Διασχίζοντας το φαράγγι του Βίκου

Υπάρχει ένα μέρος στην Ήπειρο εξαιρετικά δημοφιλές στους απανταχού φυσιολάτρες για το μεγάλο βάθος του, τη σπάνια χλωρίδα και πανίδα του και τη μοναδική εμπειρία που προσφέρει σε όσους τολμούν να το διασχίσουν. Γεωγραφικά ανήκει στην Περιφερειακή Ενότητα Ιωαννίνων και εντάσσεται στον Εθνικό Δρυμό Βίκου - Αώου που μαζί με τον Εθνικό Δρυμό της Βάλια Κάλντα, αποτελούν το Εθνικό Πάρκο Βόρειας Πίνδου. Φυσικά μιλάμε για το φαράγγι του Βίκου, που έχει καταγραφεί στο βιβλίο Guinness ως το βαθύτερο φαράγγι στον κόσμο. Το βάθος του φαραγγιού ξεπερνάει τα 1.000 μέτρα και έχει μήκος περίπου 12 χλμ. Το διασχίζει ο Βοϊδομάτης, παραπόταμος του Αώου. Σε φήμη συναγωνίζεται το φαράγγι της Σαμαριάς.

Στο φαράγγι του Βίκου θα σας ταξιδέψουμε σήμερα.

Η διάσχιση του φαραγγιού ήταν πάντα ένας στόχος. Μετά την κατάκτηση όλων των γύρω βουνών, Πάπιγκο, Σμόλικας, Μαυροβούνι και την περιήγηση στην ευρύτερη περιοχή των Ζαγοριών, εκκρεμούσε η επίσκεψη στο φαράγγι του Βίκου. Η ευκαιρία δόθηκε στις 13 Οκτωβρίου 2014 και εννοείται πως δεν μπορούσαμε να την αφήσουμε ανεκμετάλλευτη.

Ξεκινήσαμε λίγο διστακτικά γιατί η περιοχή των Ιωαννίνων ήταν πνιγμένη στην ομίχλη. Χαλαρώσαμε όταν μπήκαμε στην περιοχή του Ζαγορίου, όπου έτσι ξαφνικά, ο καιρός από εντελώς ακατάλληλος για το εγχείρημά μας, έγινε θαυμάσιος. Αρχικός μας προορισμός ήταν το χωριό Μονοδένδρι, που αποτέλεσε την αφετηρία της διαδρομής. Σημείο τερματισμού ήταν το χωριό Βίκος, που ανήκει και αυτό στο Ζαγόρι. Κόσμος υπήρχε αρκετός, κυρίως ξένοι τουρίστες, καθότι αφενός η φήμη του φαραγγιού ξεπερνά τα ελληνικά σύνορα και αφετέρου στη χώρα μας ήταν κανονική εργάσιμη μέρα.

Vikos-5

Vikos-6

Με σύμμαχο τον καιρό λοιπόν ξεκινήσαμε - μια ομάδα 4 ατόμων - να διασχίσουμε το φαράγγι που κατά καιρούς είχαμε την τύχη να το καμαρώσουμε από ψηλά. Από την πλατεία του Μονοδενδρίου ξεκινήσαμε να περπατάμε και σε 4 ώρες και 45 λεπτά ανεβήκαμε στον Βίκο. Από εκεί με ταξί, επιστρέψαμε στο Μονοδένδρι για να πάρουμε το αυτοκίνητο και στη συνέχεια τον δρόμο της επιστροφής.

Vikos-9

Το κατηφορικό κομμάτι για 40 περίπου λεπτά σε κατεβάζει στην κοίτη του φαραγγιού και ακολουθώντας το πάντα αριστερά ξεκινάς την πορεία προς τον Βίκο. Η μοναδικότητα του τοπίου είναι εντυπωσιακή. Κοιτάζεις ψηλά τα κάθετα βράχια και νιώθεις δέος, λες και κόπηκαν με κάποιο θεόρατο πριόνι. Σε κάποια σημεία ειδικά είναι φοβερή η αίσθηση του να βλέπεις 500, 600, 700, 800 μέτρα ψηλά πάνω από το κεφάλι σου τις κορυφές των βράχων να στέκουν καμαρωτές. Τα στοιχεία μιλάνε για 1000 και βάλε μέτρα ύψος από την κοίτη μέχρι τις κορυφές σε κάποια σημεία. Οι τεράστιοι πύργοι που βλέπεις όταν είσαι στο παρατηρητήριο του Βίκου, τώρα φαντάζουν ακόμη πιο θεόρατοι και βρίσκονται κυριολεκτικά πάνω από το κεφάλι σου... Μια ζάλη σου έρχεται και μόνο με την ιδέα! Σοκ και δέος... και τρόμος...

Vikos-10

Vikos-11

Vikos-12

Vikos-20

Vikos-23

Το μονοπάτι είναι αρκετά καλά συντηρημένο και σκιασμένο στο μεγαλύτερο μέρος του. Με μικρές ανηφοροκατηφόρες σε φέρνει κάτω από το χωριό Βίκος. Αυτή είναι η πιο συνηθισμένη διαδρομή χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες. Η κοίτη αλλού είχε νερά και μικρές λιμνούλες, αλλού ήταν κατάξερη.

Vikos-16

Vikos-17

Στη διασταύρωση με το άλλο φαράγγι της περιοχής, τον Μέγα Λάκκο κάτω από τη θέση Μπελόη (ή Μπελόι), ο ήχος των νερών που κυλάει σπάει την ησυχία του τοπίου. Όμως λίγο παρακάτω τα νερά χάνονται στην πετρώδη κοίτη του φαραγγιού, ίσως για να μαζευτούν και να εμφανιστούν ως πηγές του Βοϊδομάτη.

20141013-DSCN1713-3

Το φαράγγι ανοίγει όταν αρχίζει να φαίνεται ψηλά το χωριό Βίκος, αν και δεν πρέπει να ξεγελιέσαι... Έχεις ακόμα πορεία. Φτάνεις κάτω από τον Βίκο και συναντάς μια διασταύρωση. Δεξιά ακολουθώντας την κοίτη του φαραγγιού φτάνεις στις πηγές του Βοϊδομάτη. Εκεί δε γίνεται να μη σου γεννηθεί η απορία, τόσο ξαφνικά, με διαφορά ελάχιστων μέτρων η κατάξερη κοίτη μετατρέπεται σε ποτάμι.

Vikos-24

Vikos-25

Τα νερά βγαίνουν από τα βράχια και κυλάνε προς το γεφύρι της Αρίστης και της Κλειδωνιάς, όπου ο Βοϊδομάτης εντυπωσιακός πάει να ενωθεί με τον Αώο. Ακριβώς δεξιά από τις πηγές, το μονοπάτι συνεχίζει προς Μικρό Πάπιγκο. Αριστερά, σημάδια σε οδηγούν πάλι στο μονοπάτι προς τον Βίκο, όπου φτάνεις στο παρατηρητήριο σε 30 με 40 λεπτά, ανάλογα με τις αντοχές σου.

Κοιτάζεις όσο επιτρέπουν οι στροφές του φαραγγιού προς το Μονοδένδρι, την αφετηρία σου, δύσκολα πιστεύεις ότι περπάτησες τόσο και νιώθεις ευγνώμων για την εμπειρία που μόλις έζησες. Και εγώ, το έκανα και αυτό, πάει! Ο στόχος επετεύχθη!

Vikos-28

Μοναδική παραφωνία στη διαδρομή είναι τα σκουπίδια που βρίσκεις σε κάποια σημεία στην κοίτη του φαραγγιού και τα απομεινάρια των υλικών που χρησιμοποιήθηκαν για το μάλλον πρόσφατο χτίσιμο δύο σκαλών.

Φτάνοντας στον Βίκο, παίρνεις το ταξί και επιστρέφεις εκεί όπου έχεις αφήσει το μεταφορικό σου μέσο. Εμείς καλέσαμε ραδιοταξί από το Καλπάκι και ήταν συνεπέστατο στο ραντεβού. Με 35 ευρώ μας μετέφερε στο Μονοδένδρι.

Ε και αφού φτάσαμε ως εκεί... δεν μπορούσαμε να μη δούμε το "πέτρινο δάσος" στη θέση Οξιά πάνω από το χωριό. Αυτό το διαφορετικό δάσος αποτελεί ένα αξιόλογο γεωλογικό φαινόμενο που χαρακτηρίζεται από ένα σύνολο τεράστιων βράχων που ορθώνουν το ανάστημά τους σαν απότομα δέντρα. Από εκεί θαυμάσαμε το φαράγγι ακόμα μια φορά από ψηλά.

Vikos-36

Vikos-33

Ακριβώς απέναντι από το άλλο μπαλκόνι του Ζαγορίου, την Μπελόη, στην οποία φτάνεις από το Βραδέτο. Οι φωτογραφίες δεν κατορθώνουν να μαρτυρήσουν την εξαιρετική ομορφιά και τη μοναδικότητα της περιοχής.

Vikos-3

Ωστόσο μια επίσκεψη στην ευρύτερη περιοχή του Ζαγορίου μπορεί να πείσει ακόμα και τον πιο δύσπιστο ότι οι ομορφιές είναι ανεπανάληπτες. Τα χωριά είναι πολύ γραφικά, τα βουνά και το φυσικό τοπίο απαράμιλλης ομορφιάς, ενώ η διάσχιση του φαραγγιού είναι μια εμπειρία μοναδική. Εξάλλου, το ότι έρχονται τουρίστες από κάθε γωνιά του πλανήτη με σκοπό να διασχίσουν το φαράγγι του Βίκου, δεν μπορεί να είναι τυχαίο γεγονός. Μάλλον ένα ακόμα κίνητρο είναι για να βρεθούμε όλοι εκεί... Να ζήσουμε την εμπειρία της κατάκτησης του διάσημου φαραγγιού.

« Νοέμβριος 2022 »
  1 2 3 4 5 6
28 29 30
04.03.2013
Η φωτογραφία της ημέρας από τη NASA

Μετά από την πρόσφατη αναφορά στο περιοδικό Photo District News και στη στήλη "Φωτογραφία της Ημέρας", έχουμε άλλη μια πρόταση για τους φίλους της φωτογραφίας.

01.05.2014

Το wallpaper του Μαΐου

Το νέο wallpaper του maresei.gr είναι εδώ για να πιάσουμε τον Μάη παρέα!

13.05.2014

Στολισμός γάμου για ρομαντικούς

Να και μερικές ιδέες γαμήλιου στολισμού για ρομαντικούς μελλόνυμφους:

19.04.2014
Kαλή Ανάσταση!

Να περάσετε όμορφα.. όπου και αν είστε.. ό,τι και αν κάνετε..

11.10.2013

Ayo - Sunny

Παρασκευή σήμερα και ξεκινάμε την ημέρα μας με μια "ηλιόλουστη" διασκευή από τη μοναδική Ayo..

31.01.2014
Πολύχρωμο πρωινό για όλους

Αυτό το σαββατοκύριακο αφιερώστε χρόνο σε εσάς, την οικογένεια και τους φίλους σας! Στρώστε τραπέζι διαρκείας και απολαύστε ένα νόστιμο και πολύχρωμο πρωινό!

22.11.2012
Ηλιοβασίλεμα στον Αμβρακικό

Ηλιοβασίλεμα στον Αμβρακικό! Και συγκερκιμένα στην Κορωνησία..

24.02.2013

Μια βόλτα στις πηγές Λούρου

Το έχουμε ξαναπεί ότι το Σαββατοκύριακο μας αρέσουν οι κοντινές εξορμήσεις στη φύση για πεζοπορία, για βόλτα και φωτογράφιση, για να ένα πικ νικ ή έστω μια βόλτα στο πλησιέστερο χιονοδρομικό κέντρο.

Σήμερα λοιπόν σας ξεναγούμε σε μια πολύ όμορφη τοποθεσία λίγο έξω από τα Ιωάννινα ιδανική για περίπατο στη φύση, φωτογραφίες, πικ νικ και βουτιές.

24.01.2013
Don't worry - Be happy

Είναι μια μεγάλη αλήθεια!

09.11.2012
Μια χούφτα!

Η φωτογραφία είναι πρόσφατη και μου άρεσε πολύ! Ένα νεογέννητο ορτυκάκι! Τόσο μικρό!

22.07.2014

Ειρήνη Σκυλακάκη - Clock

Έχετε διάθεση για μια ωραία και φρέσκια μπαλάντα;

Η συγκεκριμένη μουσική πρόταση ήρθε στο inbox μας από την πιστή φίλη του maresei.gr, Μαρία Λ., και στάθηκε η αφορμή για ένα ακόμη αυθόρμητο χαμόγελο μέσα στην ημέρα!

12.03.2014

Θα 'ναι σαν να μπαίνει η άνοιξη

Αν και η άνοιξη τυπικά έφτασε πριν λίγες μέρες, ουσιαστικά μας κάνει κάπως τη δύσκολη και ο καιρός δε λέει να φτιάξει. Βέβαια παράπονο δεν μπορούμε να έχουμε, γιατί ζήσαμε ανοιξιάτικες μέρες μέσα στους προηγούμενους χειμωνιάτικους μήνες αλλά ως γνωστόν, ποτέ δεν είμαστε ικανοποιημένοι από τον καιρό... Όταν έχει ζέστη μέσα στο καταχείμωνο, το χαιρόμαστε μεν, παραδεχόμενοι δε ότι δεν είναι φυσιολογικό. Κι όταν έχει κρύο, βροχές και χιόνια, πάλι δυσανασχετούμε και λέμε άντε ν' ανοίξει ο καιρός.

26.02.2013

Biagio Antonacci - Sognami

Μετά τη στιλιστική βόλτα μας στους δρόμους του Μιλάνο, συνεχίζουμε μελωδικά και ιταλικά..

07.07.2016

Ουρανόεσσα

Το βιβλίο για μένα είναι ένα από τα πιο όμορφα δώρα που μπορεί κάποιος να μου χαρίσει. Είναι ρίσκο, βέβαια, γιατί δεν μπορείς να ξέρεις τι είδος βιβλίων αρέσουν και απολαμβάνει ένας βιβλιοφάγος. Ο αγαπημένος μου καθηγητής στάθηκε πολύ τυχερός!

15.10.2013
Με φόντο την κορυφή της Τύμφης

Σήμερα ξυπνήσαμε με άκρως φθινοπωρινή διάθεση...

21.11.2012
Quote

Ας χορέψουμε λοιπόν..

27.08.2014

Άντρες vs Γυναίκες Οδηγοί: Η μάχη των φύλων συνεχίζεται

Πόσους άντρες φίλους έχω που θεωρούν πως οι γυναίκες δεν ξέρουμε να οδηγούμε... Και πόσες φορές ακόμα και εμείς οι ίδιες βλέποντας ένα περίεργο παρκάρισμα ή μια οδηγική γκάφα ξεστομίζουμε χωρίς πολλή σκέψη "γυναίκα θα 'ναι"... Να μην αναφέρω ότι πολλές φορές - σχεδόν ξανθιά με λες και μένα - λέμε και το κλασικό "καμιά ξανθιά θα 'ναι"...

19.11.2012
Ωραίο πιάσιμο!

Απλό, πρωτότυπο και εύκολο! Πολύ μας αρέσει! Θα το δοκιμάσουμε κι εμείς..

15.06.2013

Florence & The Machine - Postcards From Italy

Άλλο ένα αγαπημένο κομμάτι από την Florence Welch και την παρέα της.

29.04.2013
Lana Del Rey - Young and Beautiful

Ας ξεκινήσουμε αυτή την εβδομάδα με την ιδιαίτερη φωνή της Lana Del Rey.

08.10.2013
Για τους μακαρονάδες

Σήμερα λαχταρίσαμε μια μακαρονάδα! Και επιτέλους έφτασε η ώρα που η μακαρονάδα πέρασε από το μυαλό στο πιάτο μας!

11.10.2014

Black & White Casual Outfit: Ένα μοντέλο στο σπίτι μας :)

Έρχεται η φίλη Νίκη για βραδινή επίσκεψη, ντυμένη, στολισμένη από το πρωί, την κερνάμε βρεφική μπισκοτόκρεμα, και πάει να φύγει... Έτσι; Μα είναι πολύ ωραία ντυμένη! Να μην τη βγάλουμε μια φωτογραφία; Να μην την κάνουμε θέμα στο maresei; Μόνο αυτή να μας κάνει θέματα;

12.05.2013
Είμαστε γεννημένοι να κινούμαστε...

Δεν έχουν περάσει πολλές μέρες από τότε που πρωτοείδα αυτό το βίντεο. Μπορεί να μην αναφέρεται σε κάτι καινούργιο αλλά μου έμεινε στο μυαλό, φέρνοντας στην επιφάνεια καταπιεσμένες σκέψεις...