσε αυτό που μια φορά συμβαίνει!

Νέο τραγούδι για την Ελευθερία Αρβανιτάκη σε ρυθμό ανάλαφρο και αισιόδοξο, με έντονη δόση ρομαντισμού... Πάντα νικάμε στο τέλος εμείς, οι ευαίσθητοι της γης..

23.11.2015

Χειροποίητα σαπούνια: Δημιουργίες για μικρούς και μεγάλους

Όταν το παιδί μεγαλώνει βαριέται – και συ μαζί του, μπορεί και περισσότερο εσύ- τις χαρτοκοπτικές και τις μωρουδίστικες ζωγραφικές. Ως απεγνωσμένη μητέρα ψάχνεις ... ας είναι καλά το internet. Βρίσκεις λοιπόν άπειρες, αμέτρητες, μυριάδες δραστηριότητες. Επιλέγεις διάφορες και ξεκινάς με μία που εμπεριέχει και οικολογική πλευρά. Σαπούνι! Σπιτικό σαπούνι.

28.01.2013

Ain't No Mountain High Enough

Το κομμάτι αυτό όποτε το ακούω μου φτιάχνει τη διάθεση! Με κάνει να θέλω να ανεβάσω την ένταση και να αρχίσω να τραγουδάω μαζί με τους δύο ερμηνευτές του..

30.04.2014

Κέικ με κανέλα και σταφίδες

Στα κέικ δεν μπορώ να αντισταθώ ποτέ! Ίσως φταίει που από παιδί πάντα είχαμε σπιτικό κέικ πάνω στο τραπέζι της κουζίνας. Πολλές φορές έκοβα ποσότητα από το μεσημεριανό φαγητό, ειδικά όταν επρόκειτο για φαγητό που δε μου πολυάρεσε, για να τιμήσω λίγο αργότερα το κέικ της μητέρας. Και δεν ήταν πάντα ίδιο. Η εκάστοτε έμπνευση κατά τη στιγμή της δημιουργίας οδηγούσε κάθε τόσο σε διαφορετικά γευστικά μονοπάτια.

Μερικά χρόνια αργότερα, όταν απέκτησα δικό μου σπίτι και δική μου κουζίνα, μια από τις αγαπημένες μου συνήθειες έγινε η παρασκευή "κεικοειδών" γλυκών. Κέικ βανίλιας, σοκολάτας, σουφλέ, κέικ με φρούτα, ό,τι μπορείτε να φανταστείτε! Φαγητό μπορεί να μην υπάρχει στο σπίτι αλλά κέικ θα υπάρχει!

Και κάπως έτσι, κάθε νέα συνταγή που πέφτει στα χέρια μου αποτελεί αφορμή για να μπω στην κουζίνα. Αυτή τη φορά η συνταγή ήρθε και πάλι από την Μπέσσυ, πιστή φίλη πια της σελίδας μας, και αφορά σε ένα κέικ με κανέλα και σταφίδες.

28.12.2015

Στολίδια από πηλό DIY

Λίγες μέρες πριν το γραμματοκιβώτιο του Άγιου Βασίλη πάρει σάρκα και οστά, καθίσαμε στο καρεκλάκι μας και μαζί με τον Φίλιππο παίξαμε για πρώτη φορά με τον πηλό. Εγώ έφτιαχνα, αυτός χαλούσε. Αλλά τι σημασία έχει; Περάσαμε μια δημιουργική ώρα χωρίς τουβλάκια και κουμπάκια και φτιάξαμε μικρά στολιδάκια.

13.07.2013
Έτοιμη για παραλία;

Έχει μπανάκι το πρόγραμμα αυτό το σαββατοκύριακο;

Εμείς ελπίζουμε πως θα έχουμε αύριο την ευκαιρία για μια βουτιά, αν και τη σκεφτόμαστε από σήμερα!

25.07.2014

Η υπερβολική ταχύτητα και τα λάθη

Ένα ενδιαφέρον βίντεο-πρόταση έφτασε στο inbox μας από την ομάδα του CarStats.gr. Πρόκειται για διαφήμιση - καμπάνια ενάντια στην οδήγηση με υπερβολική ταχύτητα. Η χώρα προέλευσης του βίντεο είναι η Νέα Ζηλανδία και ο σκοπός του είναι κυρίως εκπαιδευτικός.

Και επειδή λόγω των ημερών πολλοί από μας βρισκόμαστε στους δρόμους στο πλαίσιο των καλοκαιρινών μας διακοπών και σίγουρα βιαζόμαστε να φτάσουμε στον προορισμό μας, βρήκαμε το εν λόγω βίντεο ιδιαίτερα επίκαιρο!

12.01.2013
Οι υποψηφιότητες των Όσκαρ 2013

Οι φετινές υποψηφιότητες για τα Όσκαρ ανακοινώθηκαν την Πέμπτη που μας πέρασε και σήμερα πάμε σινεμά για να δούμε την ταινία που ήρθε 2η στην κούρσα των υποψηφιοτήτων συμμετέχοντας σε 11 κατηγορίες.

06.09.2014
Coldplay - A Sky Full Of Stars

Για να ξεκινήσουμε μουσικά και δυναμικά το πρώτο Σαββατοκύριακο του φθινοπώρου!

15.04.2016

Τσάντα mickey mouse

Για το Πάσχα που έρχεται έχουμε πάλι σε ετοιμότητα την τσάντα mickey mouse του Φίλιππου! Είναι μια τσάντα - δώρο από μια πολύ αγαπημένη φίλη, η οποία μας βόλεψε τρομερά! Και αρέσει και στον Φίλιππο πολύ!

22.12.2014

Christmastreestas 2014 III

Tα Χριστούγεννα είναι προ των πυλών και οι περισσότεροι απολαμβάνουμε τα σπίτια μας στολισμένα! Τι λέτε να δούμε παρέα και τα αποτελέσματα της 3ης αποστολής των Christmastreestas.

22.03.2013

Περπατώντας στα πάρκα του Λονδίνου

Για τα πάρκα του Λονδίνου είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα έχετε ακούσει πολλά. Για το πόσο όμορφα είναι, πόσο μεγάλα, πόσο πράσινα, πόσο κόσμο έχουν...

28.03.2014
Η ώρα της γης για το 2014

Η καθιερωμένη πλέον ετήσια δράση "Ώρα της γης" έχει προγραμματιστεί και φέτος για το τέλος Μαρτίου.

17.04.2013
Ακόμα ένα πρωτότυπο κομοδίνο

Χθες δεν ήταν που είδαμε μερικές εναλλακτικές ιδέες για ένα κομοδίνο διαφορετικό με άποψη και στιλ; Σήμερα σας έχουμε άλλη μια ωραία ιδέα που συνδυάζεται και με την αξιοποίηση ξύλινων παλετών, στην οποία έχουμε αναφερθεί πριν λίγο καιρό.

19.11.2012

Metallica - Nothing else matters

Aς χαλαρώσουμε ακούγοντας αυτό το υπέροχο τραγούδι των Μetallica κι ας θυμηθούμε τι πραγματικά έχει αξία για μας..

07.02.2013
There is only one thing that makes a dream impossible to achieve: the fear of failure.

Paulo Coelho, The Alchemist.

02.02.2013

Stevie Wonder - My Cherie Amour

Σας είπα ότι η μουσική επένδυση της ταινίας "Οδηγός Αισιοδοξίας" μου άρεσε πολύ..