Η δύναμη που κρύβεις μέσα σου: Ανεβαίνοντας στην Μότσια 1, την τρίτη ψηλότερη κορυφή του Σμόλικα

Κι όσο κάποιοι εστιάζουμε σε δημιουργικές και γευστικές αναζητήσεις, κάποιοι άλλοι συνεχίζουν τις ορεινές περιπλανήσεις. Έτσι για να σπάει η ρουτίνα και να παίρνουν τον καθαρό αέρα τους από τις κορυφές των βουνών. Ας ανέβουμε παρέα λοιπόν (έστω και νοητά) σε μια ακόμα κορυφή κι ας ζηλέψουμε όσοι μείναμε σπίτι άλλο ένα σαββατοκύριακο.

Η φοβερή ηλιοφάνεια και ο ήπιος καιρός των ημερών αποτέλεσαν καταπληκτικά κίνητρα για ορεινές περιπλανήσεις, οπότε δεν το σκεφθήκαμε και πολύ. Στην κορυφή του Σμόλικα ανεβήκαμε δυο φορές και από εκεί αγνανεύαμε προς τα ανατολικά τις δυο κορυφές του, Μότσια 1 και 2. Πώς πάμε όμως σ' αυτές; Ο ένας φίλος είχε ανέβει στη Μότσια 1 οπότε με αυτόν οδηγό και πρωινό ξεκίνημα να 'μαστε, μια τετραμελής ομάδα στο γήπεδο της Σαμαρίνας, απ' όπου ξεκινάει το μονοπάτι προς Βάλια Κίρνα και κορυφές του Σμόλικα.

Να η ξακουστή Σαμαρίνα και ψηλά η δεξιά κορυφή είναι η Μότσια 1, δηλαδή ο προορισμός μας. Ο Όλυμπος πίσω μας ξεχωρίζει πάνω από την πρωινή ομίχλη και μοιάζει μάλλον "στεναχωρημένος" που προτιμήσαμε τον Σμόλικα, γιατί ακόμη προσφέρεται άνετα για αναβάσεις. Μήπως όμως και ο Γράμος δεν περιμένει; Ας είναι όμως, εκεί θα είναι πάντα και θα μας περιμένουν...

smolikas 9098

smolikas 9087

Ένα έντονα ανηφορικό αλλά πανέμορφο μονοπάτι, πολύ καλά σηματοδοτημένο, ξεκινά ντυμένο με οξιές και ρόμπολα στην αρχή και συνεχίζει μόνο με ρόμπολα μέχρι ψηλά όπου το τοπίο ανοίγει και το μάτι δεν χορταίνει φύση.

smolikas 9117

smolikas 9148

Δύο βρύσες με παγωμένο νερό στη διαδρομή μέχρι τον τάφο(;) του κλέφτη Μπογντάνο μας δροσίζουν και οι Μότσιες εμφανίζονται απέναντί μας.

smolikas 9130

smolikas 9157

smolikas 9168

Σε κάποια σημεία πατάμε και τα κατάλοιπα του πρώτου χιονιού που έπεσε πριν μέρες, αλλά και τους πάγους που σε κάποια σημεία κόβουν το μονοπάτι.

smolikas 9154

smolikas 9142

Χαλάρωση και λίγες ανάσες που χρειάζονται μετά τη συνεχή δίωρη περίπου έντονη ανάβαση, μας δίνουν δύναμη για τη συνέχεια. Το μονοπάτι γίνεται εύκολο μέχρι να φτάσουμε κάτω από την κορυφή της Μότσιας. Ένα ζευγαράκι αγριόγιδα με το μωρό τους μας υποδέχονται στο σέλωμα πριν την τελική ανάβαση. Το τοπίο μοιάζει σεληνιακό, αριστερά μας η Βάλια Κίρνα καταπράσινη, δεξιά μας ο Βαθύλακκος που καταλήγει στο Κεράσοβο, στο βάθος η κορυφογραμμή του Γράμου και ψηλά ο στόχος.

smolikas 9161

smolikas 9203

smolikas 9289

smolikas 9227

smolikas 9228

smolikas 9243

Ζόρικο το τελευταίο κομμάτι της διαδρομής μέχρι να βγείς στην κορυφή της Μότσια 1 στα 2.550 μέτρα περίπου, αλλά καθώς αρχίζει να φαίνεται απέναντι η κορυφή του Σμόλικα και πιο πίσω η Γκαμήλα της Τύμφης, ξεχνάς κούραση και ό,τι άλλο σε απασχολεί και μαγεύεσαι πραγματικά. Θυμάσαι τις εικόνες που έχεις αποτυπωμένες στη μνήμη σου από τις προηγούμενες αναβάσεις τόσο στην Τύμφη όσο και στον Σμόλικα, τις συνδέεις με τούτες εδώ και γεμίζεις...Θέα, ανάσες, καθαρό αέρα, ανοιχτό ορίζοντα, ξενοιασιά... Ανάμεσα στις 3 κορυφές διακρίνεται ένα μονοπάτι που κατεβαίνει λίγο πριν την κορυφή που βρισκόμαστε και σε πάει σε 2-3 ώρες απέναντι στο 2.637, όμως για σήμερα δεν είναι στο πρόγραμμα. Φαίνεται τόσο κοντά, αλλά είναι τοοόσο μακριά. Ίσως αυτή η διαδρομή χρειάζεται και διανυκτέρευση.

Πέρασαν τέσσερις ώρες από το ξεκίνημα, το κολατσιό είναι απαραίτητο και αφού - ας πούμε ότι - χορτάσαμε Σμόλικα, ε, ας επιστρέψουμε σιγά σιγά. Τώρα τα πράγματα είναι πιο απλά και εύκολα. Και τώρα φαίνεται καλύτερα και η λίμνη που λένε ότι είναι πάντα παγωμένη και φημολογείται ότι είναι χωρίς πυθμένα.

smolikas 9256

Έτσι σε 2,5 ώρες είμαστε πίσω στην αφετηρία εντυπωσιασμένοι, προγραμματίζοντας την επόμενη εξόρμηση... Όσο γι αυτή, σίγουρα άξιζε τον κόπο!!!

« Ιανουάριος 2022 »
          1 2
21.03.2013
Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης

Μέρες τώρα έρχονται στο μυαλό μου κάθε τόσο δυο τρεις στίχοι από ένα ποίημα που αγαπώ πολύ. Και όλο έλεγα ότι θα αφιερώσω λίγο χρόνο για να το ξαναδιαβάσω και όλο το αμελούσα. Σήμερα, όμως, βλέποντας απ' το πρωί ότι η Ποίηση τιμάται σε ολόκληρο τον κόσμο, μια που είναι η Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης, δεν μπόρεσα να το αναβάλω άλλο. Διάβασα τη "Μαρίνα των Βράχων" ξανά και αποφάσισα να τη μοιραστώ μαζί σας.

02.02.2013

Rufus Wainwright - The One You Love

Κάθε φορά που το ακούω είναι σαν να το ακούω για πρώτη φορά..

25.05.2016

Write on me

Επανέρχομαι με τραγούδι. Γιατί εγώ μπορεί αυτές τις κοπελιές να τις έχω παρεξηγημένες, πολύ μάλιστα, αλλά να που ποτέ μη λες ποτέ γιατί συμβαίνει κάτι σαν 20 φορές την ώρα.

25.04.2014

Ένας rock γάμος

Το Πάσχα πέρασε και η εποχή των γάμων ξεκινά και πάλι. Μελλοντικά ζευγάρια και κυρίως μέλλουσες νυφούλες αναζητούν το ύφος του γάμου, το νυφικό, τον ιδανικό στολισμό, εκκλησία και αίθουσα... Μια μεγάλη λίστα, με την οποία έχουμε κατά καιρούς ασχοληθεί σε ποικίλα posts με θέμα το γάμo, τα οποία μπορείτε να βρείτε εδώ.

Σήμερα σας έχουμε μια ακόμα πολύ όμορφη πρόταση για έναν rock γάμο, όπως τον αργάνωσε ένα αγαπημένο φιλικό μας ζευγάρι.

12.05.2013

Όπερα της Βαλίτσας

Ετοιμάστε βαλίτσες και φύγαμε! Ραντεβού στο σταθμό του μετρό "Σύνταγμα" στις 18.00.

25.02.2013

And the Oscar goes to...

Ενημερωθήκατε για τους νικητές των φετινών κινηματογραφικών βραβείων της γνωστής Ακαδημίας;

Η 85η τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ είναι ήδη παρελθόν και τα αποτελέσματα αυτής μια από τις σημαντικότερες ειδήσεις της ημέρας για τους απανταχού σινεφίλ και όχι μόνο.

13.02.2013
Mumford & Sons - Lover Of The Light

Με ένα πολύ ωραίο τραγούδι των Mumford & Sons κλείσαμε τη χθεσινή μας μέρα και με ένα εξίσου ωραίο τραγούδι επιλέξαμε να ανοίξουμε τη σημερινή.

11.01.2013

Διακόσμηση με χάρτινες γιρλάντες

Αυτό το σαββατοκύριακο οργανώστε μια συνάντηση φίλων στο σπίτι και ετοιμάστε μια διαφορετική διακόσμηση με χάρτινες γιρλάντες.

15.09.2013

Κυκλαδονήσια - Καλοκαιρινή Περιπλάνηση (Μέρος 3ο)

Μετά τη Σύρο αναχωρούμε για την άλλη αρχόντισσα, την Πάρο.

28.02.2016

Φασκόμηλο: Πώς μπορεί να σας βοηθήσει να διώξετε την αρνητική ενέργεια από το σπίτι σας

Σπίτι μου σπιτάκι μου... Σαν το σπίτι μου πουθενά... Εκφράσεις χιλιοειπωμένες που δηλώνουν το δέσιμό μας με το σπίτι μας, τον προσωπικό μας χώρο. Και προφανώς όχι άδικα!

Συνήθως το σπίτι είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με στιγμές χαλάρωσης και θαλπωρής, αποτελεί την εστία μας, έναν χώρο γαλήνης και αρμονίας. Ωστόσο πολλές φορές επηρεαζόμαστε από τα προβλήματα, τα νεύρα και την πίεση στη δουλειά και μεταφέρουμε αυτή την αρνητική ενέργεια στον προσωπικό μας χώρο. Άλλες πάλι φορές είναι οι ίδιες οι εντάσεις στο σπίτι που κάνουν την ενέργεια του κάπως πιο βαριά. Πώς θα μπορούσαμε όμως να καθαρίσουμε όλη αυτή τη συσσωρευμένη ενέργεια; Η φύση έχει φροντίσει να μας εφοδιάσει με ένα θεραπευτικό βότανο που πολλές παραδόσεις χρησιμοποιούν ώστε να απαλλαγούμε από την αρνητική ενέργεια που ρέει στον χώρο μας.

02.11.2013

Περπατώντας στους δρόμους του Σαν Φρανσίσκο (ΙI)

Είστε έτοιμοι για μια δεύτερη βόλτα στο περίφημο Σαν Φρανσίσκο;

18.09.2013
Μια χειροποίητη μπουτονιέρα

Αυτή η μπουτονιέρα τράβηξε την προσοχή μου στις βόλτες μου στο pinterest. Ίσως επειδή τα έχει όλα, χρώμα, στιλ, διαφορετικά υλικά και μπορεί να στολίσει κάθε φθινοπωρινή και χειμερινή εμφάνιση.

16.05.2013

Άλλη μια χρήση για την παλιά σας καρέκλα

Θυμάστε ότι τις παλιές καρέκλες δεν τις πετάμε; Είπαμε ότι μπορούμε να τις τρίψουμε, να τις βάψουμε και μετά τη μετάλλαξη να τις βάλουμε στην τραπεζαρία μας... Είπαμε επίσης ότι μπορούν να παίξουν και το ρόλο του κομοδίνου πλάι στο κρεβάτι ή να δημιουργήσουν μια ιδιαίτερη γωνιά στο σπίτι σε vintage εκδοχή.

13.09.2012

Αν όλα τα παιδιά της γης, του Γιάννη Ρίτσου

Αν όλα τα παιδιά της γης
πιάναν γερά τα χέρια
κορίτσια αγόρια στη σειρά
και στήνανε χορό
ο κύκλος θα γινότανε
πολύ πολύ μεγάλος
κι ολόκληρη τη Γη μας
θ' αγκάλιαζε θαρρώ.

29.04.2013

Τα wallpapers του maresei έφτασαν!

Μύρισε καλοκαίρι! Ο καιρός όλες αυτές τις μέρες είναι υπέροχος! Ήλιος! Ζέστη! Θες δε θες, το μυαλό τρέχει στη θάλασσα! Και μάλλον όχι μόνο το μυαλό, διότι οι πρώτες πετσέτες θαλάσσης και τα πρώτα μαγιό άρχισαν να ξεπροβάλουν στα μπαλκόνια της γειτονιάς, γεγονός που μαρτυρά πως κάποιος άρχισε δειλά δειλά ... να κολυμπά!

01.03.2013

Διακόσμηση με ανοιξιάτικη διάθεση

Ξεκίνησα από προχθές να λέω για ανανέωση του σπιτιού με ανοιξιάτικη διάθεση και η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν αρκετά στοιχεία που μπορούν να ντύσουν το σπίτι με την ανοιξιάτικη στολή του.

17.02.2013

Όταν η παράδοση συναντά τη gourmet γεύση

προκύπτει ένα από τα νοστιμότερα και πιο ιδιαίτερα φαγητά που μπορεί να γευτεί κάποιος: Σαλμί με κυνήγι και τριμμένα καρύδια!

04.10.2012
Ώρα για απογευματινή χαλάρωση

Μια κούπα κακάο, μπισκοτάκια και ένα καλό βιβλίο. Ό,τι πρέπει για απογευματινή χαλάρωση.

08.10.2012

Η προετοιμασία των νέων εξερευνητών

Μετά την κατάκτηση των κορυφών στο Πάπιγκο, έρχεται η ώρα για νέες φθινοπωρινές εξορμήσεις σε βουνά και σε λαγκάδια! Η ανυπομονησία είναι μεγάλη και η προετοιμασία των κατάλληλων εφοδίων απαραίτητη. Με μεγαλύτερη εμπειρία τώρα πια μπορώ να σας πω όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τον εξοπλισμό που πρέπει να έχετε μαζί σας.

17.12.2012
Χειροποίητες κατασκευές με βότσαλα

Όταν υπάρχει φαντασία, τίποτα δεν πάει χαμένο...

06.02.2013
Bob Marley

Ένα σχόλιο που άκουσα σήμερα το πρωί στο ραδιόφωνο για τα "σαν σήμερα" περιστατικά στάθηκε η αφορμή για αυτή την αναφορά στον Bob Marley.

28.08.2013

Βελίκα, Παράλια Ν. Λάρισας

Απαθανατίζοντας καλοκαιρινές στιγμές στην παραλία της Βελίκας, στα Παράλια του Ν. Λάρισας.

30.10.2012
Η μόδα δε γνωρίζει νούμερα

Μας ζητήσατε στιλιστικές προτάσεις και για παχουλές! Πώς να σας χαλάσουμε χατήρι;

03.01.2013

Περί Δημιουργικότητας

Πάντα θαυμάζουμε τους ανθρώπους που είναι δημιουργικοί, καινοτόμοι, παραγωγικοί, τους ανθρώπους που έχουν όνειρα, που βάζουν στόχους και τους κυνηγούν.