Διασχίζοντας το φαράγγι του Βίκου

Υπάρχει ένα μέρος στην Ήπειρο εξαιρετικά δημοφιλές στους απανταχού φυσιολάτρες για το μεγάλο βάθος του, τη σπάνια χλωρίδα και πανίδα του και τη μοναδική εμπειρία που προσφέρει σε όσους τολμούν να το διασχίσουν. Γεωγραφικά ανήκει στην Περιφερειακή Ενότητα Ιωαννίνων και εντάσσεται στον Εθνικό Δρυμό Βίκου - Αώου που μαζί με τον Εθνικό Δρυμό της Βάλια Κάλντα, αποτελούν το Εθνικό Πάρκο Βόρειας Πίνδου. Φυσικά μιλάμε για το φαράγγι του Βίκου, που έχει καταγραφεί στο βιβλίο Guinness ως το βαθύτερο φαράγγι στον κόσμο. Το βάθος του φαραγγιού ξεπερνάει τα 1.000 μέτρα και έχει μήκος περίπου 12 χλμ. Το διασχίζει ο Βοϊδομάτης, παραπόταμος του Αώου. Σε φήμη συναγωνίζεται το φαράγγι της Σαμαριάς.

Στο φαράγγι του Βίκου θα σας ταξιδέψουμε σήμερα.

Η διάσχιση του φαραγγιού ήταν πάντα ένας στόχος. Μετά την κατάκτηση όλων των γύρω βουνών, Πάπιγκο, Σμόλικας, Μαυροβούνι και την περιήγηση στην ευρύτερη περιοχή των Ζαγοριών, εκκρεμούσε η επίσκεψη στο φαράγγι του Βίκου. Η ευκαιρία δόθηκε στις 13 Οκτωβρίου 2014 και εννοείται πως δεν μπορούσαμε να την αφήσουμε ανεκμετάλλευτη.

Ξεκινήσαμε λίγο διστακτικά γιατί η περιοχή των Ιωαννίνων ήταν πνιγμένη στην ομίχλη. Χαλαρώσαμε όταν μπήκαμε στην περιοχή του Ζαγορίου, όπου έτσι ξαφνικά, ο καιρός από εντελώς ακατάλληλος για το εγχείρημά μας, έγινε θαυμάσιος. Αρχικός μας προορισμός ήταν το χωριό Μονοδένδρι, που αποτέλεσε την αφετηρία της διαδρομής. Σημείο τερματισμού ήταν το χωριό Βίκος, που ανήκει και αυτό στο Ζαγόρι. Κόσμος υπήρχε αρκετός, κυρίως ξένοι τουρίστες, καθότι αφενός η φήμη του φαραγγιού ξεπερνά τα ελληνικά σύνορα και αφετέρου στη χώρα μας ήταν κανονική εργάσιμη μέρα.

Vikos-5

Vikos-6

Με σύμμαχο τον καιρό λοιπόν ξεκινήσαμε - μια ομάδα 4 ατόμων - να διασχίσουμε το φαράγγι που κατά καιρούς είχαμε την τύχη να το καμαρώσουμε από ψηλά. Από την πλατεία του Μονοδενδρίου ξεκινήσαμε να περπατάμε και σε 4 ώρες και 45 λεπτά ανεβήκαμε στον Βίκο. Από εκεί με ταξί, επιστρέψαμε στο Μονοδένδρι για να πάρουμε το αυτοκίνητο και στη συνέχεια τον δρόμο της επιστροφής.

Vikos-9

Το κατηφορικό κομμάτι για 40 περίπου λεπτά σε κατεβάζει στην κοίτη του φαραγγιού και ακολουθώντας το πάντα αριστερά ξεκινάς την πορεία προς τον Βίκο. Η μοναδικότητα του τοπίου είναι εντυπωσιακή. Κοιτάζεις ψηλά τα κάθετα βράχια και νιώθεις δέος, λες και κόπηκαν με κάποιο θεόρατο πριόνι. Σε κάποια σημεία ειδικά είναι φοβερή η αίσθηση του να βλέπεις 500, 600, 700, 800 μέτρα ψηλά πάνω από το κεφάλι σου τις κορυφές των βράχων να στέκουν καμαρωτές. Τα στοιχεία μιλάνε για 1000 και βάλε μέτρα ύψος από την κοίτη μέχρι τις κορυφές σε κάποια σημεία. Οι τεράστιοι πύργοι που βλέπεις όταν είσαι στο παρατηρητήριο του Βίκου, τώρα φαντάζουν ακόμη πιο θεόρατοι και βρίσκονται κυριολεκτικά πάνω από το κεφάλι σου... Μια ζάλη σου έρχεται και μόνο με την ιδέα! Σοκ και δέος... και τρόμος...

Vikos-10

Vikos-11

Vikos-12

Vikos-20

Vikos-23

Το μονοπάτι είναι αρκετά καλά συντηρημένο και σκιασμένο στο μεγαλύτερο μέρος του. Με μικρές ανηφοροκατηφόρες σε φέρνει κάτω από το χωριό Βίκος. Αυτή είναι η πιο συνηθισμένη διαδρομή χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες. Η κοίτη αλλού είχε νερά και μικρές λιμνούλες, αλλού ήταν κατάξερη.

Vikos-16

Vikos-17

Στη διασταύρωση με το άλλο φαράγγι της περιοχής, τον Μέγα Λάκκο κάτω από τη θέση Μπελόη (ή Μπελόι), ο ήχος των νερών που κυλάει σπάει την ησυχία του τοπίου. Όμως λίγο παρακάτω τα νερά χάνονται στην πετρώδη κοίτη του φαραγγιού, ίσως για να μαζευτούν και να εμφανιστούν ως πηγές του Βοϊδομάτη.

20141013-DSCN1713-3

Το φαράγγι ανοίγει όταν αρχίζει να φαίνεται ψηλά το χωριό Βίκος, αν και δεν πρέπει να ξεγελιέσαι... Έχεις ακόμα πορεία. Φτάνεις κάτω από τον Βίκο και συναντάς μια διασταύρωση. Δεξιά ακολουθώντας την κοίτη του φαραγγιού φτάνεις στις πηγές του Βοϊδομάτη. Εκεί δε γίνεται να μη σου γεννηθεί η απορία, τόσο ξαφνικά, με διαφορά ελάχιστων μέτρων η κατάξερη κοίτη μετατρέπεται σε ποτάμι.

Vikos-24

Vikos-25

Τα νερά βγαίνουν από τα βράχια και κυλάνε προς το γεφύρι της Αρίστης και της Κλειδωνιάς, όπου ο Βοϊδομάτης εντυπωσιακός πάει να ενωθεί με τον Αώο. Ακριβώς δεξιά από τις πηγές, το μονοπάτι συνεχίζει προς Μικρό Πάπιγκο. Αριστερά, σημάδια σε οδηγούν πάλι στο μονοπάτι προς τον Βίκο, όπου φτάνεις στο παρατηρητήριο σε 30 με 40 λεπτά, ανάλογα με τις αντοχές σου.

Κοιτάζεις όσο επιτρέπουν οι στροφές του φαραγγιού προς το Μονοδένδρι, την αφετηρία σου, δύσκολα πιστεύεις ότι περπάτησες τόσο και νιώθεις ευγνώμων για την εμπειρία που μόλις έζησες. Και εγώ, το έκανα και αυτό, πάει! Ο στόχος επετεύχθη!

Vikos-28

Μοναδική παραφωνία στη διαδρομή είναι τα σκουπίδια που βρίσκεις σε κάποια σημεία στην κοίτη του φαραγγιού και τα απομεινάρια των υλικών που χρησιμοποιήθηκαν για το μάλλον πρόσφατο χτίσιμο δύο σκαλών.

Φτάνοντας στον Βίκο, παίρνεις το ταξί και επιστρέφεις εκεί όπου έχεις αφήσει το μεταφορικό σου μέσο. Εμείς καλέσαμε ραδιοταξί από το Καλπάκι και ήταν συνεπέστατο στο ραντεβού. Με 35 ευρώ μας μετέφερε στο Μονοδένδρι.

Ε και αφού φτάσαμε ως εκεί... δεν μπορούσαμε να μη δούμε το "πέτρινο δάσος" στη θέση Οξιά πάνω από το χωριό. Αυτό το διαφορετικό δάσος αποτελεί ένα αξιόλογο γεωλογικό φαινόμενο που χαρακτηρίζεται από ένα σύνολο τεράστιων βράχων που ορθώνουν το ανάστημά τους σαν απότομα δέντρα. Από εκεί θαυμάσαμε το φαράγγι ακόμα μια φορά από ψηλά.

Vikos-36

Vikos-33

Ακριβώς απέναντι από το άλλο μπαλκόνι του Ζαγορίου, την Μπελόη, στην οποία φτάνεις από το Βραδέτο. Οι φωτογραφίες δεν κατορθώνουν να μαρτυρήσουν την εξαιρετική ομορφιά και τη μοναδικότητα της περιοχής.

Vikos-3

Ωστόσο μια επίσκεψη στην ευρύτερη περιοχή του Ζαγορίου μπορεί να πείσει ακόμα και τον πιο δύσπιστο ότι οι ομορφιές είναι ανεπανάληπτες. Τα χωριά είναι πολύ γραφικά, τα βουνά και το φυσικό τοπίο απαράμιλλης ομορφιάς, ενώ η διάσχιση του φαραγγιού είναι μια εμπειρία μοναδική. Εξάλλου, το ότι έρχονται τουρίστες από κάθε γωνιά του πλανήτη με σκοπό να διασχίσουν το φαράγγι του Βίκου, δεν μπορεί να είναι τυχαίο γεγονός. Μάλλον ένα ακόμα κίνητρο είναι για να βρεθούμε όλοι εκεί... Να ζήσουμε την εμπειρία της κατάκτησης του διάσημου φαραγγιού.

« Μάρτιος 2024 »
        1 2 3
24.12.2014

Σπιτικά μπισκοτοκουλουράκια κανέλας

Σιγοτραγουδώντας το "πλάθω - πλάθω κουλουράκια" φτιάξαμε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά μπισκοτάκια κανέλας και μοιράσαμε σε φίλους και γνωστούς. Είναι νόστιμα, είναι τραγανά, είναι εύπλαστα, είναι παιχνίδι όταν έχεις και παιδιά να ασχολούνται... είναι και νηστίσιμα για όσους μπαίνουν και στο θρησκευτικό πνεύμα των ημερών. Είναι για όλους ;)

23.09.2012

Τα ΒορΟινά

Θεσσαλονίκη 22.09.12 Λιμάνι

Οι 36 οινοπαραγωγοί - μέλη της "Οίνοι Βορείου Ελλάδος" διοργάνωσαν "Τα ΒορΟινά", μια εκδήλωση γευσιγνωσίας κρασιών και αποσταγμάτων από τα κτήματά τους και είπαμε να πάμε μια βόλτα.

31.03.2013
Ώρα για BBQ

Δεν ήταν να δούμε καλό καιρό μια μέρα, ξεχυθήκαμε μετά την Άφυτο για barbeque. Είχαμε φροντίσει φυσικά να πάρουμε τα απαραίτητα, κρεατικά, πατάτες, πρασινάδες και ντομάτες για σαλάτα, ψωμί, και μερικές σαλάτες-αλοιφές. Εννοείται πως οι μπύρες και το κρασί δεν έλειπαν από τα ψώνια μας, όπως και μερικά σιροπιαστά γλυκά για το τέλος... Τι άλλο θέλει ο άνθρωπος για να περάσει μια όμορφη μέρα;

29.09.2013

Η γευστική ατασθαλία της ημέρας: Έτοιμη σε 15 λεπτά!

Μέρες τώρα η πραλίνα φουντουκιού τριγυρίζει στο μυαλό μου. Είτε πάνω σε μια φέτα ψωμί είτε ανάμεσα σε δύο μπισκότα σε μορφή σάντουιτς είτε σε μια απλή κουταλιά γλυκού ή ενίοτε και σούπας έρχεται αρχικά στο μυαλό μου και στη συνέχεια στο πιάτο μου!

08.11.2012
Γλυκό απογευματινό κολατσιό! Nα μη μας πέσει και το...ζάχαρο

Απογευματινό κολατσιό! Ζεστό κακάο με τη συνοδεία του ωραιότερου σιμιγδαλένιου χαλβά που υπάρχει και λαχταριστών muffins μήλου! Τι λέτε; Θα μας κάνετε παρέα;

09.09.2013
Keep calm and love autumn

Καλή μας ημέρα και καλή εβδομάδα!

Είναι η δεύτερη εβδομάδα του φθινοπώρου και ώρες ώρες μας κακοφαίνεται. Ειδικά όσους δε βρισκόμαστε σε παραθαλάσσιο μέρος και η ιδέα για ένα τελευταίο σαββατοκύριακο στη θάλασσα απομακρύνεται...

25.01.2013
Οι προτάσεις μας για το σαββατοκύριακο

Δυστυχώς όλες οι προγνώσεις δείχνουν ότι ο καιρός δε θα μας κάνει τη χάρη αυτό το σαββατοκύριακο. Βροχές και χιόνια στα ορεινά ίσως μας κλείσουν σπίτι. Αλλά και έτσι να είναι, δε θα το βάλουμε κάτω. Είναι μια καλή ευκαιρία να το ρίξουμε σε εφημερίδες, περιοδικά, βιβλία, ταινίες και σίγουρα στο φαγητό...

18.01.2014
Η Νύχτα

Η Νύχτα του Ελί Βισέλ βρέθηκε εντελώς τυχαία στο ράφι της βιβλιοθήκης μου. Δεν είχα ακούσει κάτι για τον συγγραφέα, δεν είχα ακούσει τίποτα για το βιβλίο... Το είδα σε μια από τις βόλτες μου σε ένα βιβλιοπωλείο, βρήκα ενδιαφέρουσα την περιγραφή στο οπισθόφυλλο, εξίσου δελεαστική ήταν και η τιμή του (το πέτυχα στη μισή τιμή) και κάπως έτσι κατέληξε στη βιβλιοθήκη μου, όπου έμεινε για καιρό ανέγγιχτο ανάμεσα σε πολλά άλλα βιβλία.

11.09.2014

Με έμφαση στο περιτύλιγμα

Ένα δώρο μικρό ή μεγάλο, σημαντικό ή ασήμαντο, ακριβό ή φθηνό αποκτά περισσότερο χαρακτήρα όταν μπαίνει και το προσωπικό στοιχείο, έστω στο περιτύλιγμα.

24.01.2014

Δύο κανόνες ψυχολογίας για να γίνουμε καλύτεροι στο σκάκι και … στη ζωή

Το σκάκι μοιάζει με τη ζωή... και η ζωή μοιάζει με το σκάκι.

Δυο απλοί ψυχολογικοί κανόνες που ισχύουν στο σκάκι, μπορούν να μας δείξουν πώς να γίνουμε καλύτεροι όχι μόνο στο παιχνίδι αλλά και στη ζωή μας γενικότερα.

28.09.2012

Πρωινό στο μπαλκόνι

Σάββατο σήμερα.. Ευκαιρία για πρωινό στο μπαλκόνι, όσο ακόμα κρατάει ο καιρός.

22.11.2013
Maria Mena - I was made for loving you

Ώρα για μουσικό διάλειμμα!

17.10.2012
Βάλτε χρώμα στα μαλλιά σας..

Οι στέκες είναι από τα αγαπημένα αξεσουάρ μαλλιών και σε βοηθούν να τους δώσεις ξεχωριστό στιλ με μια κίνηση.

21.03.2013

Perhaps, Perhaps, Perhaps

Όπως ήδη σας είπα από χθες το "Quizás, Quizás, Quizás" είναι από τα τραγούδια που πάντα απολαμβάνω, που ποτέ δε χορταίνω να ακούω, που πάντα με ταξιδεύουν και ευτυχώς τα ταξίδια δεν είναι ποτέ αρκετά. Όπως ακριβώς συμβαίνει και με τη μουσική.

07.01.2016

Η σαλάτα που έκλεψε τις εντυπώσεις

Μια σαλάτα που κέρδισε την προσοχή όλων στα γιορτινά τραπέζια μας σας προκαλεί να τη δοκιμάσετε.

01.02.2013

Σοκολατάκια με μανταρίνι και καρύδια

Διανύουμε την εβδομάδα γαστρονομίας, όπως θα έχετε μάλλον καταλάβει. Κάθε μέρα και μια συνταγή για δημιουργικούς κουζινοπειραματισμούς.

28.04.2013

Κυριακάτικη βόλτα στο Μοναστηράκι

Καλοκαιρινή ήταν και η σημερινή ημέρα και αφού δεν πήγαμε για μπάνιο, είπαμε να πάμε μια βόλτα για καφέ και περιήγηση στα παλαιοπωλεία στο Μοναστηράκι και στου Ψυρρή.

16.11.2014
Σπιτικές μπάρες δημητριακών με βρώμη και μήλα

Μια εύκολη και γρήγορη συνταγή για ένα θρεπτικό και νόστιμο σνακ!

18.09.2013
Μια χειροποίητη μπουτονιέρα

Αυτή η μπουτονιέρα τράβηξε την προσοχή μου στις βόλτες μου στο pinterest. Ίσως επειδή τα έχει όλα, χρώμα, στιλ, διαφορετικά υλικά και μπορεί να στολίσει κάθε φθινοπωρινή και χειμερινή εμφάνιση.

26.09.2013

Πάστα Φλώρα για τον πονοκέφαλο

Όταν έχεις στο ψυγείο σου βαζάκια όλων των μεγεθών με σπιτική μαρμελάδα μανούλας από ροδάκινα που έχεις μαζέψει με τα χεράκια σου, είναι δυνατόν να μη γίνει η πάστα φλώρα το αγαπημένο σου γλυκό;

03.12.2012
Όσα φέρνει η... εποχή

Μπανάνες, μήλα, ρόδια, μανταρίνια, κάστανα... δίνουν χρώμα στην κουζίνα και πολλά θρεπτικά συστατικά στον οργανισμό μας!

16.02.2013

Mario Biondi - Shine on

Πολύ μας αρέσει το ολοκαίνουριο κομμάτι του Mario Biondi που μας καλεί να λάμψουμε!

12.03.2013
Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι

Μετά τις προτάσεις μας από τις street style εμφανίσεις στις εβδομάδες μόδας που πραγματοποιήθηκαν στο Μιλάνο, το Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη, έφτασε η ώρα να εξερευνήσουμε το pinterest και να σας παρουσιάσουμε τις εμφανίσεις που μας άρεσαν περισσότερο στην εβδομάδα μόδας του Παρισιού. Για να δούμε τελικά αν οι Παριζιάνες κατέχουν επάξια τόσα χρόνια τον τίτλο της κομψότητας...

25.08.2013

Οι τσιμεντόλιθοι αλλιώς

Για διαφορετικές γλάστρες έχουμε μιλήσει κι άλλες φορές. Οι επιλογές είναι πολλές αν σκεφτούμε μερικά αντικείμενα αλλιώς.