Η δύναμη που κρύβεις μέσα σου - Ανεβαίνοντας στον Σμόλικα

Αν σας άρεσε η ανάβαση στον Γράμο, μπορείτε να μας ακολουθήσετε ...πάμε για Σμόλικα, τον υπαρχηγό των ελληνικών βουνών. Ο Σμόλικας είναι από γεωγραφικής άποψης το φυσικό σύνορο Δυτικής Μακεδονίας και Ηπείρου και μπορείς να τον προσεγγίσεις από τουλάχιστον τρεις διαφορετικές διαδρομές.

Η τριμελής αυτή τη φορά ομάδα επέλεξε τη μάλλον πιο "εύκολη" πρόσβαση, μια που κινηθήκαμε από την περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας προς την Κόνιτσα μέσω Βασιλίτσας. Τέλη Σεπτέμβρη και περνώντας από το Δίστρατο κάνεις μια πρώτη "αναγκαστική" στάση στα Άρματα όπου θαυμάζεις την ανθρώπινη ευρεσιτεχνία στη χρήση του νερού. Υπάρχει μια νερο - πριονοκορδέλλα - καταράκτης που σκίζει κούτσουρα και τη χαζεύεις δίπλα στο δρόμο. Προσωπικά γνώριζα μόνο για τους νερόμυλους.

smolikas1

Συνεχίζοντας προς Πάδες βλέπεις πάνω σε μια μεγάλη πέτρινη πλάκα - αφιέρωμα τι "κατάφεραν" να κάνουν οι τότε κατακτητές.

smolikas2

Ακολουθώντας το δρόμο προς Κόνιτσα, σε λίγο φεύγεις δεξιά και ο χωματόδρομος - χαλικόδρομος σε ανεβάζει αρκετά ψηλά μέχρι να συναντήσεις μια μεγάλη στάνη. Η ανάβαση για 4x4 είναι παιχνίδι, για συμβατικό θέλει προσοχή και ξηρασία και ανεβαίνεις όσο σου επιτρέπει ο δρόμος και το όχημα. Μετά τη στάνη, με τα απαραίτητα εφόδια στην πλάτη και κυρίως νερό, ξεκινάς τη σχετικά ήπια ανάβαση ακολουθώντας το ευδιάκριτο και πατημένο μονοπάτι μέσα στο πευκοδάσος. Έχεις πάντα για οδηγό την κορυφή - στόχο ψηλά, δεξιά όπως ανεβαίνεις και σε περίπου μισή ώρα συναντάς το σηματοδοτημένο μονοπάτι που σε ανεβάζει στη δρακόλιμνη.

smolikas3

smolikas4

Αν και δεν υπάρχει περίπτωση να χαθείς, νιώθεις περισσότερη σιγουριά και ανεβαίνεις με μεγάλη άνεση, όταν κάποιος απ' την ομάδα έχει ξανανέβει. Έτσι, σε περίπου μιάμιση ώρα συνολικά, ξάφνου βλέπεις μπροστά σου την όμορφη δρακόλιμνη και απολαμβάνεις το τοπίο. Κοιτάς ανατολικά πάνω απ' τη δρακόλιμνη, βλέπεις την κορυφή του Σμόλικα να φαντάζει πολύ ψηλά και το μόνο που μπορείς να του πεις είναι "σου 'ρχόμαστε..."

smolikas5

smolikas6

smolikas8

Μετά λοιπόν από μια σύντομη στάση αρχίζει το πιο δύσκολο κομμάτι της ανάβασης, απότομο με πολλά χαλίκια - άρα χρειάζεται προσοχή - αλλά αν σταματάς για λίγο και αφήνεις το βλέμμα σου να πλανιέται, απολαμβάνεις απίστευτης ομορφιάς τοπία... Βόρεια και αχνά ο Γράμος, μπροστά ανατολικά οι άλλες κορυφές του Σμόλικα, λίγο η Βασιλίτσα και δυτικά η πανέμορφη Τύμφη (ή αλλιώς "Πάπιγκο"), "χαράζει" με τα βράχια της τον ορίζοντα και σε προκαλεί... "Περίμενε λες, θά 'ρθει και η σειρά σου". Κοιτώντας πίσω και κάτω βλέπεις συνέχεια τη δρακόλιμνη να μικραίνει, να μικραίνει... Βλέπεις μεγάλους γκρεμούς και κάτω χαμηλά διακρίνεται το Κεράσοβο. Σκεφτείτε ότι Σεπτέμβρη μήνα, σε ένα ανήλιο σημείο υπήρχε ακόμη χιόνι απ' το χειμώνα. Είχαμε κι αυτή τη φορά πολύ καλό και ζεστό καιρό οπότε πραγματικά απολαύσαμε την κάθε στιγμή της ανάβασης και να... φτάσαμε κορυφή σε μόλις 50' απο τη δρακόλιμνη. Ούτε που το καταλάβαμε.

Φωτογραφίες... Να μη χορταίνεις να τραβάς φωτογραφίες, οι οποίες δεν μπορούν με τίποτα να αποτυπώσουν τη μαγεία του τοπίου.

Από δω πάνω βλέπεις πλέον τη δρακόλιμνη σαν μινιατούρα, το χαίρεσαι, σκέφτεσαι "και πάλι τα κατάφερα" και δεν έχεις παρά να αποτυπώσεις τα πάντα που βλέπεις τριγύρω στο "σκληρό σου δίσκο".

smolikas9

Στην κορυφή υπάρχει μια μικρή πλάκα αφιερωμένη σε κάποιον ξένο τουρίστα που δυστυχώς κεραυνοχτυπήθηκε και αυτό σε κάνει να ανησυχείς. Κοιτάς τον ουρανό απ' όπου αρχίζουν να "σκάνε μύτη" παράξενα σύννεφα. Έχεις ήδη δει αστραποκαμμένα πεύκα. Έχει αρχίσει να φυσάει κιόλας... "Ώρα να του δίνουμε", αν και υπάρχει κάποιο αλεξικέραυνο, τα στοιχεία της φύσης δεν αστειεύονται.

smolikas12

smolikas11

smolikas10

Να του δίνουμε, λοιπόν, αλλά για πού;

Είτε επιστρέφεις αντίστροφα είτε συνεχίζεις προς Κόνιτσα απολαμβάνοντας τη διαδρομή. Εκεί, βλέπεις το γνωστό πέτρινο πανέμορφο τοξωτό γεφύρι στον Αώο ποταμό.

smolikas-konitsa

Κατεβαίνεις και λίγο ακόμη προς Ιωάννινα, όπου στη διαδρομή με μια μικρή παράκαμψη αριστερά βλέπεις το επίσης όμορφο πέτρινο γεφύρι της Κλειδωνιάς στον Βοϊδομάτη. Εκεί θαυμάζεις τα παγωμένα πράσινα πεντακάθαρα νερά του. Βλέπεις όμως τα σύννεφα απ' το Σμόλικα, λες και σε ακολουθούν, να σκάνε και δω μύτη. Μαυρίζει ο τόπος. Προμηνύεται μπόρα και δε θες να σε βρει εκεί. Παίρνεις οριστικά το δρόμο της επιστροφής.

smolikas-voidomatis-1

smolikas-voidomatis

Για την επιστροφή λοιπόν, επιλέξαμε τη διαδρομή από την παλιά εθνική οδό Κοζάνης - Ιωαννίνων όπου σε κάποια σημεία είδαμε τα αποτελέσματα της καταιγίδας που είχε ξεσπάσει λίγο πριν, με αποτέλεσμα να γεμίσει ο τόπος νερά, λάσπη και στρωμένο χαλάζι, γι' αυτό χρειάζεται προσοχή! Η φύση είναι πανέμορφη, αλλά θέλει σεβασμό.

Έτσι, μετά από 2 ώρες περίπου επιστρέψαμε στη βάση ικανοποιημένοι, γεμάτοι με όμορφες εικόνες, γλυκιά κούραση αλλά φοβερά συναισθήματα και το μυαλό να απασχολείται με το σχεδιασμό της επόμενης ορεινής περιπλάνησης.

« Απρίλιος 2024 »
29 30
24.11.2012

Sophie Delila - Nature of the crime

Για να ξεκινήσουμε δυναμικά τη μέρα μας..

"Oh, yeah, you get what you ask for, what you wish for
Doesn't matter if you're wrong or right

06.02.2014

Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο

Διάφορα τεχνολογικά επιτεύγματα, όπως τα κινητά τηλέφωνα, οι υπολογιστές και το διαδίκτυο βρίσκονται εδώ και χρόνια στο επίκεντρο της καθημερινής μας ζωής. Περπατάς στο δρόμο και βλέπεις πως οι περισσότεροι μιλούν ή ασχολούνται με το κινητό, μπαίνεις σε μέσα μαζικής μεταφοράς και οι επιβάτες παίζουν παιχνίδια ή σερφάρουν μέσω κινητών και ταμπλέτων, περιμένεις σε μια στάση ή στο αεροδρόμιο και γίνεται το ίδιο. Στις καφετέριες επικρατεί η ίδια κατάσταση. Βλέπεις γονείς να βγάζουν τα παιδιά τους έξω και αντί για μπάλα να τους δίνουν την ταμπλέτα ή το κινητό για να περάσουν το χρόνο τους σερφάροντας.

08.06.2014

Βασιλική Μουρίκη - Γύρνα Ξανά

Η Βασιλική ζει το όνειρό της! Και εμείς χαιρόμαστε πολύ γι αυτό!

08.05.2013

Ο Μάιος μας έφτασε εμπρός βήμα ταχύ

Τι χρειάζεται ο άνθρωπος για να περάσει μια μέρα διαφορετική από τις άλλες, για να σπάσει τη ρουτίνα, να νιώσει όμορφα και να χαλαρώσει; Νομίζω πως το μόνο που χρειάζεται είναι Απόφαση. Χρειάζεται να πάρει την απόφαση ότι θα αφήσει για λίγο τη βολή του, θα κουραστεί λίγο παραπάνω και θα αποδράσει, αναζητώντας ένα όμορφο μέρος, ένα τοπίο μέσα στη φύση με λίγους καλούς φίλους, μερικές λιχουδιές και άπειρη καλή διάθεση.

22.02.2015
Πατρινό Καρναβάλι 2015

Tι κάνει ένας μωβ ελέφαντας στη μέση του δρόμου;

Μα τι άλλο; Συμμετέχει στη νυχτερινή παρέλαση των καρναβαλιστών της Πάτρας συνοδεύοντας τον Βασιλιά Καρνάβαλο.

30.12.2012

One Love | Song Around the World

Ας ξεκινήσουμε τη μέρα μας με ένα αγαπημένο τραγούδι, χαρούμενο και μελωδικό.

28.09.2012

Πρωινό στο μπαλκόνι

Σάββατο σήμερα.. Ευκαιρία για πρωινό στο μπαλκόνι, όσο ακόμα κρατάει ο καιρός.

11.08.2013
Μια γλυκιά απόλαυση

Μπανάνα, πραλίνα φουντουκιού και ψιλοκομμένα φουντούκια: Ένας συνδυασμός τόσος νόστιμος, τόσο λαχταριστός!

17.09.2013
Τι να φορέσω;

Για να μπαίνουμε στο κλίμα του φθινοπώρου και στιλιστικά, ας παραδειγματιστούμε για άλλη μια φορά από την casual εμφάνιση της Blair Eadie.

18.02.2013
Το απόγευμα της Δευτέρας

Με το που ξυπνήσαμε σήμερα σας είπαμε ότι το απόγευμα της Δευτέρας κανονίζουμε μια δραστηριότητα που μας αρέσει για να έχουμε κάτι να περιμένουμε από το πρωί και να δούμε τη Δευτέρα μ' άλλο μάτι... Εμείς αυτή τη Δευτέρα κανονίσαμε μια όχι ακριβώς δραστηριότητα... αλλά μια οικογενειακό-φιλική σύναξη στο σαλόνι της γιαγιάς.

10.06.2016

Ο Λάκμος (Περιστέρι) με τις πανέμορφες κορυφές και τη μοναδική Βερλίγκα

Έβλεπα φωτογραφίες, άκουγα σχετικά από φίλους και δεν πίστευα ότι θα είναι έτσι. "Ανέβα στο Λάκμο και στη Βερλίγκα αρχές Ιούνη και θα δεις...". (Είχαμε ανέβει και το φθινόπωρο αλλά γι αυτή την ανάβαση δεν πρόλαβα να σας μιλήσω). Έτσι δοθείσης ευκαιρίας η τετραμελής ομάδα μας μετά από κάμποσο καιρό νάτη, ανεβαίνει στις βουνοκορφές και πάλι.

08.11.2013

Cookies με σοκολάτα και ξηρούς καρπούς

Σήμερα μπαίνουμε στην κουζίνα και φτιάχνουμε πεντανόστιμα soft cookies με τριμμένους ξηρούς καρπούς και μαύρη σοκολάτα.

30.09.2013

Ένα μπουκάλι σε ρόλο κηροπήγιου

Έχετε άδεια γυάλινα μπουκάλια από χυμούς ή άλλα ποτά; Μήπως έχετε και τα κλασικά ψηλά μακρόστενα κεριά μέσα στο ντουλάπι;

16.04.2013
TEDxThessaloniki 2013: Εντυπώσεις

Σας είπαμε ότι θα γίνει το TEDxThessaloniki, σας είπαμε ότι θα πάμε στο TEDxThessaloniki, σας είπαμε ότι πήγαμε στο TEDxThessaloniki, σας είπαμε ότι επισκεφτήκαμε και το παζάρι βιβλίου στο διάλειμμα του TEDxThessaloniki αλλά δε σας είπαμε τις εντυπώσεις μας...

04.02.2013
Μια καρέκλα αλλιώς

Μετά τη χθεσινή διακοσμητική μας πρόταση, όπου μια καρέκλα γίνεται η βάση μιας χαρούμενης σύνθεσης με λουλούδια και παλιά αντικείμενα, σας έχουμε σήμερα άλλη μια ιδέα αξιοποίησης μιας παλιάς καρέκλας.

26.03.2015

Οδοιπορικό στη Λίμνη Πλαστήρα

Η λίμνη Πλαστήρα ή επισήμως λίμνη Ταυρωπού είναι μια από τις πιο γνωστές τεχνητές λίμνες της χώρας μας. Σχηματίστηκε το 1959 με την ολοκλήρωση του φράγματος στο νότιο άκρο της, επί της αρχής του ποταμού Ταυρωπού. Η ιδέα για την κατασκευή της αποδόθηκε στον στρατιωτικό και πολιτικό Νικόλαο Πλαστήρα, γεγονός που δικαιολογεί και το όνομα με το οποίο η λίμνη είναι ευρέως γνωστή.

13.02.2013
Ένα πολύχρωμο ταξίδι στην Κεντρική Ευρώπη

Επειδή μια εικόνα ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις και για να μη μένουμε μόνο στη λεκτική περιγραφή, ας πάμε ένα σύντομο φωτογραφικό ταξίδι στα ανθισμένα λουλούδια του Στρασβούργου και του Μονάχου.

18.10.2012

Bob Marley - Don't worry be Happy

Υπέροχο για την έναρξη της ημέρας μας!

Εξάλλου αν λάβουμε υπόψη και το Νόμο της Έλξης όσο ανησυχούμε και σκεφτόμαστε αρνητικά τόσο έλκουμε και άλλες αρνητικές σκέψεις!

01.09.2014

Hey summer... stay with me!

Πάλι τελείωσε το καλοκαίρι; Πώς γίνεται αυτή η εποχή να κρατάει τόσο λίγο; Έτσι νιώθω τουλάχιστον, πως είναι η μικρότερη εποχή, πως περνάει τόσο γρήγορα, πως δεν τη χορταίνω ποτέ. Δε χορταίνω τη θάλασσα, την ξενοιασιά, τη χαλάρωση...

17.02.2015
Damien Rice - The Blower's Daughter

Ένα κομμάτι που βρίσκεται πάντα στη λίστα με τα πιο αγαπημένα! Ξεχειλίζει από συναίσθημα!

20.12.2012
Στο Μύλο των Ξωτικών

Καλή η Βουδαπέστη είτε το πρωί είτε το βράδυ, καλή και η Πράγα... αλλά και τα Τρίκαλα με τον Μύλο των Ξωτικών έχουν μεγάλη πέραση τα τελευταία δύο χρόνια.

08.03.2013
Ένα τραγούδι για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας για το 2013, γνωστοί καλλιτέχνες, τραγουδιστές και μουσικοί, γυναίκες και άντρες, από την Κίνα μέχρι την Κόστα Ρίκα, από το Μάλι μέχρι τη Μαλαισία, συνεργάστηκαν για να διαδώσουν το μήνυμα της ενότητας και της αλληλεγγύσης, τραγουδώντας "Μια γυναίκα" ή όπως είναι κανονικά ο τίτλος "One woman".

11.01.2013
Ταξιδιάρες ψυχές

Αν η ευτυχία δε βρίσκεται στη φύση, στα ταξίδια, στις βόλτες, στη θέα της θάλασσας, στη θέα που κόβει την ανάσα από την κορυφή ενός βουνού, τότε πού να είναι;