Η δύναμη που κρύβεις μέσα σου - Ανεβαίνοντας στον Αηλιά Πενταλόφου

Άλλη μια περιπλάνηση στο όμορφα ελληνικά βουνά ξεκινά. Ανάβαση στον Αηλιά Πενταλόφου, στο Βόιο Κοζάνης.

Αν ταξιδεύεις στην παλιά εθνική οδό Θεσ/νικης - Ιωαννίνων, μόλις περνάς τον Πεντάλοφο, βλέπεις δεξιά του δρόμου μια παράξενη κορυφή

και λίγο παρακάτω συναντάς την αρχή ενός όμορφου μονοπατιού που ξεκινάει απ' την άσφαλτο

και σε ανεβάζει εκεί πάνω σε περίπου 1,5 ώρα. Εκεί είναι το εκκλησάκι του Αηλιά.

Ξεκινάς λοιπόν την ανάβαση ακολουθώντας το καλά σηματοδοτημένο στην αρχή τουλάχιστον μονοπάτι, μέσα στα πεύκα και στις πελώριες οξιές,

πιο πάνω παιδεύεσαι λίγο να βρεις τη συνέχειά του γιατί χάνονται κάπως τα σημάδια αλλά η κορυφή, που τώρα τη βλέπεις συνεχώς, είναι οδηγός σου μέχρι να τα ξαναβρείς.

Ανεβαίνοντας το μάτι ξεκουράζεται στο βαθύ πράσινο του τοπίου που ξετυλίγεται συνέχεια παντού γύρω σου. Ο Σμόλικας είναι ο πρώτος που "μας χαιρετά" νοτιοδυτικά απ΄τη θέση που βρισκόμαστε.

Καθώς το δάσος της οξιάς τελειώνει, η κορυφή φαντάζει σαν να 'ναι πάνω απ' τα κεφάλια μας, τόσο απότομη είναι.

Η τριμελής κι αυτή τη φορά ομάδα, αλλά με τελείως διαφορετική σύνθεση σε σχέση με προηγούμενες περιπλανήσεις, ανεβαίνει και θαυμάζει. Το ένα μέλος έχει ξανανέβει οπότε είναι ο "αρχηγός". Όσο ανεβαίνεις τόσο το τοπίο αποκαλύπτεται στα μάτια σου ομορφότερο.

Ο Σμόλικας κυρίαρχος, η πλαγιά γεμάτη πανέμορφα λουλούδια και πεταλούδες, το τσάι σχεδόν ανθισμένο και η κορυφή όλο και ζυγώνει. Όπου και να στρέψεις το βλέμμα σου είναι σκέτη απόλαυση.

Κοντεύοντας στην κορυφή, μια τεράστια μεταλλική σκάλα διακρίνεται στον απότομο βράχο, την οποία μάλλον πρέπει να ανέβεις γιατί διαφορετικά δεν περνάς για πάνω. Είναι σχεδόν κάθετη και αρχικά σου προκαλεί κάποιες αναστολές. Όμως μόλις φτάνεις κοντά και την ελέγχεις, διαπιστώνεις πόσο στέρεη είναι, οπότε ανεβαίνεις χωρίς κανένα δισταγμό.

Ένας ένας λοιπόν να 'μαστε πάνω, διασχίζουμε ακόμη μια μικρή κορυφογραμμή, ανεβαίνουμε μια ακόμη μικρότερη τώρα σκάλα...και νάτος ο Αηλιάς του Πενταλόφου. Ένα συμπαθητικό εκκλησάκι, σημείο αναφοράς για την περιοχή.

Ελαφρύ πάντα κολατσιό, αγνάντι και ξεκούραση. Οι Αρένες του Γράμου απέναντι,

ο ίδιος ο Γράμος αχνοφαίνεται,

η τεχνητή λίμνη του Πραμόριτσα

καθώς και ο Όρλιακας επίσης. Το Επταχώρι στα "πόδια" σου και ο Σμόλικας άπαιχτος.

Το δεύτερο ψηλότερο βουνό της Ελλάδας φαίνεται τόσο κοντά σου από δω, που δε χορταίνεις να το θαυμάζεις. Είναι τελείως διαφορετική η αίσθηση όταν τον "κατακτάς", απ' αυτή που νιώθεις βλέποντάς τον από δω. Έντονα συναισθήματα και τα δύο.

Από δω αν θέλεις συνεχίζεις για Βυθό,

όμως το δικό μας πρόγραμμα λέει επιστροφή αντίστροφα και καφέ στο όμορφο χωριό του Αη Σωτήρα με τα ωραία πέτρινα σπίτια, χαρακτηριστικά της περιοχής του Βοΐου.

Εμείς λοιπόν κατεβαίνουμε

και μια άλλη ομάδα ανεβαίνει να κάνει "παρέα" τον Αηλιά. Το βλέμμα πνίγεται για μια ακόμη φορά στο απέραντο πράσινο του τοπίου κατεβαίνοντας και η ευχάριστη αυτή ορεινή περιπλάνηση κλείνει για να δώσει τη σειρά της σε επόμενη. Πού; Θα δούμε...

« Μάιος 2019 »
    1 2 3 4 5
27 28 29 30 31
17.05.2016

Μια πρωτόγνωρη εμπειρία στο Επταχώρι Καστοριάς

Περνάς από το Επταχώρι Καστοριάς στην παλiά εθνική οδό Κοζάνης - Ιωαννίνων, είτε για Κόνιτσα - Ιωάννινα είτε για να ανέβεις στον Γράμο, βλέπεις τα πέτρινα σπίτια και την επιβλητική πέτρινη εκκλησία της Αγίας Παρασκευής πάνω στον δρόμο και συνεχίζεις. Πού να φανταστείς τι χάνεις αν δεν μπεις στο χωριό. Πού να φαντασείς, αν δεν το ζήσεις, τι "κρύβει" στο εσωτερικό του και από πού να αρχίσεις; Από τη ζεστασιά των ανθρώπων και τη φιλοξενία; Από τα πέτρινα σπίτια και γραφικά καλντερίμια; Από τη θέση του χωριού κάτω από την "μπιστεριά"; Από την ιστορία του; Είναι πολλά αυτά που χαρακτηρίζουν το χωριό και μαγεύουν τους επισκέπτες.

10.04.2015

Eνδυματολογικές προτάσεις με αέρα Παρισιού

Μια που ο καιρός θα έχει λίγο από όλα αυτές τις μέρες, ας πάρουμε μερικές ιδέες για πιθανές ενδυματολογικές μας επιλογές βασιζόμενες στις εμφανίσεις της πάντα στιλάτης Miroslava Duma κατά τη διάρκεια της πρόσφατης εβδομάδας μόδας στο Παρίσι.

16.05.2013
Florence and The Machine - Over The Love

Με αφορμή τη σημερινή πρεμιέρα της ταινίας του Baz Luhrmann με τίτλο "The Great Gatsby" στη χώρα μας ας ακούσουμε παρέα ένα ακόμη κομμάτι από το soundtrack που τη συνοδεύει μουσικά. Μετά το "Young and Beautiful" της Lana Del Rey, σήμερα σας προτείνουμε το "Over the love" από την Florence Welch και την παρέα της.

25.12.2012
Οι Χριστουγεννιάτικες Φωτιές της Φλώρινας

Και μη νομίζετε ότι στη Φλώρινα πήγαμε μόνο για φαγητό, κρασί και κανελάδα.. πήγαμε και για να παρακολουθήσουμε τις περίφημες Φωτιές που είναι το σήμα κατατεθέν της πόλης την περίοδο των Χριστουγέννων..

24.06.2014

Monika feat. Andrew Wyatt - Shake Your Hands

Θέλετε να κάνουμε ένα μουσικό ταξίδι παρέα με τη Μόνικα;

08.03.2017

Secret taste swap - Συμμετοχή σε άλλη μία μυστική ανταλλαγή

Μετά τη χαρά που μου έδωσε το Junior Secret Santa 2016 (η μυστική χριστουγεννιάτικη ανταλλαγή για παιδικά δωράκια), δεν μπορούσα να αντισταθώ σε άλλη μία ανταλλαγή. Αυτή τη φορά ο σκοπός ήταν η ανταλλαγή γεύσης. Ναι, καλά διαβάζετε! Όλες οι συμμετέχουσες ανταλλάξαμε ή ακόμα ανταλλάσουμε - κάποια δέματα δεν έφτασαν ακόμα στον προορισμό τους - γεύσεις!

Σπιτικές λιχουδιές ή άλλα αγοραστά εδέσματα και τοπικά προϊόντα μπήκαν σε σακουλάκια και κουτάκια και ταξίδεψαν. Είτε μακριά είτε κοντά, ολοκληρώνοντας το ταξίδι τους έφτασαν στα χέρια των παραληπτριών τους και τους (μας) οδήγησαν σε νέα γευστικά μονοπάτια.

24.05.2015
Μια ευχάριστη έκπληξη!

Τι ωραία να ξυπνάς το πρωί και να βρίσκεις έξω από την πόρτα σου τρία νουφαράκια!

23.11.2012
Επιτέλους...

Επιτέλους Παρασκευή απόγευμα!! Yeah!

10.04.2017

Πασχαλινές Κάρτες - DIY

Η δεκάλεπτη πλοήγηση στο διαδίκτυο, λίγο πριν πει την καληνύχτα του το laptop μια από τις προηγούμενες νύχτες, ήταν η αφορμή γι' αυτή την κατασκευή. Τη μια νύχτα είδα την ιδέα, το επόμενο απόγευμα κάτσαμε με τον Φίλιππο και τη Μάγδα να χειροτεχνήσουμε... Ο Φίλιππος έκοβε, η Μάγδα καθόταν πάνω στο τραπεζάκι που χρησιμοποιούσαμε ως πάγκο εργασίας και εντάξει... μας ενοχλούσε λίγο. Αλλά παρά τις κάπως αντίξοες συνθήκες, το φτιάξαμε το έγο μας!

08.03.2013

Elvis Costello - She

Μέρα που είναι δεν μπορούμε να μην απολαύσουμε ένα τόσο όμορφο, τρυφερό και ατμοσφαιρικό ύμνο στη γυναίκα.

17.12.2012
Ακούσατε ακούσατε...

Ένα τρομερό γεγονός συνέβη το βράδυ της Παρασκευής στα Τρίκαλα!

27.08.2014

Άντρες vs Γυναίκες Οδηγοί: Η μάχη των φύλων συνεχίζεται

Πόσους άντρες φίλους έχω που θεωρούν πως οι γυναίκες δεν ξέρουμε να οδηγούμε... Και πόσες φορές ακόμα και εμείς οι ίδιες βλέποντας ένα περίεργο παρκάρισμα ή μια οδηγική γκάφα ξεστομίζουμε χωρίς πολλή σκέψη "γυναίκα θα 'ναι"... Να μην αναφέρω ότι πολλές φορές - σχεδόν ξανθιά με λες και μένα - λέμε και το κλασικό "καμιά ξανθιά θα 'ναι"...

07.10.2014

Όταν ο γαμπρός συνάντησε τη νύφη...

Αν έπρεπε να δώσω έναν τίτλο στο σαββατοκύριακο που πέρασε, αυτός θα είχε να κάνει σίγουρα με τη λέξη γάμος. Δύο γάμοι σερί, δυο υπέροχες βραδιές, χορός, ένα μεγάλο reunion φίλων και συμφοιτητών... Δυο μέρες που πέρασαν γρήγορα και όμορφα!

Οι νεόνυμφοι γεμάτοι κέφι και χαρά κέρδισαν τις εντυπώσεις! Να ζήσετε παιδιά και να γεράσετε μαζί!

27.06.2013
Meet the world in Greece

Στις 24 Ιουνίου 2013 έκανε την εμφάνισή της στο facebook μια νέα σελίδα που έχει ως στόχο να αναδείξει τις ομορφιές της Ελλάδας. Με σλόγκαν "Η Ελλάδα είναι περισσότερα από μια χώρα. Συναντήστε τον κόσμο στην Ελλάδα", συγκεντρώνει φωτογραφίες από το Google και από διάφορους φωτογράφους, οι οποίες συνδυάζονται με πολύ έξυπνο τρόπο σε concept του Άρη Καλογερόπουλου και αποτελούν την καλύτερη ίσως διαφήμιση της χώρας μας στο εξωτερικό.

12.03.2013

Μάθημα χαλάρωσης

σε 2, 10 ή 20 λεπτά.

Αφιερώστε λίγο χρόνο στον εαυτό σας, ακολουθήστε τις οδηγίες και χαλαρώστε.

17.01.2016

Τα 2α γενέθλια του Φίλιππου

Και αισίως ο Φίλιππος έγινε 2 ετών! Πώς έγινε αυτό; Πότε έγινε; Πότε γεννήθηκε, πότε μεγάλωσε... Σαν τώρα θυμάμαι εκείνες τις πρώτες μέρες που τον είχαμε σπίτι και νομίζαμε πως ήταν οι μεγαλύτερες μέρες της ζωής μας. Μάλλον γιατί κρατούσαν σχεδόν 24 ώρες (χωρίς ύπνο).

Και τώρα έχει ήδη περάσει μια εβδομάδα από τα δεύτερα γενέθλιά του και είμαστε μια εβδομάδα πιο κοντά στον ερχομό της μικρής πριγκίπισσας.

26.12.2012

Caro Emerald - A Night Like This

Ας κλείσουμε την ημέρα μας με την Caro Emerald να μας τραγουδά "A night like this"..

25.11.2012
Βιβλιοθήκη

Και πόσο μας αρέσουν οι μεγάλες βιβλιοθήκες που καλύπτουν όλο τον τοίχο..

20.04.2013
Ένα υπέροχο ηλιοβασίλεμα στην Καστοριά

Η εικόνα αυτού του υπέροχου ηλιοβασιλέματος στη μαγευτική Καστοριά θα μας συντροφεύει στις μετά τη δύση του ηλίου σαββατιάτικες δραστηριότητες.

25.02.2013
Το ταξίδι της ευτυχίας

Μερικά πράγματα πρέπει να τα λέμε και να τα ξαναλέμε για να τα ακούμε και να τα ξανακούμε, με σκοπό να τα εμπεδώσουμε και να τα κάνουμε τρόπο ζωής.

04.06.2014

Δρόμοι Μανιταριού 2014 στη Λάβδα Γρεβενών

Εδώ και λίγα χρόνια στη χώρα μας υπάρχει ένα μουσείο διαφορετικό απ' τ' άλλα. Είναι ένα μουσείο αφιερωμένο στη φύση και σε είδη που μας προσφέρει απλόχερα, ένα μουσείο μανιταριών! Και πού αλλού θα μπορούσε να βρίσκεται αυτό το μουσείο, πέρα από την ευρύτερη περιοχή της Πόλης των Μανιταριών;

Στα ορεινά των Γρεβενών, λοιπόν, στο καταπράσινο χωριό που ακούει στο όνομα Λάβδα, τον Νοέμβριο του 2011 ιδρύθηκε Μουσείο Μανιταριών. Έκτοτε κάθε χρόνο, αρχές καλοκαιριού, διοργανώνονται εκδηλώσεις με θέμα τα Μανιτάρια. Φέτος οι "Δρόμοι του Μανιταριού" πραγματοποιήθηκαν το τριήμερο 30-31/5 και 1/6 και οδήγησαν στη Λάβδα μανιτραφόφιλους και εν γένει φυσιολάτρες.

18.09.2013
Γλυκό πρωινό με άρωμα φρούτων

Φρυγανιές, βούτυρο, μαρμελάδες κι ένα ποτήρι φρέσκο γάλα γιατί το πρωί χρειαζόμαστε ενέργεια.

07.08.2013

Και ο κολιός τον Αύγουστο

Και μια που μιλάμε για ψάρια σήμερα, να ένα φαγητό που δεν το ξέρουν πολλοί και που όταν το δοκιμάσουν, κυριολεκτικά γλείφουν τα δάχτυλά τους! Εξάλλου ψάρι χωρίς χέρι τρώγεται; Δεν τρώγεται!

14.09.2015

Χειροποίητα ευχολόγια made by Artmania + Νέος Διαγωνισμός

Την Artmania την καλωσορίσαμε στην παρέα μας στο τέλος Ιουνίου, μας φιλοξένησε με χαρά στο εργαστήριό της, μας επέτρεψε να διεισδύσουμε στον καλλιτεχνικό της κόσμο και σήμερα, δυόμιση περίπου μήνες μετά, είναι και πάλι εδώ στο maresei! Για άλλη μια φορά την επισκεφτήκαμε στον χώρο της, στο ανανεωμένο εργαστήριό της όπου είχαμε την ευκαιρία να δούμε τα καινούρια της ευχολόγια.