Η δύναμη που κρύβεις μέσα σου: Ανεβαίνοντας στην Μότσια 1, την τρίτη ψηλότερη κορυφή του Σμόλικα

Κι όσο κάποιοι εστιάζουμε σε δημιουργικές και γευστικές αναζητήσεις, κάποιοι άλλοι συνεχίζουν τις ορεινές περιπλανήσεις. Έτσι για να σπάει η ρουτίνα και να παίρνουν τον καθαρό αέρα τους από τις κορυφές των βουνών. Ας ανέβουμε παρέα λοιπόν (έστω και νοητά) σε μια ακόμα κορυφή κι ας ζηλέψουμε όσοι μείναμε σπίτι άλλο ένα σαββατοκύριακο.

Η φοβερή ηλιοφάνεια και ο ήπιος καιρός των ημερών αποτέλεσαν καταπληκτικά κίνητρα για ορεινές περιπλανήσεις, οπότε δεν το σκεφθήκαμε και πολύ. Στην κορυφή του Σμόλικα ανεβήκαμε δυο φορές και από εκεί αγνανεύαμε προς τα ανατολικά τις δυο κορυφές του, Μότσια 1 και 2. Πώς πάμε όμως σ' αυτές; Ο ένας φίλος είχε ανέβει στη Μότσια 1 οπότε με αυτόν οδηγό και πρωινό ξεκίνημα να 'μαστε, μια τετραμελής ομάδα στο γήπεδο της Σαμαρίνας, απ' όπου ξεκινάει το μονοπάτι προς Βάλια Κίρνα και κορυφές του Σμόλικα.

Να η ξακουστή Σαμαρίνα και ψηλά η δεξιά κορυφή είναι η Μότσια 1, δηλαδή ο προορισμός μας. Ο Όλυμπος πίσω μας ξεχωρίζει πάνω από την πρωινή ομίχλη και μοιάζει μάλλον "στεναχωρημένος" που προτιμήσαμε τον Σμόλικα, γιατί ακόμη προσφέρεται άνετα για αναβάσεις. Μήπως όμως και ο Γράμος δεν περιμένει; Ας είναι όμως, εκεί θα είναι πάντα και θα μας περιμένουν...

smolikas 9098

smolikas 9087

Ένα έντονα ανηφορικό αλλά πανέμορφο μονοπάτι, πολύ καλά σηματοδοτημένο, ξεκινά ντυμένο με οξιές και ρόμπολα στην αρχή και συνεχίζει μόνο με ρόμπολα μέχρι ψηλά όπου το τοπίο ανοίγει και το μάτι δεν χορταίνει φύση.

smolikas 9117

smolikas 9148

Δύο βρύσες με παγωμένο νερό στη διαδρομή μέχρι τον τάφο(;) του κλέφτη Μπογντάνο μας δροσίζουν και οι Μότσιες εμφανίζονται απέναντί μας.

smolikas 9130

smolikas 9157

smolikas 9168

Σε κάποια σημεία πατάμε και τα κατάλοιπα του πρώτου χιονιού που έπεσε πριν μέρες, αλλά και τους πάγους που σε κάποια σημεία κόβουν το μονοπάτι.

smolikas 9154

smolikas 9142

Χαλάρωση και λίγες ανάσες που χρειάζονται μετά τη συνεχή δίωρη περίπου έντονη ανάβαση, μας δίνουν δύναμη για τη συνέχεια. Το μονοπάτι γίνεται εύκολο μέχρι να φτάσουμε κάτω από την κορυφή της Μότσιας. Ένα ζευγαράκι αγριόγιδα με το μωρό τους μας υποδέχονται στο σέλωμα πριν την τελική ανάβαση. Το τοπίο μοιάζει σεληνιακό, αριστερά μας η Βάλια Κίρνα καταπράσινη, δεξιά μας ο Βαθύλακκος που καταλήγει στο Κεράσοβο, στο βάθος η κορυφογραμμή του Γράμου και ψηλά ο στόχος.

smolikas 9161

smolikas 9203

smolikas 9289

smolikas 9227

smolikas 9228

smolikas 9243

Ζόρικο το τελευταίο κομμάτι της διαδρομής μέχρι να βγείς στην κορυφή της Μότσια 1 στα 2.550 μέτρα περίπου, αλλά καθώς αρχίζει να φαίνεται απέναντι η κορυφή του Σμόλικα και πιο πίσω η Γκαμήλα της Τύμφης, ξεχνάς κούραση και ό,τι άλλο σε απασχολεί και μαγεύεσαι πραγματικά. Θυμάσαι τις εικόνες που έχεις αποτυπωμένες στη μνήμη σου από τις προηγούμενες αναβάσεις τόσο στην Τύμφη όσο και στον Σμόλικα, τις συνδέεις με τούτες εδώ και γεμίζεις...Θέα, ανάσες, καθαρό αέρα, ανοιχτό ορίζοντα, ξενοιασιά... Ανάμεσα στις 3 κορυφές διακρίνεται ένα μονοπάτι που κατεβαίνει λίγο πριν την κορυφή που βρισκόμαστε και σε πάει σε 2-3 ώρες απέναντι στο 2.637, όμως για σήμερα δεν είναι στο πρόγραμμα. Φαίνεται τόσο κοντά, αλλά είναι τοοόσο μακριά. Ίσως αυτή η διαδρομή χρειάζεται και διανυκτέρευση.

Πέρασαν τέσσερις ώρες από το ξεκίνημα, το κολατσιό είναι απαραίτητο και αφού - ας πούμε ότι - χορτάσαμε Σμόλικα, ε, ας επιστρέψουμε σιγά σιγά. Τώρα τα πράγματα είναι πιο απλά και εύκολα. Και τώρα φαίνεται καλύτερα και η λίμνη που λένε ότι είναι πάντα παγωμένη και φημολογείται ότι είναι χωρίς πυθμένα.

smolikas 9256

Έτσι σε 2,5 ώρες είμαστε πίσω στην αφετηρία εντυπωσιασμένοι, προγραμματίζοντας την επόμενη εξόρμηση... Όσο γι αυτή, σίγουρα άξιζε τον κόπο!!!

« Αύγουστος 2022 »
29 30 31
04.05.2017

Εκπληκτικό κοτόπουλο με λαχανικά julienne, τζίντζερ, μέλι, ουίσκι και soya

Ναι ουίσκι σωστά διαβάσατε. Ιρλανικό, σκωτσέζικο, αμερικάνικο, δεν έχει σημασία το αφήνω σε εσάς αλλά λίγο ουισκάκι στο σβήσιμο είναι ένα από τα μυστικά αυτής της συνταγής. Επειδή μπορεί να μπείτε στον πειρασμό να πιείτε ένα σφηνάκι και πριν το φαγητό μην το κάνετε θα σας εξηγήσω γιατί.

02.04.2013

Μαμά θα μου διαβάσεις την καρδούλα;

Τα παιδιά ρουφάνε και εναποθέτουν μέσα τους εικόνες, λέξεις, χάδια, αγκαλιές, μουσικές. Πλάθουν την προσωπικότητά τους με όλα τα ερεθίσματα που δέχονται αβίαστα. Η διαδικασία αυτή ξεκινά από την αρχή της ζωής τους και ολοκληρώνεται μέσα σε ένα πολύ σύντομο διάστημα..

12.02.2013

Pancakes με ανθότυρο, μέλι και καρύδια

Pancakes για όλα τα γούστα θα μπορούσε να είναι το σύνθημα των πρωινών μας το τελευταίο διάστημα. Pancakes με μαρμελάδα, με μέλι, με πραλίνα, με αλεύρι ολικής άλεσης... Διάφορες παραλλαγές για να μη βαριόμαστε ποτέ πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας.

18.04.2013
Μια χειροποίητη μολυβοθήκη

Να μια κατασκευή πολύ εύκολη, πολύ οικονομική και πολύ πρακτική. Μια μεγάλη μολυβοθήκη που και χειροποίητη είναι και φτιαγμένη με φαντασία και δεν απαιτεί μεγάλο ταλέντο στις κατασκευές. Βολεύει δε ιδιαίτερα για μικρά παιδιά που μπορούν να μαζεύουν εκεί όλα τα μολύβια, τις μπογιές, τους μαρκαδόρους, τους χάρακες, τα ψαλίδια τους...

04.06.2013
Ζούμε σε μια πόλη με λάθη

Όλοι ζούμε σε μια πόλη με λάθη.. όποια κι αν είναι αυτή η πόλη, σε όποια χώρα κι αν βρίσκεται κάποια κακώς κείμενα υπάρχουν. Κι αν αυτή η πόλη βρίσκεται στην Ελλάδα, τότε μάλλον τα κακώς κείμενα είναι πολλά, όπως πολλά είναι κι αυτά που δε μας αρέσουν. Τα λάθη ή έστω αυτά που κάποιοι θεωρούμε λάθη μας πληγώνουν και θα θέλαμε να τα αλλάξουμε. Και το χειρότερο είναι ότι αυτά τα λάθη οφείλονται κυρίως στην αμέλεια ή την αδιαφορία των πολιτών, στην έλλειψη ενδιαφέροντος για το κοινό καλό, για το καλό του συμπολίτη μας, για το περιβάλλον, για όσους έχουν ανάγκη, για όσα θεωρούμε δεδομένα και τα περιφρονούμε.

31.10.2014

Γιώτα Νέγκα - Το δίκιο μου

Ένα τραγούδι που ακούω συχνά τους τελευταίους μήνες και το απολαμβάνω... και με το δίκιο μου ;)

28.01.2013
Για όσους αγαπούν το κρασί

Θυμάστε τα ΒορΟινά στη Θεσσαλονίκη; Είναι μια εκδήλωση γευσιγνωσίας οίνων και αποσταγμάτων του βορειοελλαδίτικου αμπελώνα στην οποία είχαμε την τύχη να παρευρεθούμε στις 22 Σεπτεμβρίου στη Θεσσαλονίκη.

14.05.2015
Imagine Dragons - I Bet My Life

Τι να πούμε για τους Imagine Dragons; Έχουμε γίνει fans!

Άλλο ένα τραγούδι που μας αρέσει πολύ! I bet my life on you!

26.11.2012
Σαν πίνακας ζωγραφικής

Φωτογραφίες όμοιες με πίνακα ζωγραφικής! Ας βλέπουμε ωραίες εικόνες αυτήν την εβδομάδα για να ξεχνιέται το μυαλό και να κάνουμε έστω και νοητά μικρά ταξίδια σε μέρη μαγικά και ονειρεμένα.

02.05.2014
Tomorrow..tomorrow..

... ξημερώνει άλλωστε ένα υπέροχο σαββατοκύριακο...

11.07.2014

The Dandy Warhols - Mohammed

Μουσική πρόταση από έναν από τους άντρες της παρέας του maresei!

Πρόκειται για ένα πολύ χαλαρωτικό κομμάτι... ό,τι ακριβώς χρειαζόμαστε αυτή την ώρα για να ξεφύγουμε από τις τρέχουσες υποχρεώσεις.

06.08.2013
Σταύρος Σιόλας - Διόδια

Μερικές φορές ένα τραγούδι στο ραδιόφωνο, ακόμα και όταν ακούς αφηρημένα, γράφοντας, διαβάζοντας ή οδηγώντας, μπορείς να σε συγκινήσει τόσο. Είνη η μελωδία; Είναι η ερμηνεία; Είναι οι στίχοι; Είναι όλα μαζί;

18.11.2015

Φωτιστικά οροφής VS φωτιστικών δαπέδου

Να απορεί κανείς ή να μην απορεί; Πώς μπορεί να κάθεσαι αραχτός στον καναπέ και να βλέπεις μια ταινία με αναμμένο το φως οροφής; Πώς μπορείς να διαβάζεις ένα βιβλίο ή να κάνεις δουλειά στον υπολογιστή σου χωρίς κοντινή πηγή φωτός υπό σωστή γωνία; Πώς μπορείς να δημιουργείς μια χαλαρωτική ατμόσφαιρα στο σπίτι χωρίς φωτισμό δαπέδου ή επιτραπέζιο φωτισμό σε διάφορα σημεία του σπιτιού; Πώς μπορεί να μαγειρεύεις χωρίς φωτισμό πάνω από τον πάγκο με αναμμένο το κεντρικό φως της κουζίνας; Πώς εμπνέεσαι με τόσο φως;!

11.10.2012
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes and having fun.

Mary Loo Cook

08.06.2017

Διακοπές 2016 - 5η στάση: Αθήνα

Μετά τη βόλτα μας στα νησιά του Αργοσαρωνικού, το πλάνο μας έλεγε διήμερη παραμονή στην Αθήνα. Οπότε αφήσαμε τις Σπέτσες και μετά από ένα ήσυχο και σύντομο ταξίδι, φτάνουμε σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, άψογο και σε πολύ βολική περιοχή.

Έχουμε χρόνια να έρθουμε στην πρωτεύουσα. Έχουμε όμως και δυο μέρες να τριγυρίσουμε το κέντρο της με άψογο ξεναγό, φίλο, νέο και ακούραστο.

22.05.2013
Michael Bublé - It's A Beautiful Day

Καλημέρα όλη μέρα! Ό,τι και αν συμβαίνει μη ξεχνάτε ότι και η σημερινή μέρα μπορεί να είναι μια όμορφη μέρα! Ας την ξεκινήσουμε λοιπόν με μουσική και συγκεκριμένα με το ομώνυμο κομμάτι του Michael Bublé και ένα πλατύ χαμόγελο..

26.10.2013

Διακοσμήστε την είσοδο του σπιτιού σας

Τι χρειάζεται ένα χωλ για να είναι άνετο και πρακτικό;

13.01.2013
Tailor Swift feat. The Civil Wars - Safe and Sound

Μια και σήμερα αναφερθήκαμε στην ταινία "The Hunger Games" και τα μηνύματά της, ας κλείσουμε το Σαββατοκύριακο μας με ένα τραγούδι από το αντίστοιχο soundtrack.

13.09.2013

Κυκλαδονήσια - Καλοκαιρινή περιπλάνηση (Μέρος 1ο)

Ήρθε η ώρα να σας γράψω για την καλοκαιρινή μας περιπλάνηση. Η αλήθεια είναι πως νιώθω ευτυχής που σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς κατάφερα να πραγματοποιήσω αυτή την Κυκλαδοβόλτα. Με "έτρωγε" απ΄τα φοιτητικά χρόνια θα 'λεγα. Δύσκολοι οι καιροί τότε, αλλά και σήμερα ακόμη δυσκολότεροι.

26.09.2014

Οδηγώ και ΔΕ σου τηλεφωνώ...

Πόσες προειδοποιητικές πινακίδες βλέπουμε στο δρόμο όταν οδηγούμε; Να μην υπερβαίνουμε τα όρια ταχύτητας, να κρατάμε ασφαλή απόσταση, να μη μιλάμε στο κινητό όταν οδηγούμε... Πόσες φορές ακούμε για ατυχήματα που προκλήθηκαν όταν ο οδηγός έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου του στην προσπάθειά του να πιάσει το κινητό, να στείλει ένα μήνυμα, να αλλάξει CD κτλ; Και πόσο τα έχουμε συνηθίσει όλα αυτά και δε δίνουμε την πρέπουσα προσοχή;

10.04.2014

Σταφιδόψωμα

Η φίλη Μπέσσυ ξαναχτυπά για άλλη μια φορά με λαχταριστά σταφιδόψωμα. Ό,τι φτιάχνεται με ζύμη μας αρέσει πολύ, οπότε ευκαιρία για νέα κουζινομαγειρέματα!