Οι Χριστουγεννιάτικες Φωτιές της Φλώρινας

Και μη νομίζετε ότι στη Φλώρινα πήγαμε μόνο για φαγητό, κρασί και κανελάδα.. πήγαμε και για να παρακολουθήσουμε τις περίφημες Φωτιές που είναι το σήμα κατατεθέν της πόλης την περίοδο των Χριστουγέννων..

Λίγο πριν τα μεσάνυχτα στις 23 προς 24 Δεκεμβρίου, παραμονή Χριστουγέννων εκατοντάδες κάτοικοι αλλά και επισκέπτες συγκεντρώνονται στις διάφορες γειτονιές της πόλης για να παρακολουθήσουν τις Φωτιές. Το έθιμο αυτό έχει τις ρίζες του σε παγανιστικές εκδηλώσεις για τη λατρεία του θεού ηλίου, ωστόσο στη συνέχεια συνδέθηκε με τη φωτιά που άναψαν οι βοσκοί για τη γέννηση του Χριστού.

Είναι ένα έθιμο που είναι πολύ σημαντικο για τους Φλωρινιώτες. Στο παρελθόν μάλιστα η προετοιμασία για το άναμμα της κάθε Φωτιάς κρατούσε μήνες. Ομάδες παιδιών - αφού επέλεγαν ένα ασφαλές μέρος φύλαξης - αποθήκευαν τόνους ξύλα και κέδρα που μάζευαν από το βουνό. Στόχος ήταν η Φωτιά της γειτονιάς τους να είναι η μεγαλύτερη! Φρόντιζαν μάλιστα και για τη φύλαξη των ξύλων μια και πάντα υπήρχε κίνδυνος να κλαπούν από τα μέλη μιας άλλης γειτονιάς.

Η μεγαλύτερη Φωτιά ανάβει στην πλατεία Ηρώων, δίπλα στον ποταμό Σακουλέβα, εντυπωσιακές όμως είναι και οι Φωτιές που ανάβουν στα χωριά του νομού. Οι περισσότεροι επισκέπτες βέβαια μετακινούνται από γειτονιά σε γειτονιά για να δούνε όσες περισσότερες γίνεται. Το σύνθημα δίνεται στις 12 ακριβώς οπότε κ ανάβουν οι Φωτιές, οι οποίες δε σβήνουν πριν τα ξημερώματα. Παραδοσιακή μουσική, χορός, κρασί ή τσίπουρο, μεζέδες και πυροτεχνήματα πλαισιώνουν το εορταστικό σκηνικό.

Εμείς ξεκινήσαμε από τη Φωτιά στην Πλατεία Ηρώων αλλά προτιμήσαμε να μείνουμε περισσότερο σε αυτή που είχε στηθεί στη γειτονιά των δικαστηρίων μια και είχαμε πληροφορίες ότι θα ήταν η πιο πετυχημένη.

florina2

Την ίδια πληροφορία μάλλον θα είχαν και πολλοί άλλοι μια και στο στενό των δικαστηρίων γινόταν το αδιαχώρητο. Πολύ γρήγορα βέβαια όλος αυτός ο κόσμος κάθε ηλικίας που συγκεντρωθεί γύρω από τη Φωτιά έγινε μια παρέα που χόρευε για να διασκεδάσει αλλά και για να ζεσταθεί μια και η θερμοκρασία ήταν μερικούς βαθμούς κάτω από το μηδέν. Βέβαια παρά το τσουχτερό κρύο το γλέντι κράτησε μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες μέχρι που έσβησε και η Φωτιά.

florina3

Συνολικά πάντως πρόκειται για μια ωραία και διαφορετική από τα συνηθισμένα εμπειρία που αξίζει τον κόπο να ζήσετε. Σκεφτείτε το για του χρόνου τέτοια εποχή και κανονίστε μια σύντομη εξόρμηση στη Φλώρινα. Σίγουρα θα περάσετε όμορφα.

« Μάιος 2024 »
    1 2 3 4 5
27 28 29 30 31
06.11.2013

Περπατώντας στο Σαν Φρανσίσκο (III)

Αυτή τη φορά η περιήγησή μας στο Σαν Φρανσίσκο μας φέρνει στο ξακουστό του πάρκο και στην Ακαδημία Επιστημών.

Ας πάρουμε μια γεύση...

16.06.2013
Θωμαή Απέργη - Summer Nights

Κλείνουμε την ημέρα μας με το νέο άκρως καλοκαιρινό και δροσερό single της Θωμαής Απέργη.

15.10.2012
Think twice

Πόσες φορές τυχαίνει στην καθημερινότητά μας να εκνευριζόμαστε με κάτι που συμβαίνει ή κάτι που μαθαίνουμε τόσο στις επαγγελματικές όσο και στις προσωπικές μας συναναστροφές...

22.03.2013

Minor Project - Great

Τους Minor Project πλέον τους γνωρίζουμε όλοι. Έχουν καταφέρει να μας συντροφεύουν μουσικά σε πολλές καθημερινές μας στιγμές ακούγοντας μερικά από τα τραγούδια τους πολύ συχνά στο ραδιόφωνο.

03.01.2015

Συμβουλές για την αντιμετώπιση του χιονιά

Λίγο πριν μπει η νέα χρονιά, είδαμε τις πρώτες άσπρες μέρες κυριολεκτικά. Χιόνι έπεσε σε πολλές περιοχές της χώρας μας, ακόμα και δίπλα στο κύμα, οι φωτογραφίες με τα χιονισμένα τοπία κατέκλυσαν τα social media, παιδάκια γέμισαν τα πεζοδρόμια για να παίξουν χιονοπόλεμο παρά τις χαμηλές θερμοκρασίες και εκδρομείς βρέθηκαν για ώρες στους δρόμους αφού αναγκάστηκαν να ταξιδεύουν με πολύ μικρές ταχύτητες μέχρι να φτάσουν στον προορισμό τους.

20.11.2012
Αξία σε απλές καθημερινές συνήθειες

Δε χρειάζεται να είναι μια ιδιαίτερη περίσταση για να κάνουμε κάτι διαφορετικό στην καθημερινότητά μας.

13.01.2013
Γλυκάκι θα φάμε σήμερα;

19.10.2013
Φρέσκος χυμός για ένα δυναμωτικό πρωινό

Ένας φρέσκος χυμός φρούτων είναι πάντα ευπρόσδεκτος το πρωί!

23.04.2013

Asaf Avidan - Love it or Leave it

Μας αρέσει ιδιαίτερα το ρεφρέν του!

"Love it or leave it
You got to believe it"

25.05.2014
Τι να φορέσω;

Ενδυματολογική πρόταση για στιλάτες ποδηλατικές βόλτες από την αγαπημένη μας style blogger Blair Eadie.

15.12.2013

Τι να φορέσω;

Αυτή είναι μια εμφάνιση που είδαμε και ξεχωρίσαμε στο αγαπημένο Pinterest.

30.11.2012
Νέα πρόταση για το κέντρο του τραπεζιού

Αυτές οι κολοκύθες ήταν παρατημένες και κατασκονισμένες σε ένα ξεχασμένο ράφι στο μανάβικο της γειτονιάς, ποιος ξέρει για πόσο καιρό;

19.08.2013

Απέραντο Γαλάζιο

Φαγητό στο "απέραντο γαλάζιο" στη νότια άκρη του νησιού, στον Άγιο Ιωάννη Βουνού με θέα τον κόλπο του Λιλικά και της Κώμης.

17.01.2013
Ο έρωτας, η εργασία και η γνώση είναι οι αστείρευτες πηγές της ζωής, Αυτές που πρέπει να την κυβερνούν.
26.02.2013

Biagio Antonacci - Sognami

Μετά τη στιλιστική βόλτα μας στους δρόμους του Μιλάνο, συνεχίζουμε μελωδικά και ιταλικά..

08.01.2013
Πράσινη σαλάτα με σύκα

Όπως ίσως έχετε καταλάβει μας αρέσει να πειραματιζόμαστε με τις σαλάτες.

13.10.2012

Hairstyle για μακριά μαλλιά

Tα μαλλιά μου είναι πολύ μακριά και ίσια και πολλές φορές αναρωτιέμαι τι θα μπορούσα να κάνω για να έχουν περισσότερη "άποψη". Μια και τα χέρια μου δεν "πιάνουν" ιδιαίτερα, συνήθως καταλήγω να τα έχω απλά κάτω ή να τα πιάνω αλογοουρά σαν εύκολη και γρήγορη λύση. Ωστόσο, συχνά θα ήθελα να μπορώ να αλλάζω την εικόνα τους και να προσδίδω πιο προσωπικό στιλ στην εμφάνισή μου.

02.02.2013
Ο καλός άνθρωπος του Σετσουάν

Μια θεατρική παράσταση σε σκηνοθεσία της Κατερίνας Ευαγγελάτου με πρωταγωνίστρια τη Στεφανία Γουλιώτη.

18.01.2015

Οι πλεχτές δημιουργίες της Καλλιόπης

Η φίλη Καλλιόπη ξαναχτυπά για άλλη μια φορά με χειροποίητες δημιουργίες. Αυτή τη φορά άφησε κατά μέρους τα κοσμήματα και έπιασε το ...πλέξιμο! Και ναι, ήθελε να κερδίσει το βιβλίο "Μ' αρέσει να πλέκω" που κληρώσαμε στο τέλος του έτους αλλά δε στάθηκε αρκετά τυχερή. Αυτό φυσικά δεν αποτέλεσε λόγο για να απαρνηθεί το νέο της χόμπι.

Η ενασχόλησή της με το πλέξιμο μετράει περίπου έναν χρόνο και έχει δώσει μεγάλη χαρά τόσο στην ίδια όσο και στην κόρη της που μπορεί πλέον να φοράει κάθε μέρα και άλλο γιακά, κασκόλ ή σκούφο. Εξάλλου είναι γνωστό σε όσους τις γνωρίζουν, πως τα αξεσουάρ είναι το φετίχ μάνας και κόρης.

10.04.2013

Οι καρδούλες είναι γλυκές από μόνες τους...

οπότε τι τη θέλουν τη ζάχαρη; Έτσι είπε η μαμά και έκανε πάλι μπισκοτάκια χωρίς ζάχαρη σε σχήμα καρδούλας αυτή τη φορά.. Και έτσι τα ονόμασε Καρδούλες για να έχουν και ταυτότητα.

07.01.2013

Δυναμωτικό πρωινό για την έναρξη της εβδομάδας

Μια νέα εβδομάδα ξεκινά. Η πρώτη εξολοκλήρου εργάσιμη εβδομάδα του έτους. Χρειαζόμαστε ενέργεια με ένα γρήγορο, θρεπτικό και χορταστικό πρωινό.

08.05.2013

Ο Μάιος μας έφτασε εμπρός βήμα ταχύ

Τι χρειάζεται ο άνθρωπος για να περάσει μια μέρα διαφορετική από τις άλλες, για να σπάσει τη ρουτίνα, να νιώσει όμορφα και να χαλαρώσει; Νομίζω πως το μόνο που χρειάζεται είναι Απόφαση. Χρειάζεται να πάρει την απόφαση ότι θα αφήσει για λίγο τη βολή του, θα κουραστεί λίγο παραπάνω και θα αποδράσει, αναζητώντας ένα όμορφο μέρος, ένα τοπίο μέσα στη φύση με λίγους καλούς φίλους, μερικές λιχουδιές και άπειρη καλή διάθεση.

15.04.2013
Στην ανατολή

Η ανατολή ηλίου είναι μια από τις ωραιότερες ώρες της ημέρας για να είσαι ξύπνιος και να αγναντεύεις το απέραντο γαλάζιο... Ακόμα και αν αυτή την ώρα η θάλασσα δε μοιάζει καν γαλάζια...

16.01.2014

Όσκαρ 2014: Οι υποψηφιότητες

Οι φετινές υποψηφιότητες για τα Όσκαρ ανακοινώθηκαν πριν από λίγο..