Η δύναμη που κρύβεις μέσα σου - Ανεβαίνοντας στο Μαυροβούνι και τις λίμνες Φλέγκα

Τις γνωρίζετε τις δίδυμες αλπικές λίμνες Φλέγκα; Έχετε ακούσει κάτι γι' αυτές; Όπως και να 'χει, ελάτε να τις επισκεφθούμε, αξίζει νομίζω πραγματικά το χρόνο που θα διαθέσετε γι' αυτό το νοερό ταξίδι.

Η τριμελής και αυτή τη φορά ομάδα - παρέα αποφάσισε να επισκεφθεί τις δρακόλιμνες Φλέγκα στα μέσα Ιουνίου. Οι λίμνες είναι στο Μαυροβούνι, το βουνό που είναι κατά κάποιο τρόπο ανάμεσα στη Βάλια Κάλντα (κυριολεκτικά πάνω απ' το ξακουστό Αρκουδόρεμα) και την τεχνητή λίμνη των πηγών του Αώου στην περιοχή του Μετσόβου. Πρόκειται για περιοχή απείρου φυσικού κάλλους. Αν επισκεφθείς τις δρακόλιμνες απ' το Αρκουδόρεμα ανεβαίνεις ένα πολύ δύσκολο ανηφορικό μονοπάτι και θέλεις περίπου 3 ώρες για να φτάσεις.

Εμείς με εφόδιο κάποιες μάλλον... ασαφείς πληροφορίες, αποφασίσαμε να τις επισκεφθούμε από την πλευρά της λίμνης του Αώου, δηλαδή από δυτικά. Η πληροφορία έλεγε ότι μόλις φτάνεις στη λίμνη, συναντάς - τι άλλο; - στάνες, οπότε φεύγεις δεξιά στο χαλικόδρομο και προχωράς μέσα στο δάσος παράλληλα με το δρόμο που κάνει το γύρο της λίμνης. Έτσι προχωρήσαμε αρκετά έχοντας αριστερά τη λίμνη και δεξιά το Μαυροβούνι με το 4x4 να υποφέρει από τις νεροφαγιές του δρόμου. Πηγαίναμε εντελώς "στο περίπου" μέχρι που σταματήσαμε και ετοιμαστήκαμε για την ανάβαση "καρφί" που λένε, με πίστη και ελπίδα ότι θα βγούμε πάνω από τις δρακόλιμνες και θα τις... καμαρώσουμε από ψηλά.

fl awos2

Με τα σακίδια στην πλάτη, τα μπατόν σφιγμένα γερά στα χέρια και λίγη αγωνία αρχίσαμε την "κατσικοανάβαση" μέσα στο απάτητο δάσος όπου τα πόδια βούλιαζαν μέσα στα φύλλα. Ανεβαίναμε αργά αλλά σταθερά με στόχο την κορυφή. Βλέπαμε μπροστά να ορθώνονται βράχια που έπρεπε να σκαρφαλώσουμε ή να παρακάμψουμε και φυσικά προτιμήσαμε το δεύτερο. Μέσα από διάχυτο αυτοσαρκασμό "πω πω τι αγριοκάτσικα είμαστε εμείς κλπ" άρχισε να αυξάνεται η αγωνία ...πού πάμε;

fl awos

fl awos1

Όμως η ημέρα ήταν καταπληκτική, είχαμε πια ανέβει αρκετά, άρχισε να φαίνεται η πανέμορφη λίμνη του Αώου πίσω μας, γεγονός που μας γέμιζε με αισιοδοξία και έδιωχνε τον όποιο φόβο θα μπορούσε να δημιουργηθεί ως προς το να μη χαθούμε, να μην τρακάρουμε με καμιά αρκουδίτσα κλπ. Και εκεί που προχωρούσαμε, εντελώς ξαφνικά - η τύχη φαίνεται πως ήταν με το μέρος μας - φτάσαμε σε "πατημένο" μονοπάτι που ανηφόριζε σχετικά ομαλά προς την κορυφή. Υπήρχε και το σήμα του μονοπατιού Ρ6. Τώρα πιο ήρεμοι, αρχίσαμε να απολαμβάνουμε το τοπίο καλύτερα.

flegka3

Το μονοπάτι μας έβγαλε σε ένα διάσελο στην κορυφογραμμή. Νέα ερωτήματα γεννήθηκαν. Προς τα πού πάμε τώρα; Δεξιά ή αριστερά; Έχουμε προσπεράσει τις λίμνες άρα να πάμε δεξιά ή είναι αριστερά μας; Εδώ θα έπρεπε να υπάρχει ενημερωτική πινακίδα αλλά δυστυχώς... Ήμασταν λοιπόν ψηλά, περίπου πάνω από το Αρκουδόρεμα, πίσω μας η λίμνη του Αώου γυαλοκοπούσε όπως την έβλεπε ο ήλιος, αλλά που να 'ναι οι λίμνες;

Μετά από μια μικρή ανίχνευση - εξερεύνηση υπολογίσαμε ότι τις είχαμε προσπεράσει, οπότε αποφασίσαμε να προχωρήσουμε δεξιά από το διάσελο, δηλαδή να έχουμε δεξιά μας τώρα τη λίμνη και αριστερά το Αρκουδόρεμα. Ακολουθώντας το Ρ6, γέμιζε το μάτι από το πανέμορφο τοπίο και τα πεύκα που είχαν καταστραφεί από τις αστραπές, μέχρι που βγήκαμε σε μια πετρώδη κορυφή, την ψηλότερη ίσως του Μαυροβουνίου. Εκεί που ετοιμαζόμασταν να πούμε ότι μάλλον κάναμε λάθος, αντικρίσαμε κάτω αριστερά μας τις πανέμορφες δρακόλιμνες να μας "χαμογελούν και μας προσκαλούν" να τις θαυμάσουμε από κοντά.

flegka5

flegka8

Με αυτό το θέαμα γίνεσαι άπληστος, δε χορταίνει το μάτι σου εικόνες, ούτε η ψυχή σου συναισθήματα. Κατεβήκαμε σιγά σιγά, τις πλησιάσαμε απολαμβάνοντας τα πάντα γύρω μας. Ήταν τόσο εντυπωσιακά τα ατέλειωτα ρυάκια - από παντού τρέχουν νερά που καταλήγουν στις λίμνες και από εκεί στο Αρκουδόρεμα και τον Αώο. Οι μόνοι ήχοι προερχόταν από το θρόισμα του αέρα ανάμεσα στα πευκόφυλλα, το κελάρισμα των νερών και ναι, υπήρχαν και πουλάκια που κελαηδούσαν και πεταλούδες.. Πανέμορφα τα πάντα! Μπορείς να γονατίσεις και να πιεις νερό στα ρυάκια, μπορείς να θαυμάσεις τους αλπικούς τρίτωνες ή όπως είθισται να λέγονται, τους μκρούς "δράκους" που ζουν μέσα στις λίμνες σε υψόμετρο 1960 μ. Τι άλλο θέλεις; Πραγματοποίησες ένα ακόμη μικρό όνειρο, τώρα δε θα λες πια "άκουσα ότι..." αλλά είδα από κοντά τις πανέμορφες δρακόλιμνες Φλέγκα και πραγματικά άξιζε ο κόπος. Βγάζεις και πολλές φωτογραφίες για να σου θυμίζουν την υπέροχη εμπειρία και το μαγευτικό τοπίο.

flegka6

flegka7

fl tritonas

flegka2

Όμως επειδή όλα τα καλά έχουν ένα τέλος, άρχισε η επιστροφή. Αρχικά η ανάβαση μέχρι να βγούμε στο διάσελο ήταν λίγο κουραστική, αλλά να και μια έκπληξη! Δείτε το "δρακομπαμπά"... λες και βγήκε από τις λίμνες και μεγάλωσε και στοίχειωσε και τώρα τις φυλάει από δω ψηλά παρακολουθώντας τα πάντα με το μεγάλα μάτια του.. Ησυχία, να μην τον ξυπνήσουμε. Τι λέτε δε μοιάζει για τέτοιος; Ε ρε τι κάνει η φύση! Τεράστια ρίζα ρόμπολου ήταν αλλά εγώ έτσι τη φαντάστηκα...

flegka1

Φτάνοντας λοιπόν και πάλι στο διάσελο, πάνω από τις δρακόλιμνες, αγναντέψαμε ακόμη μια φορά τη θέα. Τώρα έχοντας μπροστά μας τη λίμνη του Αώου ξέραμε πού να πάμε, οπότε σε 50 λεπτά περίπου κατεβήκαμε καρφί κάτω. Ούτε μονοπάτι ούτε αγωνία, διασχίσαμε το δάσος, κατεβήκαμε στο δρόμο, βρήκαμε τα πρωινά ίχνη του αυτοκινήτου, τα ακολουθήσαμε, φτάσαμε στο 4x4, πολύ ικανοποιημένοι και πολύ ενθουσιασμένοι και απ' αυτό το "μικρό" κατόρθωμα. Σημειώστε εδώ ότι η ανάβαση μέχρι τις λίμνες διήρκεσε περίπου 2,5 ώρες, ενώ η επιστροφή 1,5.

ΥΓ. Θυμηθείτε και τις ορεινές περιπλανήσεις στο Πάπιγκο, τον Γράμο και τον Σμόλικα.

« Μάρτιος 2024 »
        1 2 3
22.12.2012

Chris Rea - Driving Home For Christmas

Αφιερωμένο σε όλους όσους αυτές τις μέρες θα ταξιδέψουν για να περάσουν τα Χριστούγεννα με τα αγαπημένα τους πρόσωπα στο σπίτι ή κάπου αλλού..

01.04.2014

Το wallpaper του Απριλίου

Το wallpaper του Απριλίου είναι εδώ! Δεν είναι ψέμα!

29.05.2013
Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2013

Αυτό το Σάββατο εκτός από το καλοκαίρι ξεκινάει και το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου! Το θέατρο, η μουσική, ο χορός και τα εικαστικά έχουν την τιμητική τους και μας επιφυλάσσουν αρκετά ενδιαφέρουσες πολιτιστικές βραδιές.

24.05.2015
Μια ευχάριστη έκπληξη!

Τι ωραία να ξυπνάς το πρωί και να βρίσκεις έξω από την πόρτα σου τρία νουφαράκια!

26.02.2013
Μια επιχειρηματική Οδύσσεια και η αξία της Ιθάκης

Μια και μιλήσαμε για ταξίδια και προορισμούς και εν αναμονή της έναρξης των αιτήσεων για το 4ο TEDxΤhessaloniki, ας παρακολουθήσουμε παρέα μια από τις ομιλίες της περσινής διοργάνωσης με τίτλο "Μια επιχειρηματική Οδύσσεια και η αξία της Ιθάκης" και ομιλητή τον Eric Parks.

10.05.2013

Η φακή αλλιώς..

Όσο ο καιρός μας το επιτρέπει ακόμη, μια και η θερμοκρασία έπεσε λιγάκι αυτές τις μέρες, και στο πλαίσιο της αποτοξίνωσης από την υπερβολική κατανάλωση κρέατος των τελευταίων ημερών, τι λέτε να μαγειρέψουμε ένα από τα αγαπημένα μας όσπρια;

20.10.2014
6η Γιορτή Μανιταριού στο Σκλήθρο Αγιάς - Λαρίσης

Το σαββατοκύριακο που πέρασε δε θέλαμε να μείνουμε σπίτι. Ο καιρός ήταν τόσο καλός, μύριζε καλοκαίρι, εμείς είχαμε καιρό να ξεκουνηθούμε από τη βάση μας, είχαμε δυο μέρες και κάτι αν ξεκινήσεις από το απόγευμα της Παρασκευής να τις γεμίσουμε διαφορετικά και αδράξαμε την ευκαιρία.

Λόγω των προγραμματισμένων εκδηλώσεων και του δεσμού μας με την περιοχή, κινηθήκαμε προς τα παράλια Λάρισας. Εκεί διοργανώθηκαν δύο εκδηλώσεις, η Γιορτή Μανιταριού στο Σκλήθρο και η Γιοργή Κάστανου στη Σκήτη. Πρόκειται για χωριά της Λάρισας που στη μετά τον Καλλικράτη ανήκουν στο Δήμο Αγιάς.

Ας ξεκινήσουμε την περιήγησή μας στην περιοχή από το Σκλήθρο, αφού αυτό επισκεφτήκαμε πρώτο.

21.05.2013
Προσκλητήρια γάμου με εναλλακτικό ύφος

Για όλους εσάς που σχεδιάζετε το γάμο σας και τρέχετε για εκκλησία, νυφικό, κοστούμι, προσκλητήρια, μπομπονιέρες και .... (η λίστα δεν έχει τελειωμό) ... σας έχουμε μια εναλλακτική πρόταση για τα προσκλητήρια του γάμου σας.

08.01.2014

H πρόκληση της χρονιάς

..για την παρέα στην Αθήνα είναι το 2014 να δούμε όλες τις ταινίες του Woody Allen!

Και η αντίστροφη μέτρηση ήδη ξεκίνησε..

05.12.2014

Χριστουγεννιάτικες δημιουργίες (Μέρος 2ο) - Ιδέες για δώρα

Το δεύτερο μέρος των χριστουγεννιάτικων πειραματισμών μου αφορούσε κυρίως δώρα σε αγαπημένα πρόσωπα. Μπορεί να μην έφτασε ακόμα ο Άγιος Βασίλης αλλά αν έχουμε φίλους που γιορτάζουν αυτήν την περίοδο γιατί να μην προσαρμόσουμε τα δώρα τους στο πνεύμα των ημερών;

Ακόμα και στο πιο απλό δώρο, μπορούμε να βάλουμε την προσωπική μας πινελιά και να πρωτοτυπήσουμε έστω στη συσκευασία.

24.11.2014

Χριστουγεννιάτικες δημιουργίες (Μέρος 1ο)

Δειλά δειλά, μετά τα τζιντζερομπισκότα, ξεκίνησα τις πρώτες χριστουγεννιάτικες δημιουργίες για φέτος. Ίσως είναι λίγο νωρίς αλλά ήθελα να δω τι διαφορετικό μπορώ να κάνω, να ετοιμάσω καρτούλες και μικρά διακοσμητικά στο πνεύμα των γιορτών αξιοποιώντας κορδέλες, χριστουγεννιάτικα στοιχεία και διάφορα άλλα μικροαντικείμενα.

10.01.2013
Nick Cave & The Bad Seeds - We No Who U R

Ξεκινήσαμε την ημέρα μας μουσικά με μια νέα κυκλοφορία και την κλείνουμε με τον ίδιο τρόπο..

16.03.2017

Junior Easter Bunny 2017

Άλλη μια μυστική ανταλλαγή βρίσκεται σε εξέλιξη μεταξύ παιδιών (λέμε τώρα) και μεταξύ μαμάδων (χαιρόμαστε πιο πολύ κι από παιδιά). Και φυσικά συμμετέχουμε και σε αυτή οικογενειακώς!

23.01.2013
Αποθηκευτικοί χώροι κάτω από τη σκάλα

Ντουλάπες, παπουτσοθήκες, συρτάρια, ράφια... όσα και να είναι δεν αρκούν ποτέ! Τις περισσότερες φορές μάλιστα όσο περισσότερους αποθηκευτικούς χώρους έχουμε στη διάθεσή μας, τόσο περισσότερο τους γεμίζουμε.

23.12.2012

Editors - Papillon (acoustic)

Χαλαρώνουμε μετά τη σημερινή μάζωξη φίλων με ένα πολύ αγαπημένο τραγούδι σε μια πολύ ωραία εκτέλεση.

04.04.2013

Έμπνευση

Αναρωτιέμαι μερικές φορές τι είναι αυτό που μου τραβάει την προσοχή στις φωτογραφίες που απεικονίζουν σπίτια, δωμάτια, τραπεζαρίες, κουζίνες μια σύνθεση από διακοσμητικά αντικείμενα, δυο βιβλία ακουμπισμένα σε ένα κομοδίνο.. Αναρωτιέμαι γιατί ενώ πολλές φωτογραφίες μοιάζουν, εγώ μπορώ να τις παρατηρώ για ώρα και να μη τις χορταίνω.. Και αναρωτιέμαι, γιατί πολλά από όσα βλέπω και μου αρέσουν, δεν ταιριάζουν ούτε στο στιλ μου ούτε στο στιλ του σπιτιού μου ούτε μπορούν να υλοποιηθούν στο δικό μου χώρο.

04.12.2012
Θεσσαλονίκη: Ένας από τους καλύτερους προορισμούς για το 2013

Η Θεσσαλονίκη είναι ένας από τους καλύτερους προορισμούς για το 2013 σύμφωνα με το National Geographic.

15.04.2013
To πράσινο παντελόνι

Τα χρωματιστά παντελόνια είναι και φέτος μια από τις αγαπημένες μας στιλιστικές επιλογές για φρέσκες και ανάλαφρες καθημερινές εμφανίσεις. Μας αρέσουν γιατί σπάνε τη μονοτονία του λατρευτού αλλά και ελαφρώς βαρετού τζιν, γιατί δίνουν μια πιο ιδιαίτερη πινελιά στην εμφάνισή μας και γιατί μας φέρνουν λίγο πιο κοντά στη φύση που πρασινίζει διαρκώς και ομορφαίνει τα τοπία γύρω μας.

10.04.2017

Πασχαλινές Κάρτες - DIY

Η δεκάλεπτη πλοήγηση στο διαδίκτυο, λίγο πριν πει την καληνύχτα του το laptop μια από τις προηγούμενες νύχτες, ήταν η αφορμή γι' αυτή την κατασκευή. Τη μια νύχτα είδα την ιδέα, το επόμενο απόγευμα κάτσαμε με τον Φίλιππο και τη Μάγδα να χειροτεχνήσουμε... Ο Φίλιππος έκοβε, η Μάγδα καθόταν πάνω στο τραπεζάκι που χρησιμοποιούσαμε ως πάγκο εργασίας και εντάξει... μας ενοχλούσε λίγο. Αλλά παρά τις κάπως αντίξοες συνθήκες, το φτιάξαμε το έγο μας!

08.02.2013
Μια χρωματιστή κρεβατοκάμαρα

Πόσα χρώματα μπορούν να συνδυαστούν αρμονικά σε μία κρεβατοκάμαρα;

04.01.2013

Matt Cutts - Δοκιμάστε κάτι διαφορετικό για 30 ημέρες

Υπάρχει κάτι που πάντα είχατε πρόθεση, θέλατε να κάνετε, αλλά απλά... δεν κάνατε;

08.11.2012
Γλυκό απογευματινό κολατσιό! Nα μη μας πέσει και το...ζάχαρο

Απογευματινό κολατσιό! Ζεστό κακάο με τη συνοδεία του ωραιότερου σιμιγδαλένιου χαλβά που υπάρχει και λαχταριστών muffins μήλου! Τι λέτε; Θα μας κάνετε παρέα;

25.11.2015

Το οικογενειακό μας αποτύπωμα

Η ιδέα δόθηκε πριν λίγους μήνες από ένα διαφορετικό έργο τέχνης που τράβηξε την προσοχή μας.

04.04.2015

Λαμπάδες maresei

Όπως ήδη αναφέραμε, φέτος ήταν η πρώτη φορά που τα κορίτσια του maresei.gr αποφασίσαμε να φτιάξουμε μόνες μας τις λαμπάδες για τα πνευματικά μας παιδιά αλλά και για αγαπημένους φίλους!

Μας αρέσει πολύ να δημιουργούμε άλλωστε και μετά την εμπειρία των βαπτιστικών πακέτων, η δημιουργία των χειροποίητων λαμπάδων ήταν σχεδόν δεδομένη. Δεν χρειάστηκε 2η σκέψη. Προμηθευτήκαμε τα κεριά και κάποια συμπληρωματικά υλικά και λάβαμε δράση.

Ήδη σας έχουμε παρουσιάσει την πρώτη maresei λαμπάδα για τη βαπτιστήρα μιας φίλης μας. Σειρά σήμερα έχουν οι λαμπάδες που δημιουργήθηκαν για ένα ζευγάρι φίλων μας. Στόχος μας, πέρα από το να τους χαρίσουμε χαμόγελα, ήταν να τους θυμίσουμε το γαμήλιο ταξίδι τους στην πόλη που δεν κοιμάται ποτέ, τη Νέα Υόρκη. Είχαμε άλλωστε τα υλικά από τη δημιουργία της λαμπάδας που φτιάχτηκε αποκλειστικά για τη ροκ μικρή κυρία που ακούει στο όνομα Μαργαρίτα.