Διασχίζοντας το φαράγγι του Βίκου

Υπάρχει ένα μέρος στην Ήπειρο εξαιρετικά δημοφιλές στους απανταχού φυσιολάτρες για το μεγάλο βάθος του, τη σπάνια χλωρίδα και πανίδα του και τη μοναδική εμπειρία που προσφέρει σε όσους τολμούν να το διασχίσουν. Γεωγραφικά ανήκει στην Περιφερειακή Ενότητα Ιωαννίνων και εντάσσεται στον Εθνικό Δρυμό Βίκου - Αώου που μαζί με τον Εθνικό Δρυμό της Βάλια Κάλντα, αποτελούν το Εθνικό Πάρκο Βόρειας Πίνδου. Φυσικά μιλάμε για το φαράγγι του Βίκου, που έχει καταγραφεί στο βιβλίο Guinness ως το βαθύτερο φαράγγι στον κόσμο. Το βάθος του φαραγγιού ξεπερνάει τα 1.000 μέτρα και έχει μήκος περίπου 12 χλμ. Το διασχίζει ο Βοϊδομάτης, παραπόταμος του Αώου. Σε φήμη συναγωνίζεται το φαράγγι της Σαμαριάς.

Στο φαράγγι του Βίκου θα σας ταξιδέψουμε σήμερα.

Η διάσχιση του φαραγγιού ήταν πάντα ένας στόχος. Μετά την κατάκτηση όλων των γύρω βουνών, Πάπιγκο, Σμόλικας, Μαυροβούνι και την περιήγηση στην ευρύτερη περιοχή των Ζαγοριών, εκκρεμούσε η επίσκεψη στο φαράγγι του Βίκου. Η ευκαιρία δόθηκε στις 13 Οκτωβρίου 2014 και εννοείται πως δεν μπορούσαμε να την αφήσουμε ανεκμετάλλευτη.

Ξεκινήσαμε λίγο διστακτικά γιατί η περιοχή των Ιωαννίνων ήταν πνιγμένη στην ομίχλη. Χαλαρώσαμε όταν μπήκαμε στην περιοχή του Ζαγορίου, όπου έτσι ξαφνικά, ο καιρός από εντελώς ακατάλληλος για το εγχείρημά μας, έγινε θαυμάσιος. Αρχικός μας προορισμός ήταν το χωριό Μονοδένδρι, που αποτέλεσε την αφετηρία της διαδρομής. Σημείο τερματισμού ήταν το χωριό Βίκος, που ανήκει και αυτό στο Ζαγόρι. Κόσμος υπήρχε αρκετός, κυρίως ξένοι τουρίστες, καθότι αφενός η φήμη του φαραγγιού ξεπερνά τα ελληνικά σύνορα και αφετέρου στη χώρα μας ήταν κανονική εργάσιμη μέρα.

Vikos-5

Vikos-6

Με σύμμαχο τον καιρό λοιπόν ξεκινήσαμε - μια ομάδα 4 ατόμων - να διασχίσουμε το φαράγγι που κατά καιρούς είχαμε την τύχη να το καμαρώσουμε από ψηλά. Από την πλατεία του Μονοδενδρίου ξεκινήσαμε να περπατάμε και σε 4 ώρες και 45 λεπτά ανεβήκαμε στον Βίκο. Από εκεί με ταξί, επιστρέψαμε στο Μονοδένδρι για να πάρουμε το αυτοκίνητο και στη συνέχεια τον δρόμο της επιστροφής.

Vikos-9

Το κατηφορικό κομμάτι για 40 περίπου λεπτά σε κατεβάζει στην κοίτη του φαραγγιού και ακολουθώντας το πάντα αριστερά ξεκινάς την πορεία προς τον Βίκο. Η μοναδικότητα του τοπίου είναι εντυπωσιακή. Κοιτάζεις ψηλά τα κάθετα βράχια και νιώθεις δέος, λες και κόπηκαν με κάποιο θεόρατο πριόνι. Σε κάποια σημεία ειδικά είναι φοβερή η αίσθηση του να βλέπεις 500, 600, 700, 800 μέτρα ψηλά πάνω από το κεφάλι σου τις κορυφές των βράχων να στέκουν καμαρωτές. Τα στοιχεία μιλάνε για 1000 και βάλε μέτρα ύψος από την κοίτη μέχρι τις κορυφές σε κάποια σημεία. Οι τεράστιοι πύργοι που βλέπεις όταν είσαι στο παρατηρητήριο του Βίκου, τώρα φαντάζουν ακόμη πιο θεόρατοι και βρίσκονται κυριολεκτικά πάνω από το κεφάλι σου... Μια ζάλη σου έρχεται και μόνο με την ιδέα! Σοκ και δέος... και τρόμος...

Vikos-10

Vikos-11

Vikos-12

Vikos-20

Vikos-23

Το μονοπάτι είναι αρκετά καλά συντηρημένο και σκιασμένο στο μεγαλύτερο μέρος του. Με μικρές ανηφοροκατηφόρες σε φέρνει κάτω από το χωριό Βίκος. Αυτή είναι η πιο συνηθισμένη διαδρομή χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες. Η κοίτη αλλού είχε νερά και μικρές λιμνούλες, αλλού ήταν κατάξερη.

Vikos-16

Vikos-17

Στη διασταύρωση με το άλλο φαράγγι της περιοχής, τον Μέγα Λάκκο κάτω από τη θέση Μπελόη (ή Μπελόι), ο ήχος των νερών που κυλάει σπάει την ησυχία του τοπίου. Όμως λίγο παρακάτω τα νερά χάνονται στην πετρώδη κοίτη του φαραγγιού, ίσως για να μαζευτούν και να εμφανιστούν ως πηγές του Βοϊδομάτη.

20141013-DSCN1713-3

Το φαράγγι ανοίγει όταν αρχίζει να φαίνεται ψηλά το χωριό Βίκος, αν και δεν πρέπει να ξεγελιέσαι... Έχεις ακόμα πορεία. Φτάνεις κάτω από τον Βίκο και συναντάς μια διασταύρωση. Δεξιά ακολουθώντας την κοίτη του φαραγγιού φτάνεις στις πηγές του Βοϊδομάτη. Εκεί δε γίνεται να μη σου γεννηθεί η απορία, τόσο ξαφνικά, με διαφορά ελάχιστων μέτρων η κατάξερη κοίτη μετατρέπεται σε ποτάμι.

Vikos-24

Vikos-25

Τα νερά βγαίνουν από τα βράχια και κυλάνε προς το γεφύρι της Αρίστης και της Κλειδωνιάς, όπου ο Βοϊδομάτης εντυπωσιακός πάει να ενωθεί με τον Αώο. Ακριβώς δεξιά από τις πηγές, το μονοπάτι συνεχίζει προς Μικρό Πάπιγκο. Αριστερά, σημάδια σε οδηγούν πάλι στο μονοπάτι προς τον Βίκο, όπου φτάνεις στο παρατηρητήριο σε 30 με 40 λεπτά, ανάλογα με τις αντοχές σου.

Κοιτάζεις όσο επιτρέπουν οι στροφές του φαραγγιού προς το Μονοδένδρι, την αφετηρία σου, δύσκολα πιστεύεις ότι περπάτησες τόσο και νιώθεις ευγνώμων για την εμπειρία που μόλις έζησες. Και εγώ, το έκανα και αυτό, πάει! Ο στόχος επετεύχθη!

Vikos-28

Μοναδική παραφωνία στη διαδρομή είναι τα σκουπίδια που βρίσκεις σε κάποια σημεία στην κοίτη του φαραγγιού και τα απομεινάρια των υλικών που χρησιμοποιήθηκαν για το μάλλον πρόσφατο χτίσιμο δύο σκαλών.

Φτάνοντας στον Βίκο, παίρνεις το ταξί και επιστρέφεις εκεί όπου έχεις αφήσει το μεταφορικό σου μέσο. Εμείς καλέσαμε ραδιοταξί από το Καλπάκι και ήταν συνεπέστατο στο ραντεβού. Με 35 ευρώ μας μετέφερε στο Μονοδένδρι.

Ε και αφού φτάσαμε ως εκεί... δεν μπορούσαμε να μη δούμε το "πέτρινο δάσος" στη θέση Οξιά πάνω από το χωριό. Αυτό το διαφορετικό δάσος αποτελεί ένα αξιόλογο γεωλογικό φαινόμενο που χαρακτηρίζεται από ένα σύνολο τεράστιων βράχων που ορθώνουν το ανάστημά τους σαν απότομα δέντρα. Από εκεί θαυμάσαμε το φαράγγι ακόμα μια φορά από ψηλά.

Vikos-36

Vikos-33

Ακριβώς απέναντι από το άλλο μπαλκόνι του Ζαγορίου, την Μπελόη, στην οποία φτάνεις από το Βραδέτο. Οι φωτογραφίες δεν κατορθώνουν να μαρτυρήσουν την εξαιρετική ομορφιά και τη μοναδικότητα της περιοχής.

Vikos-3

Ωστόσο μια επίσκεψη στην ευρύτερη περιοχή του Ζαγορίου μπορεί να πείσει ακόμα και τον πιο δύσπιστο ότι οι ομορφιές είναι ανεπανάληπτες. Τα χωριά είναι πολύ γραφικά, τα βουνά και το φυσικό τοπίο απαράμιλλης ομορφιάς, ενώ η διάσχιση του φαραγγιού είναι μια εμπειρία μοναδική. Εξάλλου, το ότι έρχονται τουρίστες από κάθε γωνιά του πλανήτη με σκοπό να διασχίσουν το φαράγγι του Βίκου, δεν μπορεί να είναι τυχαίο γεγονός. Μάλλον ένα ακόμα κίνητρο είναι για να βρεθούμε όλοι εκεί... Να ζήσουμε την εμπειρία της κατάκτησης του διάσημου φαραγγιού.

« Ιανουάριος 2020 »
    1 2 3 4 5
27 28 29 30 31
19.10.2012

Φτιάχνουμε λιχουδιές και περιμένουμε κόσμο! (Μέρος 2ο)

Και μετά τα muffins μήλου φτιάχνουμε υπέροχα, λαχταριστά σοκολατένια σουφλέ!

Η συνταγή είναι απλή και το αποτέλεσμα πεντανόστιμο!

17.06.2014

Η δύναμη που κρύβεις μέσα σου - "Φλεγκιάδα" 2014

Αποφασίσαμε με το βασικό μόνιμο συνοδοιπόρο να ξεκινήσουμε τις ορεινές περιπλανήσεις του 2014 απ΄τις δρακόλιμνες Φλέγκα, να τις απολαύσουμε και να τις φωτογραφίσουμε όσο ακόμη υπάρχει χιόνι, ελπίζοντας παράλληλα να είμαστε οι πρώτοι που θα τις επισκεφτούν για φέτος (μεγάλος στόχος!!!).

04.12.2012
Τα πρώτα Χιόνια

Ηλιόλουστη η μέρα σήμερα αλλά με πολύ κρύο! Τα πρώτα χιόνια έκαναν ήδη την εμφάνισή τους στις κορυφές των βουνών και όχι μόνο, μια και όπως μαθαίνουμε στη Φλώρινα, για παράδειγμα, το έχει στρώσει κανονικά! Άντε καλή μας μέρα και καλό Χειμώνα!

24.01.2013
Σπιτικό fast food

Μας αρέσουν οι σαλάτες και τα υγιεινά εδέσματα αλλά μας αρέσουν και οι γευστικές ατασθαλίες που και που.

03.02.2013
Χρωματιστά Λουλούδια

Για μια Κυριακή γεμάτη χρώματα και χαμόγελα!

12.01.2013

Croque Madame

Τελικά η καλή μας φίλη που ξέρει από μουσική, από cookies, από στολισμούς καλαθιών, ξέρει και από πρωινά! Μα αυτό θα πει να έχεις πολυτάλαντες φίλες!

10.06.2013

Rihanna - Diamonds

Δευτέρα απόγευμα και ένα μουσικό διάλειμμα κρίνεται απαραίτητο για να πάρουμε δυνάμεις για τη συνέχεια της εβδομάδας.. Ανεβάζουμε την ένταση και ακολουθούμε το παράδειγμα της Rihanna η οποία:

"Shine bright like a diamond - Find light in the beautiful sea - Ι choose to be happy"

15.01.2014

Στιλιστικές προτάσεις - Κλασικές επιλογές (Μέρος Ι)

Αφορμή γι αυτό το post στάθηκε μια πρόσφατη συζήτηση με μια φίλη μας, υπέρμαχο του κλασικού στιλ και των ασφαλών εμφανίσεων. Δεν της αρέσει να τολμάει πολλά, θέλοντας πάνω από όλα να νιώθει άνετα μέσα στα ρούχα της, να τα φοράει και να μην τη φοράνε, αγαπάει τα κοσμήματα και τα παντός τύπου αξεσουάρ και προσπαθεί πάντα οι εμφανίσεις της να συνάδουν με το σωματότυπο (σχετικά μικρόσωμη) και με την ηλικία της (50+).

16.07.2013
Τι να φορέσω;

To ιδανικό look για τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού..

30.03.2014

TEDxThessaloniki 2014

Την 1η Απριλίου ανοίγουν οι αιτήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τα εισιτήρια του φετινού και πέμπτου κατά σειρά TEDx Thessaloniki! Πιστέψτε το δεν είναι πρωταπριλιάτικο ψέμα!

21.08.2013
Η χαρά

Έτσι για μια μικρή υπενθύμιση!

10.02.2013
FREEDAY

Ένας ακόμα αγαπημένος φίλος, πολυπράγμων και μέγας νοικοκύρης, αποφάσισε στο εξής να μοιράζεται μαζί μας τις εμπειρίες και τις προτάσεις του από τις μαγειρικές του, την αγάπη του για την αντρική μόδα, τον αθλητισμό, το ποδήλατό του, τα στέκια του στην πρωτεύουσα, καθώς και ό,τι άλλο κατά καιρούς του αρέσει. Ας τον καλοσωρίσουμε παρέα και ας του ευχηθούμε "Καλή αρχή".

14.01.2013

Vassilikos - No Milk Today

Ας ξεκινήσουμε με χιουμοριστική διάθεση την εβδομάδα μας με αυτή την εκδοχή του "No Milk Today" των Herman Hermits από τον Vassiliko..

13.01.2013
Hope vs. Fear

H δύναμη της ελπίδας!

04.07.2014

Ο lego-Παρθενώνας

Άλλοι (ονόματα δε λέμε, υπολήψεις δε θίγουμε) σκέφτονται να φτιάξουν μπομπονιέρες από lego... κι άλλοι φτιάχνουν ολόκληρο τον Παρθενώνα!

Μαγικά αυτά τα παιχνίδια, υπέροχη και η ιδέα των Αυστραλών που έφτιαξαν την Ακρόπολη από τουβλάκια lego με σκοπό να την χαρίσουν στο Μουσείο της Ακρόπολης.

29.01.2014

Αισίως έκλεισα κι εγώ τα 30!

Την φοβόμουν λίγο αυτή τη μέρα, αλλά τελικά βρήκα τρόπο να την περάσω όσο πιο ανώδυνα γίνεται. Πώς; Γιόρτασα την προηγούμενη μέρα! Όταν ακόμα ήμουν 29! Κι έτσι ανήμερα των γενεθλίων δε συνέβη κάτι, όλα καλά!

Θα ήθελα λοιπόν, λόγω αυτής της κρίσιμης ηλικιακής φάσης, να αφιερώσω στις συνομήλικες τριαντάρες κάποια αποφθέγματα διάσημων ανδρών και γυναικών.

09.10.2013
H μαύρη μάξι φούστα

Η μαύρη μάξι φούστα προτιμήθηκε από τις φίλες της μόδας για τις εμφανίσεις τους στην εβδομάδα μόδας του Παρισιού.

04.04.2014

Οδοιπορικό: Συρράκο - Καλαρρύτες - Πράμαντα - Τζουμέρκα

Μια κουραστική αλλά ιδιαίτερη εκδρομή στην περιοχή των Τζουμέρκων μπορεί να ξεκινά λίγο πριν ή λίγο μετά τα Ιωάννινα, αφήνοντας την Εγνατία οδό και βγαίνοντας στην έξοδο για Τζουμέρκα.

10.11.2013
The Irrepressibles - In This Shirt (Röyksopp Remix)

Οι άντρες της παρέας μας αγαπούν αυτό το κομμάτι. Ας τους το αφιερώσουμε!

15.07.2013
Βαγγέλης Γερμανός - Κρουαζιέρα

Μια και είμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και για πολλούς ήδη ξεκίνησαν οι διακοπές, ας ακούσουμε παρέα το κλασικό αυτό και αγαπημένο τραγούδι.. και να ευχηθούμε "Καλές Διακοπές" σε όσους ξεκινά η άδειά τους σήμερα! Πολλές βουτιές και να περάσετε εξαιρετικά!

06.03.2015

Τα μαχαιροπίρουνα στην πόρτα μας

Ο φίλος μας ξαναχτύπησε, ναι αυτός ο φίλος που μετά το Μιλάνο είπε "Δεν πετάγομαι και μια βόλτα στην Αθήνα;"... Και μπορεί να βρέθηκε στην πρωτεύουσα για επαγγελματικούς λόγους αλλά βρήκε τον χρόνο να τριγυρίσει λίγο και να μας στέλνει κάθε τόσο ανταπόκριση.

18.08.2013

Όταν ο ήλιος δύει στη Χίο

Μετά την ανατολή του ηλίου στο Βροντάδο, σειρά έχει η δύση του με φόντο το βορειοδυτικό τμήμα του νησιού γύρω στις 20.00 το απόγευμα.

14.01.2013
Η δύναμη της ομάδας

Η ομάδα είναι η δύναμη, τα μέλη της είναι οι συνοδοιπόροι μας στην αναζήτηση της ιδέας, στην υλοποίηση ενός πλάνου, στην επίτευξη ενός στόχου.

28.12.2012
Holiday Sweaters

Μια πρόταση για τις εορταστικές μας εμφανίσεις..