Η δύναμη που κρύβεις μέσα σου - Ανεβαίνοντας στην ψηλότερη κορυφή των Πιερίων

Ήταν υπόσχεση. Την είχαμε δώσει στην πρώτη μας κοινή ανάβαση στα Πιέρια. Δε μας έφτανε η πρώτη γνωριμία με το βουνό. Ανήσυχοι και ανικανοποιήτοι εκ φύσεως και οι δυο, θέλαμε κι άλλο. Θέλαμε να φτάσουμε στην κορυφή του.

Έτσι ο στόχος αυτής της ανάβασης ήταν να φτάσουμε στην κορυφή Φλάμπουρο, μέσω του ορεινού καταφυγίου του ορειβατικού συλλόγου Βελβεντού. Αφετηρία μας ήταν το ομώνυμο χωριό.

Αρχές Ιουνίου με σύμμαχο τον καιρό ανεβήκαμε στο ορεινό καταφύγιο με το αυτοκίνητο και από εκεί περπατήσαμε μέσα στο πυκνό ελατόδασος μέχρι το Φλάμπουρο. Υψομετρική διαφορά περίπου στα 800 μέτρα. Το μονοπάτι είναι άριστα σηματοδοτημένο και το ελατο-καρτελάκι απόλυτα κατατοπιστικό σε κατευθύνει μέσα στο δάσος μέχρι την κορυφή. Από κάποια ανοίγματα βλέπεις τόσο την τεχνητή λίμνη Πολυφύτου όσο και το Βελβεντό που όσο ανεβαίνεις τόσο περισσότερο φαίνεται, ώσπου κάποια στιγμή φανερώνεται ξεκάθαρα μπροστά σου κυριολεκτικά κάτω από τις κορυφές των Πιερίων. Να και το καταφύγιο απέναντι, να και η πόλη της Κοζάνης στο βάθος.

pieria 6816

pieria 6819

pieria 6829

pieria 6830

pieria 6831

Και κάπου εκεί είναι που τα συναισθήματα γίνονται ανάμεικτα. Όπως σε πολλές άλλες περιοχές της χώρας, μια πυρκαγιά το 2007 ήρθε να καταστρέψει το δάσος. Την αιτία της δεν έμαθε ποτέ κανείς αλλά τα σημάδια της είναι ακόμη εμφανή. Μόνο τα αγριολούλουδα παλεύουν να απαλύνουν τον πόνο των καμένων δέντρων και να δώσουν ζωή και χρώμα σ' αυτό το σημείο του βουνού.

pieria 6847

pieria 6850

pieria 6855

Η ανάβαση συνεχίζεται και το Φλάμπουρο, η ψηλότερη κορυφή των Πιερίων στα 2.194 μέτρα φαίνεται ψηλά και όλο πλησιάζει. Η μέρα είναι καλή κι ο ορίζοντας ανοιχτός.

pieria 6868

Είμαστε πια στην κορυφή, όπου το τσουχτερό αεράκι μας αναγκάζει να απαγκιάσουμε για λίγο. Η παρέα μας εδώ πάνω μεγαλώνει. Δυο φίλοι που ανέβηκαν από άλλο μονοπάτι μας περιμένουν εδώ. Όλοι μαζί αγναντεύουμε τη θέα...

pieria 6863

Η ανάβαση κράτησε λίγο λιγότερο από 2 ώρες. Και τώρα ξεκινάμε την κατάβαση. Για όποιον δεν έχει ανέβει ποτέ στο βουνό, η κατάβαση φαντάζει πιο εύκολη. Δεν είναι όμως πάντα έτσι. Σε περίπτωση που το μονοπάτι είναι βραχώδες, θέλει περισσότερη προσοχή όταν κατεβαίνεις και μεγαλύτερη προσπάθεια να πατάς σταθερά και με ασφάλεια. Εδώ βέβαια, η κατάβαση δεν έχει ιδιαίτερη δυσκολία και σχετικά γρήγορα φτάνουμε και πάλι στο καταφύγιο.

Η όρεξη έχει πλέον φτάσει στο ζενίθ και το τραπέζι στρώνεται στο πι και φι. Το φαγητό συνοδεύουν αφηγήσεις ιστοριών και περιγραφές επεισοδίων με το πηγαίο χιούμορ της παρέας και έτσι τελικά η μέρα μένει αξέχαστη. Και βέβαια κλείνει... πώς αλλιώς; Με υποσχέσεις για επόμενες αναβάσεις...

Σημείωση: Το Ορειβατικό Καταφύγιο Βελβεντού είναι άψογο, πολύ οργανωμένο, το επισκέπτονται πολλοί ορειβάτες από όλη την Ελλάδα και μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι 40 άτομα για διανυκτέρευση. Εννοείται η προηγούμενη συννενόηση με τον σύλλογο.

« Μάρτιος 2024 »
        1 2 3
28.02.2015

Τσάι του βουνού: Οι ευεργετικές του ιδιότητες

Μπορεί η λουίζα, ο ιβίσκος, το μελισσόχορτο, το δεντρολίβανο και τόσα άλλα βότανα να γίνονται όλο και πιο δημοφιλή και να αποκτούν όλο και περισσότερους θαυμαστές, αλλά πώς θα μπορούσαμε να παραμελήσουμε το κλασικό και πάντα αγαπημένο τσάι του βουνού; Πόση ζεστασιά μπορεί να νιώθεις με μια κούπα τσάι του βουνού με μέλι και λίγες σταγόνες λεμόνι μετά από μια γεμάτη, κουραστική μέρα;

Για χρόνια λέγοντας τσάι εννοούσαμε το τσάι του βουνού, άντε και κανένα χαμομήλι. Ειδικά όσοι δεν είχαμε την τύχη να μεγαλώσουμε σε σπίτι με κήπο και δικές μας βοτανο-καλλιέργειες ή κάποιον να μαζεύει βότανα απευθείας από τη φύση ή μια γιαγιά - γκουρού στα γιατροσόφια, δεν ξέραμε και πολλά για τα υπόλοιπα βότανα. Εξάλλου συνήθως, τουλάχιστον ως παιδιά, τσάι πίναμε για να αντιμετωπίσουμε το κρυολόγημα και τον πονόλαιμο. Και πολλές φορές δε μας άρεσε καν και το πίναμε με το ζόρι, γιατί έπρεπε για να μαλακώσει ο λαιμός.

01.12.2016

Χιονανθρωπάκια DIY - Φτιαγμένα από κάλτσες και ρύζι

Τελευταίος μήνας του χρόνου και μια μόνο ανάσα πριν τα Χριστούγεννα. Οι γιορτινές δημιουργίες συνεχίζονται. Και δεν ξέρω αν χαίρομαι πιο πολύ εγώ ή ο Φίλιππος. Η απάντηση νομίζω πως είναι προφανής.Ο Φίλιππος ενδεχομένως θα μπορούσε να αρκεστεί στο παιχνίδι με τα τουβλάκια και τη ζωγραφική του και να είναι πολύ ικανοποιημένος. Εγώ πάλι όχι.

07.01.2015

Σπιτικά burgers: Να μην αφήνεις ούτε μπουκιά

Όλο έλεγα πως θα φτιάξω σπιτικά burgers, αληθινά σπιτικά burgers και όλο έμενα στα λόγια... Λόγια, λόγια, λόγια ψεύτικα... Είχα δώσει τον λόγο μου όμως και ο καιρός περνούσε. Και λόγο στον λόγο, τα κατάφερα.

Πριν λίγες μέρες ετοίμασα σπιτικά burgers και ήταν υπέροχα! Εξαιρετικά! Και αυτό ήταν καλό! Τουλάχιστον άξιζε η αναμονή! Ήταν τόσο πετυχημένα που φάγαμε πάρα πολύ. Ακόμα και η φίλη μου η λουίζα δυσκολεύτηκε να ανακουφίσει τα στομάχια μας. Και αυτό ήταν κακό.

Η λύση είναι μία: Να τρώμε πιο συχνά για να μη μας φαίνονται τόσο λαχταριστά.

16.07.2013

Το φαράσι αλλιώς

Ακόμα και ένα μεταλλικό φαράσι μπορούμε να το δούμε αλλιώς με λίγη φαντασία. Πώς αλλιώς;

13.05.2014

Στολισμός γάμου για ρομαντικούς

Να και μερικές ιδέες γαμήλιου στολισμού για ρομαντικούς μελλόνυμφους:

19.01.2013

Ο Βασιλιάς (2002)

Μιλώντας αρκετά περί κινηματογράφου τον τελευταίο καιρό, ας αναφερθούμε και σε μια παλαιότερη ελληνική ταινία του Νίκου Γραμματικού.

23.09.2012

Τα ΒορΟινά

Θεσσαλονίκη 22.09.12 Λιμάνι

Οι 36 οινοπαραγωγοί - μέλη της "Οίνοι Βορείου Ελλάδος" διοργάνωσαν "Τα ΒορΟινά", μια εκδήλωση γευσιγνωσίας κρασιών και αποσταγμάτων από τα κτήματά τους και είπαμε να πάμε μια βόλτα.

19.02.2013
Η ευτυχία

Η ευτυχία μας πηγάζει από την αναγνώριση όσων διαθέτουμε στη ζωή μας. Δε βασίζεται σε αυτά που δεν έχουμε και θέλουμε να αποκτήσουμε και δεν πρέπει να εξαρτάται από αυτά ή έστω μόνο από αυτά. Και να θυμάστε ότι η ευτυχία μας εξαρτάται σε πολύ σημαντικό βαθμό από τις δικές μας επιλογές.

27.05.2013
Η φυσική γωνιά στην κουζίνα...

Το ξύλο, οι πέτρες, τα φυτά, τα φυσικά υλικά γενικώς έχουν έρθουν στο προσκήνιο και μπορούν να δώσουν μια πολύ ωραία εικόνα στο χώρο μας, δίνοντας την εντύπωση πως βρισκόμαστε λίγο πιο κοντά στη φύση.

25.08.2013

Οι τσιμεντόλιθοι αλλιώς

Για διαφορετικές γλάστρες έχουμε μιλήσει κι άλλες φορές. Οι επιλογές είναι πολλές αν σκεφτούμε μερικά αντικείμενα αλλιώς.

10.05.2013

Το βιβλίο των ευχών

Οι ευχές είναι αναπόσταστο κομμάτι της ύπαρξής και της καθημερινότητάς μας... Είναι σημαντικό να προσδιορίζουμε τις ευχές μας και να παίρνουμε το σωστό δρόμο προς την επίτευξη τους. Θυμηθείτε και το Δωμάτιο των Ευχών στο TedxThessaloniki.

08.02.2013
Μια χρωματιστή κρεβατοκάμαρα

Πόσα χρώματα μπορούν να συνδυαστούν αρμονικά σε μία κρεβατοκάμαρα;

04.06.2014

Δρόμοι Μανιταριού 2014 στη Λάβδα Γρεβενών

Εδώ και λίγα χρόνια στη χώρα μας υπάρχει ένα μουσείο διαφορετικό απ' τ' άλλα. Είναι ένα μουσείο αφιερωμένο στη φύση και σε είδη που μας προσφέρει απλόχερα, ένα μουσείο μανιταριών! Και πού αλλού θα μπορούσε να βρίσκεται αυτό το μουσείο, πέρα από την ευρύτερη περιοχή της Πόλης των Μανιταριών;

Στα ορεινά των Γρεβενών, λοιπόν, στο καταπράσινο χωριό που ακούει στο όνομα Λάβδα, τον Νοέμβριο του 2011 ιδρύθηκε Μουσείο Μανιταριών. Έκτοτε κάθε χρόνο, αρχές καλοκαιριού, διοργανώνονται εκδηλώσεις με θέμα τα Μανιτάρια. Φέτος οι "Δρόμοι του Μανιταριού" πραγματοποιήθηκαν το τριήμερο 30-31/5 και 1/6 και οδήγησαν στη Λάβδα μανιτραφόφιλους και εν γένει φυσιολάτρες.

12.02.2013

Mumford & Sons - I Will Wait

Μια και το τραγούδι της χρονιάς σας το έχουμε ήδη προτείνει.. ας απολαύσουμε ένα κομμάτι από το άλμπουμ της χρονιάς σύμφωνα πάντα με τα βραβεία Grammy.

03.12.2012

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Η Παγκόσμα Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία καθιερώθηκε να εορτάζεται την 3η Δεκεμβρίου από το 1992, επειδή εκείνη την ημέρα η Γενική Συνέλευση του Ο.Η.Ε. υιοθέτησε το Πρόγραμμα δράσης για τα ΑΜΕΑ.

20.01.2014

Φτιάχνοντας αερόστατα για το παιδικό δωμάτιο

- Χάρτινες μπάλες είχαμε (είχαν ξεμείνει από το στολισμό του γάμου)

- χαρτόνι βρίσκεις εύκολα,

- το ίδιο και κορδέλες,

- κόλλα για το χαρτόνι και ψαλίδι για σχέδια έχει η μητέρα στα καλλιτεχνικά της,

- συρραπτικό και διακορευτής υπάρχουν στο γραφείο του σπιτιού

- πετονιά έχει πάντα ο ψαράς της οικογένειας,

- κολλητική ταινία διπλής όψης υπάρχει στην εργαλειοθήκη του σπιτιού

Άρα τα υλικά είναι όλα διαθέσιμα και η εργασία αρχίζει...

19.07.2013

Elvis Presley - Suspicious Minds

Η αγαπημένη ώρα της εβδομάδας έφτασε! Το απόγευμα της Παρασκευής είναι εδώ και είναι η κατάλληλη στιγμή να το γιορτάσουμε με μουσική και συγκερκριμένα με ένα κλασικό και αγαπημένο κομμάτι από τον Elvis Presley.

10.12.2012
Αλληλεγγύη

Σύνθημά μας η Αλληλεγγύη...

29.07.2013

Περπατώντας στα γραφικά σοκάκια των Χανίων

Μόλις έφτασαν οι φωτογραφίες από τους φίλους που εδώ και δυο μέρες βρίσκονται σε καλοκαιρινές διακοπές στα πανέμορφα Χανιά.

12.12.2012
Μικρές αλλαγές για μεγαλύτερες χαρές

Μια ιδιαίτερα πρωτότυπη και εξαιρετικά οικονομική ιδέα για ανανέωση σε κάποια γωνιά του σπιτού.

18.07.2016

Ο τοίχος μου!

Καλοκαίρι στη Θεσσαλονίκη και δουλειά σημαίνει δύσκολες ψυχολογικές καταστάσεις. Μοναξιά, ζέστη, φωτογραφίες σε όλα τα social media με ζευγαράκια να λιάζονται (ναι! ζηλεύω!), ελάχιστες εξορμήσεις στη θάλασσα, ελάχιστες έξοδοι, μακριά από την οικογένεια. Για άλλους μπορεί να ήταν ευκαιρία για ξεφάντωμα, εμένα διάφοροι παράμετροι δε μου το επιτρέπουν στον βαθμό που θα ήθελα. Στην προσπάθειά μου, λοιπόν, να γεμίσω τον χρόνο μου, πέρα από αγγλικά και λογοτεχνικά βιβλία που διαβάζω, ασχολούμαι και με τη νέα διακόσμηση του σπιτιού μου.

Μη σκέφτεστε έπιπλα, διακοσμήσεις, μετακομίσεις! No money, no honey!

27.11.2012

Nouvelle Vague - Dance with me

Τι ωραία μελωδία!

"..Won't you dance with me
In my world of fantasy
Won't you dance with me
Ritual fertility.."

05.08.2014

Πρόσβαση για όλους στη θάλασσα

Ολοένα και περισσότερες τέτοιες υποδομές εμφανίζονται στις παραλίες και μας κάνουν να νιώθουμε, αν όχι και να είμαστε, κάπως πιο πολιτισμένοι! Υποδομές που θα έπρεπε να υπάρχουν χρόνια τώρα για να δίνουν σε όλους το δικαίωμα να απολαμβάνουν ένα από τα ελεύθερα αγαθά, το περιζήτητο - κατά τους καλοκαιρινούς κυρίως μήνες - δροσερό νερό της θάλασσας! Φυσικά κάλλιο αργά παρά ποτέ!