Μπούρινος 2015, λίγο πριν έρθει η άνοιξη…

Τι κι αν φέτος η άνοιξη μας κάνει τη δύσκολη; Τι κι αν οι βροχές δε λένε να μας ξεχάσουν; Είδαμε δυο μέρες με λίγο καλύτερο καιρό και μια που δεν μπορούσε να μας κρατήσει το σπίτι, αναζητήσαμε μια διαδρομή, μια ορεινή περιπλάνηση, μια κορυφή βουνού, να πάρουμε τη δόση μας... Και κάπως έτσι τέλος Μαρτίου του '15 ανεβήκαμε για άλλη μια φορά στον Μπούρινο.

Παρέα με τον πάντα πρόθυμο συνοδοιπόρο σε βουνά και σε λαγκάδια, φτάσαμε στην περιοχή κάτω από τον Άγιο Παντελεήμονα και στρίβοντας δεξιά ανεβήκαμε με τετρακίνητο όχημα στο Σέλωμα και λίγο πιο πάνω, όσο επέτρεπαν τα χιόνια και οι πέτρες που πέσανε τον χειμώνα και κλείσανε τον χωματόδρομο. Από εκεί σε περίπου 15 λεπτά, φτάσαμε στο παρατηρητήριο από όπου ξεκινά το σηματοδοτημένο μονοπάτι για την κορυφή.

Η μέρα ήταν πολύ καλή, με καλή ορατότητα, με ήλιο και με ένα κάπως ...δροσερό αεράκι που όσο πιο ψηλά ανεβαίνεις, τόσο πιο ...δροσερό το νιώθεις. Εκτός από το αεράκι όμως, φτάνοντας όλο και πιο ψηλά, το τοπίο που ξανοίγεται μπροστά σου γίνεται όλο και πιο όμορφο. Ο Όλυμπος εμφανίζεται πάνω απ' τα σύννεφα της λίμνης του Πολυφύτου, η πόλης της Κοζάνης, με το μόνιμο "μανιτάρι" από τα φουγάρα των εργοστασίων της ΔΕΗ και από εκεί και μετά, με μια κυκλική ματιά βλέπεις όλα τα γύρω βουνά με τις κάτασπρες κορρυφές: Πιέρια, Βέρμιο, Σινιάτσικο, Βίτσι, Γράμος, Σμόλικας, Τύμφη, Βασιλίτσα, Μπάλτσες, ακόμα και ο Κόζιακας φαίνεται.

Και όσο κι αν χαιρόμαστε τη θέα και αγναντεύουμε και ξεχνιόμαστε, η κορυφή μας καλεί... Σε κάποια σημεία το μονοπάτι έχει πολύ χιόνι, οπότε με αρκετά ζικ ζακ, παρακάμπτουμε τα δύκολα σημεία και ανεβαίνουμε. Κοντεύουμε... Ο αέρας σφυρίζει μερικές φορές αλλά με τόση προσπάθεια και τον ήλιο από πάνω, δεν προλαβαίνεις να κρυώσεις. Το χιόνι είναι απάτητο, μόνο ίχνη μιας αλεπούς και ενός λαγού φαίνονται και ακόμα και αυτά είναι παλιά.

Και να, φτάνουμε πλέον στην κορυφή! Οι σωλήνες που κάποτε μπορεί σε κάτι να χρησίμευαν είναι ακόμα πεσμένοι, εδώ και πέντε χρόνια που ανεβαίνουμε σε αυτό το βουνό, λες και περιμένουν εκεί κάθε λογής επισκέπτες... και ποιος να τους κατεβάσει άραγε από εκεί; Και πού να τους πάει;

IMG 9753

IMG 9761 002

Οι φωτογραφίες δίνουν και παίρνουν όσο είμαστε στην κορυφή, η θέα μας κερδίζει απόλυτα, ξεκουραζόμαστε λίγο και κάποια στιγμή, ο ένας προσπαθεί να πείσει τον άλλο να πάρουμε τον δρόμο της επιστροφής. Και έτσι λες "φτάνει πια με τις φωτογραφίες", ξεκινάμε και όμως δεν μπορείς να αντισταθείς στις "προκλήσεις" των στιγμών. Τα λουλούδια στο μονοπάτι και στα ανοιχτά, τα σύννεφα που εμφανίζονται, κάποια αεροπλάνα που πετούν, σε ωθούν και πάλι να απαθανατίσεις όσα περισσότερα μπορείς.

Μέχρι που τελικά, ακολουθούμε και πάλι το μονοπάτι, προς τα κάτω αυτή τη φορά και χωρίς να το πολυκαταλάβουμε, φτάνουμε στο παρατηρητήριο και τελικά στο αυτοκίνητο. Πότε θα ξανανεβούμε; Δίνουμε ραντεβού με το βουνό την άνοιξη, την πραγματική άνοιξη, που τα λουλούδια θα ανθίσουν και ο τόπος θα γίνει πολύχρωμος. Εξάλλου τα κρινάκια, τα λίλιουμ, οι πρίμουλες και κυρίως τα μοναδικά πανσεδάκια του Μπούρινου είναι ξακουστά σε όσους ασχολούνται με φυτά. Πού θα πάει; Πόσο ακόμα να αργήσει;

ΥΓ. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την ανάβαση στον Μπούρινο, ρίξτε μια ματιά και εδώ.

« Απρίλιος 2024 »
29 30
20.11.2012

All the invisible children

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα των Παιδιών σας προτείνουμε ανεπιφύλακτα την ταινία All the invisible children. Επτά διαφορετικές ταινίες μικρού μήκους για τη ζωή επτά διαφορετικών παιδιών από όλες τις γωνιές του πλανήτη.

22.02.2015
Πατρινό Καρναβάλι 2015

Tι κάνει ένας μωβ ελέφαντας στη μέση του δρόμου;

Μα τι άλλο; Συμμετέχει στη νυχτερινή παρέλαση των καρναβαλιστών της Πάτρας συνοδεύοντας τον Βασιλιά Καρνάβαλο.

18.02.2013
Δείτε τις Δευτέρες αλλιώς

Πράγματι! Είναι γεγονός ότι τις Δευτέρες οι περισσότεροι δε τις συμπαθούμε ιδιαίτερα, γιατί έρχονται πολύ γρήγορα μετά τις Παρασκευές αλλά και γιατί οι Παρασκευές έρχονται πολύ αργά μετά τις Δευτέρες.

08.12.2012
Art de la table - Κυριακάτικη πρόταση

Η δική μας πρόταση για την αυριανή Κυριακή!

26.05.2013
Monsieur Minimal - Πάστα Φλώρα

Καφεδάκι θα πιούμε σήμερα; Ας μπούμε στο κλίμα μουσικά με αέρα Θεσσαλονίκης...

05.02.2013

Cupcakes Hot Dog

Μετά τη χθεσινή αποκάλυψη των γλυκών cupcakes, σειρά έχουν τα αλμυρά και ιδιαίτερα πρωτότυπα cupcakes με hot dog. Οι φίλοι μου ξέρετε τρώνε αρκετά και εμένα μ' αρέσει πάντα να τους ετοιμάζω ωραίες λιχουδιές.

22.06.2013

Πάνω απ' τα σύννεφα...

και πάνω απ' το Μόναχο.

07.11.2013
Η δύναμη της εικόνας

Είναι μερικές εικόνες που δείχνουν περισσότερα από όσα μπορούν να δηλώσουν ακόμα και χίλιες λέξεις. Ίσως φταίνε οι φωτογράφοι, ίσως βρίσκονται την κατάλληλη στιγμή στο σωστό μέρος, κατορθώνουν πάντως κάποιες φορές να βγάλουν φωτογραφίες που πραγματικά μπορούν να σε γεμίσουν τόσο έντονα συναισθήματα... φωτογραφίες που κόβουν την ανάσα... φωτογραφίες που καταλαβαίνεις όσα θέλουν να πουν, χωρίς να παίζει ρόλο ποια γλώσσα μιλάς.

18.05.2013
Διεθνής Ημέρα Μουσείων

Καλημέρα! Σαββατιάτικη, χαλαρή, θετική! Τι έχει σήμερα το πρόγραμμά σας; Τι θα λέγατε για μια βόλτα στο πιο κοντινό μουσείο μια που τα μουσεία σήμερα έχουν την τιμητική τους και... έχουν και ελεύθερη είσοδο.

15.06.2015

Μοναδικές κρεμάστρες DIY με φυσικά υλικά

Τρελαίνομαι για τέτοια DIY projects ακόμα κι αν μένουν μόνο στη λίστα με τα "to do" για καιρό, ακόμα κι αν δεν περνούν ποτέ στη λίστα με τα "done". Και με κάνουν να εύχομαι να είχε η μέρα 30 ώρες!

08.10.2014

Ούζο παρέα με τους θρύλους, στη Σκάλα Συκαμιάς Λέσβου

"Κατάμπροστα στο ψαρολίμανο στο μάτι του πουνέντε, ορθώνεται πάνω σε θεόρατη θαλασσοβραχιά το ξωκλήσι της Παναγιάς της γοργόνας" γράφει ο Μυριβήλης στο έργο του, αποκαλύπτοντας την πηγή της έμπνευσής του που δεν είναι άλλη από μία τοιχογραφία σ' ένα ταπεινό ξωκλήσι σ' ένα ψαροχώρι της Λέσβου, τη Σκάλα Συκαμιάς, 48 χλμ. βορειοδυτικά της πόλης της Μυτιλήνης.

12.02.2013
Oversized κοσμήματα

Για κάθε ολοκληρωμένη εμφάνιση τα όμορφα ρούχα και τα περιποιημένα παπούτσια είναι απαραίτητα. Ωστόσο, τα αξεσουάρ είναι το κερασάκι στην τούρτα.

06.05.2015

Στο φράγμα του Αλιάκμονα, κοντά στη Βέροια

Σε ένα μέρος πανέμορφο, εντάξει μπορεί να μην ήταν τόσο όμορφο και τόσο γραφικό όσο το Μπουράνο, αλλά είχε και αυτό τη μαγεία του, βρεθήκαμε πριν λίγες μέρες για το καθιερωμένο πικ νικ της Πρωτομαγιάς. Και ναι φέτος, δε σκεφτήκαμε καν το ενδεχόμενο της ταβέρνας, καθότι στην παρέα πλέον έχουν προστεθεί αρκετά νέα μέλη από 1+ ως 5- ετών, οπότε θέλαμε να αποφύγουμε το κυνηγητό, θέλαμε να τους φέρουμε πιο κοντά στη φύση, θέλαμε να στρώσουμε χάμω και να γίνουμε ένα με τη γη, τις πευκοβελόνες, τις πέτρες και τα χώματα... Και γίναμε!

19.12.2012

Η Αθήνα το Δεκέμβριο του 1960

Εξαιρετική φωτογραφία πραγματικά! Το κέντρο της Αθήνας τα Χριστούγεννα του 1960.

Πρόκειται για μια φωτογραφία του Κώστα Μπαλάφα από το αντίστοιχο αρχείο του Μουσείου Μπενάκη. Ίσως την έχετε ήδη δει..

10.01.2013
Θα πρέπει να κάνεις πολλές, πάρα πολλές μικρές προσπάθειες, που κανένας δεν βλέπει και δεν εκτιμά, πριν κατορθώσεις κάτι αξιόλογο.

Bryan Tracy, 1944-, Καναδός συγγραφέας Αυτοβοήθειας

06.11.2013

Περπατώντας στο Σαν Φρανσίσκο (III)

Αυτή τη φορά η περιήγησή μας στο Σαν Φρανσίσκο μας φέρνει στο ξακουστό του πάρκο και στην Ακαδημία Επιστημών.

Ας πάρουμε μια γεύση...

03.01.2014

Η βασιλόπιτα, το φλουρί και η τύχη!

Να και η φετινή βασιλόπιτα... Ό,τι προλάβαμε να βγάλουμε λίγα λεπτά πριν την κόψουμε και την εξαφανίσουμε!

Μας αρέσει όλους πολύ αυτή η βασιλόπιτα και μας αρέσει ακόμα περισσότερο όταν το κομμάτι μας περέχει και το φλουρί!

07.04.2013

Κουλουράκια καρότου

Τι καλό θα φτιάξουμε σήμερα;

Η απάντηση έρχεται από τη μητέρα που συνεχίζει τους πειραματισμούς στην κουζίνα και μας φτιάχνει κουλουράκια καρότου με αλεύρι ολικής άλεσης, χωρίς ζάχαρη, ελαφριά και υγιεινά για να συνοδεύουμε τον καφέ, το γάλα ή το τσάι μας χωρίς τύψεις!

21.12.2012

Monsieur Minimal feat. Marietta Fafouti - Party

Σχεδόν πέρασε και η 21η του Δεκέμβρη, το τέλος του κόσμου δεν ήρθε ;-), οπότε μπορούμε πια να χαλαρώσουμε και να απολαύσουμε ένα από τα καινούρια τραγούδια του Monsieur Minimal. Το Party είναι μια συνεργασία με τη Μαριέττα Φαφούτη και είναι ένα από τα τραγούδια που ξεχώρισε άμεσα.

15.10.2012
Ένας ζωντανός πίνακας..

Καμιά φορά μπορεί να ακουμπάμε πράγματα που τυχαίνει να έχουμε στα χέρια μας σε μια τυχαία θέση. Κι έτσι τυχαία παρατηρούμε λίγο αργότερα πως το αποτέλεσμα δεν μοιάζει καθόλου τυχαίο. Απεναντίας είναι σαν να προσπαθούσαμε να τα ταιριάξουμε για ώρα.

20.05.2014

Η δύναμη που κρύβεις μέσα σου - Ανεβαίνοντας στον Κίσσαβο

"Ο Όλυμπος κι ο Κίσσαβος τα δυο βουνά μαλώνουν, το 'να να ρίξει τη βροχή, τ' άλλο να ρίξει χιόνι", λέει το δημοτικό ποίημα-τραγούδι. Τον Όλυμπο ως "αρχηγό" τον επισκεφθήκαμε πολλές φορές και πάλι θα τον επισκεφθούμε. Τον Κίσσαβο όμως ως "αντίπαλο δέος" του Ολύμπου να τον αφήσουμε με το παράπονο; Είναι και εύκολη η "κατάκτησή" του, οπότε ήρθε κι αυτουνού η σειρά.

01.11.2014

Το wallpaper του Νοεμβρίου

Kαλωσορίζουμε τον Νοέμβρη με νέο wallpaper!

19.01.2013

Ο Βασιλιάς (2002)

Μιλώντας αρκετά περί κινηματογράφου τον τελευταίο καιρό, ας αναφερθούμε και σε μια παλαιότερη ελληνική ταινία του Νίκου Γραμματικού.

20.02.2013
Η playlist της Τετάρτης

Ήρθε η ώρα να χαλαρώσουμε με ένα ζεστό καφεδάκι ξαπλώνοντας στον καναπέ, διαβάζοντας ένα βιβλίο ή σερφάροντας στο διαδίκτυο; Ό,τι και αν κάνουμε, συνοδεύουμε τον καφέ μας με καλή μουσική. Η playlist της Τετάρτης περιλαμβάνει πολλά τραγούδια, μερικά εκ των οποίων είναι ιδιαίτερα αγαπημένα.