Η δύναμη που κρύβεις μέσα σου - Ανεβαίνοντας στο Πάπιγκο

Είναι γεγονός ότι η εβδομάδα ξεκινάει πολύ πιο ευχάριστα, όταν έχει προηγηθεί ένα γεμάτο και διαφορετικό Σαββατοκύριακο..

Το ραντεβού είχε δοθεί για τις 06.20 το πρωί του Σαββάτου και προορισμός μας ήταν η Δρακόλιμνη του όρους Τύμφη. Το είχαμε αποφασίσει μια εβδομάδα πριν και όλοι ανυπομονούσαμε. Ήταν κάτι που θέλαμε να κάνουμε εδώ και περίπου ένα χρόνο και η κατάλληλη ευκαιρία είχε επιτέλους βρεθεί. Βέβαια, το προηγούμενο βράδυ, μετά από μια αρκετά κουραστική επαγγελματικά εβδομάδα, είχα κάποιες δεύτερες σκέψεις για το όλο εγχείρημα. Αναρωτιόμουν πώς θα ξυπνήσω στις 5 και που πάω αγύμναστη, άυπνη και κουρασμένη στα όρη στα άγρια βουνά για ανάβαση 4,5 ωρών και κατάβαση 4 ωρών. Ωστόσο, η επιθυμία μου να δω τη λίμνη ήταν μεγαλύτερη και φυσικά επικράτησε. Τελικά, ξύπνησα μια ώρα πριν χτυπήσει το ξυπνητήρι. Έξω επικρατούσε το απόλυτο σκοτάδι και όταν συναντηθήκαμε με την υπόλοιπη ομάδα, διαπιστώσαμε ότι όλοι σχεδόν κάναμε τις ίδιες δεύτερες σκέψεις και αρχίσαμε να το διασκεδάζουμε. Μα που πηγαίναμε μέσα στο άγριο σκοτάδι; Και πώς αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε από τα δύσκολα, ειδικά οι 2-3 που δεν το είχαμε ξανακάνει; Η μέρα με τα αστεία, τα γέλια και τα πειράγματα ξεκίνουσε ευοίωνα. Φτάσαμε στο Μικρό Πάπιγκο γύρω στις 07.45, είχε πια ξημερώσει για τα καλά και είκοσι λεπτά μετά η ανάβαση είχε ήδη αρχίσει.

Πρώτος στόχος ήταν να φτάσουμε στο καταφύγιο που βρίσκεται στα 1.950μ. Εκτιμώμενος χρόνος 2ώρες και 50 λεπτά. Η πινακίδα που συναντήσαμε λίγο πιο πάνω ήταν κατατοπιστική, αλλά παρότι ξέραμε τι μας περίμενε, δεν ήταν και ενθαρρυντική. Σχεδόν 3 ώρες ανάβαση δεν είναι απλή υπόθεση.

drakolimni1

H ομάδα μας αποτελούνταν από 7 άτομα, εκ των οποίων μόνο ένα είχε ξανακάνει τη διαδρομή και θα ήταν ο οδηγός μας. Ήμασταν κατάλληλα εξοπλισμένοι με σακίδια πλάτης, μπατόν, σνακ, νερά, καπέλα και πάνω από όλα με ηθικό ακμαιότατο.

Βέβαια, όπως κάθε αρχή και δύσκολη, το πρώτο μισάωρο ήταν το πιο δύσκολο για μένα. Βγήκα off πολύ σύντομα και μου πέρασε από το μυαλό ότι ίσως δεν τα κατάφερνα. Ωστόσο, δεν ήθελα να τα παρατήσω τόσο εύκολα. Σκόπευα να φτάσω μέχρι το καταφύγιο αρχικά και βλέπουμε για τη συνέχεια. Ήταν ξεκάθαρο ότι ήμουν ο πιο αδύναμος κρίκος. Βέβαια είχα την απόλυτη στήριξη της υπόλοιπης ομάδας, με περίμεναν, με απάλλαξαν από βάρη και μου έδιναν κουράγιο με τα χίλια τους πειράγματα. Για να καταλάβετε το ζόρι μου, δέχτηκα να αποχωριστώ ακόμη και τη φωτογραφική μου μηχανή, που αποτελεί νοητή συνέχεια των χεριών μου. Φυσικά δεν ήθελα να τα παρατήσω, οπότε πήρα τον χρόνο μου, ακολούθησα τις συμβουλές του οδηγού μας, βρήκα τον προσωπικό μου ρυθμό και αν και έμεινα λίγο πιο πίσω ακολούθησα την παρέα προς την κορυφή. Είμαι και γνωστή πεισματάρα βεβαίως βεβαίως. Κάποια στιγμή κατάφερα να αφήσω πίσω μια άγνωστη κοπέλα που προπορευόταν και ήταν κι αυτό μια παρηγοριά.

Μόλις, βρήκα τον αργό αλλά σταθερό ρυθμό μου άρχισα να παρατηρώ και τη φύση γύρω μας. Στο πρώτο τμήμα οι εναλλαγές του τοπίου ήταν έντονες. Πυκνή βλάστηση στην αρχή, νεκρή φύση στη συνέχεια και ξερό τοπίο από εκεί και πέρα. Οι φωτογραφίες (που φυσικά έβγαλα κατά την κατάβαση) δίνουν μια εικόνα του τοπίου.

drakolimni2

drakolimni3

drakolimni4

Ευτυχώς, στο μεγαλύτερο τμήμα της διαδρομής το βουνό έκρυβε τον ήλιο και έτσι οι συνθήκες ήταν κάπως πιο εύκολες. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους για τους οποίους η ανάβαση προτείνεται να ξεκινήσει το νωρίτερο δυνατό. Βέβαια, όσο περνούσε η ώρα ομολογώ ότι τα κατάφερνα κάπως καλύτερα, κάποιες στάσεις, ένα ισοτονικό ποτό στο χέρι και η στήριξη της ομάδας ήταν σημαντική βοήθεια. Ωστόσο, είχαμε δρόμο ακόμη και το βουνό έμοιαζε ατελείωτο.

Επιλέξαμε να κάνουμε μια ομαδική στάση για ένα σνακ ώστε να πάρουμε ενέργεια περίπου μισή ώρα πριν το καταφύγιο. Αυτό μας έδωσε δύναμη για τη συνέχεια αν και η κούραση από τις 2 ώρες που είχαν προηγηθεί ήταν εμφανής και το τελευταίο τμήμα πριν το καταφύγιο βγήκε με πολύ ζόρι. Είχαμε πια και τον ήλιο παρέα και αυτό έκανε την προσπάθεια ακόμη πιο δύσκολη.

Λίγο πριν τις 11.00 οι πρώτοι έφτασαν στο καταφύγιο. Εγώ εννοείται τελευταία και καταϊδρωμένη κυριολεκτικά. Εν τέλει η πληροφορία της αρχικής πινακίδας ήταν 100% επιτυχής για τη δική μου περίπτωση. Έφτασα σε 2 ώρες και 50 λεπτά ακριβώς, άρα καταλαβαίνετε ότι ο εκτιμώμενος χρόνος αφορά τους αδύναμους, αγύμναστους και άπειρους αναβάτες.

drakolimni5

Ναι ναι, επιτέλους ο πρώτος στόχος είχε επιτευχθεί και νιώθαμε απέραντη ανακούφιση. Μια στάση στο καταφύγιο ήταν απολύτως απαραίτητη. Ξεκούραση, αλλαγή των ιδρωμένων ρούχων, ένα καφεδάκι ή τσαγάκι του βουνού, ένα συμπληρωματικό σνακ, πολύ νερό και ακόμη περισσότερες ανάσες. Όμως, τα 45 λεπτά πέρασαν γρήγορα και ήρθε η ώρα να αποφασίσουμε αν θα συνεχίσουμε όλοι για το 2ο τμήμα της αποστολής. Η απάντηση τελικά ήταν ναι για όλη την ομάδα. Αποφασισμένοι και ανανεωμένοι πια ξεκινήσαμε για τη λίμνη.

Η κατηφόρα που μας περίμενε ήθελε προσοχή, γιατί το έδαφος ήταν ανώμαλο, αλλά αυτό ήταν μόνο για το πρώτο μισάωρο. Η ανηφόρα που ακολουθούσε ήταν η δύσκολη υπόθεση. Απαιτούσε και πάλι σταθερό ρυθμό και αντοχή. Όμως ο ήλιος και η κούραση από την μέχρι τότε προσπάθεια την έκανε να φαντάζει ατελείωτη. Και δε φαντάζεστε πόσο ζορίστηκα. Έβλεπα και τους υπόλοιπους που πήγαιναν και πήγαιναν και ακόμη δεν έφταναν και απογοητευόμουν. Μα που ήταν επιτέλους αυτή η λίμνη;

drakolimni6

Οφείλω βέβαια να ομολογήσω ότι η επιθυμία μας να φτάσουμε ήταν μεγαλύτερη από την κόπωση και μας έδινε κίνητρο να συνεχίσουμε. Σημαντική ήταν και η ενθάρρυνση όσων κατέβαιναν, μας παρότρυναν και μας έδιναν πληροφορίες για το χρόνο που απέμενε μέχρι την κορυφή. Και λίγο πριν το τέλος, η σήμανση σε μια πέτρα μας έδωσε το κουράγιο που χρειαζόταν για το τελευταίο τμήμα.

drakolimni7

Λίγη ανάβαση ακόμη και το αλπικό λιβάδι μας περίμενε. Πράγματι, στη μία ακριβώς έφτασε κι ο τελευταίος από εμάς, δηλαδή εγώ. Είπαμε, ήμουν ο πιο αδύναμος κρίκος. Εν τέλει, με το δικό μου ρυθμό ήταν περίπου μια ώρα και κάτι μετά από το καταφύγιο. Άρα υπολογίστε..

Και ναι τα είχαμε καταφέρει. Η λίμνη ήταν επιτέλους μπροστά μας. Και όπως μας είχαν πληροφορήσει όσοι είχαν προηγηθεί το τοπίο ήταν εντυπωσιακό και επιβλητικό, σε αποζημίωνε.

drakolimni9

Είχε έρθει η ώρα για να το ευχαριστηθούμε. Ανάπαυλα, φωτογραφίες, ένα σνακ, παιχνίδι με τη λίμνη. Το νερό της ήταν ιδιαίτερα κρύο αλλά ανακουφιστικό, ιδανικό για ένα feet spa και γεμάτο μικρούς δράκους τους λεγόμενους αλπικούς τρίτωνες.

drakolimni10

Μια ώρα και κάτι μετά ξεκίνησε η επιστροφή. Η κατάβαση συνολικά ήταν πιο εύκολη, πιο σύντομη, αλλά ήθελε προσοχή. Για να καταλάβετε είχα πάρει πίσω τη φωτογραφική μου μηχανή. Μια στάση στο καταφύγιο ήταν και πάλι απαραίτητη, ειδικά γιατί είχε προηγηθεί το ανηφορικό τμήμα για πάνω από μισή ώρα. Βέβαια, η κατάβαση που ακολουθούσε μετά το καταφύγιο σε έκανε να συνειδητοποιείς ακόμη πιο έντονα τη δυσκολία της ανόδου και να θαυμάζεις τον εαυτό σου που τα κατάφερε τελικά.

drakolimni8

drakolimni11

Ο τερματισμός στο Μικρό Πάπιγκο έγινε γύρω στις 17.50 για τους πρώτους και γύρω στις 18.25 για τους τελευταίους. Ναι, ναι εγώ τερμάτισα τελευταία, σχεδόν σώα αλλά και με αρκετές φωτογραφίες στην κάρτα μνήμης της μηχανής μου. Ήμασταν όλοι κατάκοποι, μα ιδιαίτερα χαρούμενοι και ικανοποιημένοι. Μπορούσαμε πια να είμαστε περήφανοι για το κατόρθωμά μας και να ολοκληρώσουμε τη μέρα με φαγητό και ποτό σε μια ταβέρνα στα Άνω Πεδινά. Ε, κάπως έπρεπε να αναπληρώσουμε όλα όσα είχαμε κάψει. Η επιλογή μας ήταν πετυχημένη, το διασκεδάσαμε και εκεί με ωραίο φαγητό και κρασί, έντονους διαλόγους και πολλά χαμόγελα. Τελικά, επιστρέψαμε στα σπίτια μας κατά τις 23.00 με 23.30 και έτσι ολοκληρώθηκε μια πραγματικά ωραία μέρα. Ξεκινήσαμε νύχτα και επιστρέψαμε νύχτα.

Συμπερασματικά, οφείλω να παραδεχτώ ότι πρόκειται για μια αρκετά απαιτητική αποστολή, ειδικά όταν αυτή ολοκληρώνεται αυθημερόν, αλλά σε κάθε περίπτωση αξίζει τον κόπο. Η επαφή με την φύση, η εναλλαγή παραστάσεων, η έστω και σύντομη κοινωνικοποίηση με όσους συναντάς στο ίδιο μονοπάτι, η ομαδική προσπάθεια και η επίτευξη του στόχου τελικά σε αποζημιώνουν. Προτείνεται δε ανεπιφύλακτα σε αυτούς που θέλουν να ξεφύγουν από την καθημερινότητα. Η προσπάθεια και η αυτοσυγκέντρωση που απαιτείται σε κάνουν να ξεχνάς οτιδήποτε άλλο. Επιπλέον, το μεγαλείο του βουνού, σε βοηθάει να συνειδητοποιήσεις τα μεγέθη και κάνει τις διάφορες δυσκολίες τις καθημερινότητας να φαντάζουν μικρότερες. Τέλος, αν τα καταφέρεις τονώνεται και η αυτοπεποίθηση σου.

Πληροφοριακά, το μονοπάτι είναι ξεκάθαρο και βατό. Η κλίση του εδάφους και το γεγονός ότι στο μεγαλύτερο τμήμα του είναι πετρώδες αυξάνουν το βαθμό δυσκολίας. Ωστόσο, κάποιος ακόμη και αν δεν έχει καλή φυσική κατάσταση, αν βρει το ρυθμό του μπορεί να το ολοκληρώσει. Προτείνεται βέβαια μια διανυκτέρευση στο καταφύγιο (προσοχή όμως ο σάκος να έχει μόνο τα απολύτως απαραίτητα, γιατί το βάρος δε βοηθάει), ώστε να είναι πιο ξεκούραστη η όλη εμπειρία. Και ιδανικά ας μην είναι αυτή η πρώτη σας απόπειρα ορειβασίας μια και είναι αρκετά μεγάλη η διάρκειά της. Βέβαια, αφού τα κατάφερα εγώ, όλοι μπορείτε! Να είστε προετοιμασμένοι όμως ότι θα πονάει όλο σας το κορμί τουλάχιστον για 2 ημέρες μετά.

Τέλος, για να μαθαίνουμε και κάτι, η Δρακόλιμνη βρίσκεται σε αλπικό λιβάδι της Τύμφης, σε υψόμετρο 2.050μ., ΒΔ της κορυφής Πλόσκος (2.377 μ.), ΒΑ της κορυφής Αστράκας (2.436 μ.), Ν της μονής Στομίου από την οποία απέχει 3,5 ώρες και ΔΒΔ της κορυφής Γκαμήλα (2.497 μ.) η οποία είναι και η υψηλότερη κορυφή της Τύμφης. Είναι γνωστή για τους αλπικούς Τρίτωνες που φιλοξενεί στα νερά της και στους οποίους οφείλει και το όνομά της. Απέχει 1 ώρα και ένα τέταρτο το πολύ πεζοπορίας από το οργανωμένο καταφύγιο στο διάσελο της Αστράκας και 4 ώρες πεζοπορίας από το Μικρό Πάπιγκο. Η πρόσβαση είναι δυνατή μόνο με τα πόδια.

« Απρίλιος 2024 »
29 30
10.12.2013

Πώς οι ήχοι και η μουσική επηρεάζουν την εξέλιξη της προσωπικότητας του βρέφους;

Έχουμε δει ποτέ ένα βρέφος να χτυπάει ένα κουτάλι πάνω σε ένα τραπέζι; Σίγουρα!

Και τρελαινόμαστε...

Και όσο λες "Σταμάτα", τόσο πιο δυνατά το βρέφος χτυπάει το κουτάλι πάνω στο τραπέζι.

Αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί συμβαίνει αυτό;

09.03.2015

Μάρτης είναι... πότε κλαίει, πότε γελάει

Οι προβλέψεις της Ε.Μ.Υ. για το περασμένο σαββατοκύριακο, που έλεγαν χιόνια στα ορεινά, βγήκαν αληθινές. Φωτογραφίες με μαρτιάτικο χιόνι έφτασαν στο inbox μας!

11.11.2012

Σπιτικές pancakes!

Το είπαμε και το κάναμε! Κυριακή πρωί ετοιμάσαμε super πρωινό με σπιτικές pancakes. Συνταγές βρήκαμε πολλές στο διαδίκτυο, αλλά τις προσαρμόσαμε στα υλικά που είχαμε σπίτι.

06.04.2016

Ενήλικες και ανεξάρτητοι ή παιδιά για μια ζωή;

Από τη φίλη και γλυκιά μαμά Ζ.Λ. και τη μικρή της κόρη, πάμε σε μια πιο μεγάλη κόρη, ολόκληρη γυναίκα πια, την Παυλίνα μας, που εκφράζει σκέψεις περί ενηλικίωσης... Σκέψεις που προσωπικά θεωρώ πως ειδικά στις μέρες μας κάνουν όλοι οι συνομήλικοί της και οι τουλάχιστον κατά μια πενταετία μεγαλύτεροί της.

27.02.2013
Ονειρέψου για πάντα αλλά ζήσε το σήμερα

Και αυτό είναι τρόπος ζωής που χαρακτηρίζει την καθημερινότητά μας.

Βέβαια μπορεί κανείς να ζει χωρίς άγχος, χωρίς πίεση, χωρίς αγωνία για το αύριο και για όσα πρόκειται να έρθουν; Προφανώς και όχι!

21.06.2013

Οδοιπορικό στη Βάλια Κάλντα - Προς αναζήτηση της Gymnadenia frivaldii

Βάλια Κάλντα σημαίνει Ζεστή Κοιλάδα. Είναι η Ζεστή Κοιλάδα του ομώνυμου Εθνικού Δρυμού, που περιλαμβάνεται πια στο Εθνικό Πάρκο Βόρειας Πίνδου.

15.03.2013
Travel Style Outfits

Το πρώτο τρίημερο του Μαρτίου είναι προ των πυλών και παρότι ο καιρός φαίνεται ότι δε θα είναι με το μέρος μας, εμείς δεν πτοούμαστε και σε καμία περίπτωση δε χάνουμε το στιλ μας.

14.05.2015
Imagine Dragons - I Bet My Life

Τι να πούμε για τους Imagine Dragons; Έχουμε γίνει fans!

Άλλο ένα τραγούδι που μας αρέσει πολύ! I bet my life on you!

08.12.2014

Διαγωνισμός: Ημερολόγιο Καλοτυχίας 2015

Οι γιορτές καταφτάνουν, το έτος τελειώνει, η ώρα του απολογισμού έρχεται. Τι κάναμε σωστά; Τι κάναμε λάθος; Τι δε θα ξανακάνουμε; Ποια είναι τα όνειρα και οι επιθυμίες μας για τη νέα χρονιά; Ποιους νέους στόχους θέτουμε; Πώς θα τους πετύχουμε; Σίγουρα χρειαζόμαστε τύχη αλλά και λίγη οργάνωση δε βλάπτει.

Πώς μπορούμε να οργανωθούμε καλύτερα; Ένα ημερολόγιο πάντα βοηθάει. Και ποιο ημερολόγιο μπορεί να είναι καλύτερο από αυτό που μας γεμίζει θετική ενέργεια και μας ωθεί να περάσουμε μια χρονιά δημιουργική, γεμάτη χαμόγελα, ξεχωριστές στιγμές και νέες εμπειρίες;

Είμαστε λοιπόν στην ευχάριστη θέση να σας προσφέρουμε δύο αντίτυπα του "Ημερολόγιο Καλοτυχίας 2015", που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μύρτος.

20.11.2012

Savoir Adore - Dreamers

Το αγαπήσαμε με το πρώτο άκουσμα! Σύγχρονο μα ατμοσφαιρικό και με πρωτότυπο βίντεο.

13.07.2013
Έτοιμη για παραλία;

Έχει μπανάκι το πρόγραμμα αυτό το σαββατοκύριακο;

Εμείς ελπίζουμε πως θα έχουμε αύριο την ευκαιρία για μια βουτιά, αν και τη σκεφτόμαστε από σήμερα!

19.06.2013
Maroon 5 - This Love

Ώρα για μουσικό διάλειμμα! Το τραγούδι είναι γνωστό κι αγαπημένο και εμείς είμαστε έτοιμοι να αφιερώσουμε 4 περίπου λεπτά στο άκουσμά του.

27.12.2012

Μια μικρή απόδραση

Σας δώσαμε ήδη αρκετές ιδέες για δώρα που μπορείτε να ετοιμάσετε εσείς ή να προμηθευτείτε από τα εμπορικά καταστήματα και να τα χαρίσετε στους αγαπημένους σας ανθρώπους. Σας θυμίζουμε επίσης ότι σημασία έχει και η εμφάνιση του δώρου, οπότε αν έχετε το χρόνο και τη διάθεση μπορείτε να ετοιμάσετε και πρωτότυπες συσκευασίες, όπως αυτή που επίσης σας προτείναμε με τις ασπρόμαυρες φωτογραφίες.

04.12.2012
Τα πρώτα Χιόνια

Ηλιόλουστη η μέρα σήμερα αλλά με πολύ κρύο! Τα πρώτα χιόνια έκαναν ήδη την εμφάνισή τους στις κορυφές των βουνών και όχι μόνο, μια και όπως μαθαίνουμε στη Φλώρινα, για παράδειγμα, το έχει στρώσει κανονικά! Άντε καλή μας μέρα και καλό Χειμώνα!

17.02.2014

BAFTA 2014: Οι νικητές

Ο Φεβρουάριος είναι ο μήνας των βραβείων. Μετά τις Χρυσές Σφαίρες λοιπόν και πριν τα Όσκαρ, ήρθε η σειρά των κινηματογραφικών βραβείων BAFTA.

05.01.2016

Επιτέλους άσπρη μέρα

Το 2016 μπήκε φωτεινά και είδαμε κιόλας άσπρες μέρες!

04.02.2013

Cupcakes Βανίλιας

Σας είπα ότι θα σας δίνω κάθε μέρα και μια συνταγή και φυσικά τώρα που κοντεύω τα 30 έχω έναν επιπλέον λόγο να κρατάω το λόγο μου. Ωρίμασα βλέπετε λίγο περισσότερο εδώ και μία εβδομάδα και μία μέρα.

02.04.2013

Το λαχταριστό σοκολατένιο κέικ της μαμάς

που πάντα έκανε θραύση σε όλες τις παιδικές μας γιορτές και όλοι μετά ζητούσαν τη συνταγή!

25.01.2017

Τα 3α γενέθλια του Φίλιππου

Πότε πέρασαν τα χρόνια; Πότε έγινε ο μεγάλος αδερφός; Πότε έγινε αντρούλης; Που βέβαια δε θέλει να τρώει μόνος του και θέλει πιο πολλές αγκαλιές από ποτέ. Που είναι ο λατρεμένος όλων μας και μας παίρνει κάθε μέρα τα μυαλά όλο και περισσότερο... Δεν προλαβαίνω να σημειώνω ατάκες.

Έκλεισε τα 3! Και φυσικά κάναμε πάρτι! Το περίμενε πως και πως άλλωστε!

16.07.2013
Ελαφρύ βραδυνό

Τι θα φάμε απόψε; Τι λέτε για ένα "fast food" που κάνει καλό..

22.10.2012

Δώρο Έκπληξη

Πώς να περιγράψω τη χαρά και τον ενθουσιασμό μου όταν γυρνώντας σπίτι μετά τη δουλειά βρήκα γράμμα από Ελβετία! Καλά τα e-mail, καλά τα sms, καλά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και η παραδοσιακή αλληλογραφία έχει ξεχωριστή θέση στην καρδιά!

Ειδικά όταν ο φάκελος εκτός από μια κάρτα με ευχές από μια πολύ αγαπημένη φίλη περιέχει και μια ελβετική σοκολάτα!