Μπούρινος 2015, λίγο πριν έρθει η άνοιξη…

Τι κι αν φέτος η άνοιξη μας κάνει τη δύσκολη; Τι κι αν οι βροχές δε λένε να μας ξεχάσουν; Είδαμε δυο μέρες με λίγο καλύτερο καιρό και μια που δεν μπορούσε να μας κρατήσει το σπίτι, αναζητήσαμε μια διαδρομή, μια ορεινή περιπλάνηση, μια κορυφή βουνού, να πάρουμε τη δόση μας... Και κάπως έτσι τέλος Μαρτίου του '15 ανεβήκαμε για άλλη μια φορά στον Μπούρινο.

Παρέα με τον πάντα πρόθυμο συνοδοιπόρο σε βουνά και σε λαγκάδια, φτάσαμε στην περιοχή κάτω από τον Άγιο Παντελεήμονα και στρίβοντας δεξιά ανεβήκαμε με τετρακίνητο όχημα στο Σέλωμα και λίγο πιο πάνω, όσο επέτρεπαν τα χιόνια και οι πέτρες που πέσανε τον χειμώνα και κλείσανε τον χωματόδρομο. Από εκεί σε περίπου 15 λεπτά, φτάσαμε στο παρατηρητήριο από όπου ξεκινά το σηματοδοτημένο μονοπάτι για την κορυφή.

Η μέρα ήταν πολύ καλή, με καλή ορατότητα, με ήλιο και με ένα κάπως ...δροσερό αεράκι που όσο πιο ψηλά ανεβαίνεις, τόσο πιο ...δροσερό το νιώθεις. Εκτός από το αεράκι όμως, φτάνοντας όλο και πιο ψηλά, το τοπίο που ξανοίγεται μπροστά σου γίνεται όλο και πιο όμορφο. Ο Όλυμπος εμφανίζεται πάνω απ' τα σύννεφα της λίμνης του Πολυφύτου, η πόλης της Κοζάνης, με το μόνιμο "μανιτάρι" από τα φουγάρα των εργοστασίων της ΔΕΗ και από εκεί και μετά, με μια κυκλική ματιά βλέπεις όλα τα γύρω βουνά με τις κάτασπρες κορρυφές: Πιέρια, Βέρμιο, Σινιάτσικο, Βίτσι, Γράμος, Σμόλικας, Τύμφη, Βασιλίτσα, Μπάλτσες, ακόμα και ο Κόζιακας φαίνεται.

Και όσο κι αν χαιρόμαστε τη θέα και αγναντεύουμε και ξεχνιόμαστε, η κορυφή μας καλεί... Σε κάποια σημεία το μονοπάτι έχει πολύ χιόνι, οπότε με αρκετά ζικ ζακ, παρακάμπτουμε τα δύκολα σημεία και ανεβαίνουμε. Κοντεύουμε... Ο αέρας σφυρίζει μερικές φορές αλλά με τόση προσπάθεια και τον ήλιο από πάνω, δεν προλαβαίνεις να κρυώσεις. Το χιόνι είναι απάτητο, μόνο ίχνη μιας αλεπούς και ενός λαγού φαίνονται και ακόμα και αυτά είναι παλιά.

Και να, φτάνουμε πλέον στην κορυφή! Οι σωλήνες που κάποτε μπορεί σε κάτι να χρησίμευαν είναι ακόμα πεσμένοι, εδώ και πέντε χρόνια που ανεβαίνουμε σε αυτό το βουνό, λες και περιμένουν εκεί κάθε λογής επισκέπτες... και ποιος να τους κατεβάσει άραγε από εκεί; Και πού να τους πάει;

IMG 9753

IMG 9761 002

Οι φωτογραφίες δίνουν και παίρνουν όσο είμαστε στην κορυφή, η θέα μας κερδίζει απόλυτα, ξεκουραζόμαστε λίγο και κάποια στιγμή, ο ένας προσπαθεί να πείσει τον άλλο να πάρουμε τον δρόμο της επιστροφής. Και έτσι λες "φτάνει πια με τις φωτογραφίες", ξεκινάμε και όμως δεν μπορείς να αντισταθείς στις "προκλήσεις" των στιγμών. Τα λουλούδια στο μονοπάτι και στα ανοιχτά, τα σύννεφα που εμφανίζονται, κάποια αεροπλάνα που πετούν, σε ωθούν και πάλι να απαθανατίσεις όσα περισσότερα μπορείς.

Μέχρι που τελικά, ακολουθούμε και πάλι το μονοπάτι, προς τα κάτω αυτή τη φορά και χωρίς να το πολυκαταλάβουμε, φτάνουμε στο παρατηρητήριο και τελικά στο αυτοκίνητο. Πότε θα ξανανεβούμε; Δίνουμε ραντεβού με το βουνό την άνοιξη, την πραγματική άνοιξη, που τα λουλούδια θα ανθίσουν και ο τόπος θα γίνει πολύχρωμος. Εξάλλου τα κρινάκια, τα λίλιουμ, οι πρίμουλες και κυρίως τα μοναδικά πανσεδάκια του Μπούρινου είναι ξακουστά σε όσους ασχολούνται με φυτά. Πού θα πάει; Πόσο ακόμα να αργήσει;

ΥΓ. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την ανάβαση στον Μπούρινο, ρίξτε μια ματιά και εδώ.

« Ιούνιος 2022 »
    1 2 3 4 5
27 28 29 30
20.02.2015

Ένα βαρέλι σε νέο ρόλο

Σε μια παλιά αποθήκη υπάρχει ένα ξύλινο βαρέλι, στο οποίο κάποτε οι αγαπημένοι σου πρόγονοι έβαζαν κρασί. Τώρα κανείς δεν του δίνει σημασία, ρημάζει μόνο του στη γωνιά του και τα χρόνια περνούν. Αυτό όμως δεν το βάζει κάτω. Ελπίζει σε μια αναπαλαίωση και σε επαναχρησιμοποίηση. Εκλιπαρεί για ένα σου βλέμμα και μια θέση στο σαλόνι σου. Και εσύ αρνείσαι πεισματικά, περνάς δίπλα του και δεν το βλέπεις καν...

04.12.2014

Τα αποτελέσματα του Διαγωνισμού "Μ' αρέσει να πλέκω"

Ο Διαγωνισμός "Μ' αρέσει να πλέκω" έληξε χθες και μετά από κλήρωση αναδείχθηκαν οι δύο τυχερές.

21.11.2012

Τι φοράμε πάλι αύριο;

Άσπρο - μαύρο - γκρι: μια τριχρωμία ιδανική για όλες τις ώρες. Βγάλαμε και τα χοντρά μας κασκόλ και για μερικούς μήνες δεν τα αποχωριζόμαστε κάθε φορά που βγαίνουμε από το σπίτι.

11.03.2013

Οι μαυροπίνακες και πάλι κοντά μας!

Ο πρώτος μου μαυροπίνακας ήταν σε ένα από κλασικά αριθμητήρια που είχα ως παιδί. Πορτοκαλί αριθμητήριο με ένα μικρό μαυροπίνακα από κάτω. Έτσι το θυμάμαι τουλάχιστον και μάλλον αναφέροντας αυτή την ανάμνηση, μαρτυρώ και την ηλικία μου :) Αλλά το θυμάμαι με νοσταλγία.

31.12.2016

Από την περσινή επίσκεψη του Άγιου Βασίλη

Ο Άγιος Βασίλης πέρυσι ήρθε στο σπίτι μας και μάλιστα μας έφερε δύο δώρα, ένα για τον Φίλιππο, ένα για τη μπεμπούλα που εκείνη την περίοδο ακόμα την περιμέναμε. Φέτος λέτε να μας επισκεφθεί; Και πόσα να μας φέρει; ;)

29.10.2014

Ένα διαφορετικό κεφαλάρι

Ένα χαλάκι ψάθινο, στρόγγυλο ή ορθογώνιο μπορεί να αλλάξει θέση...

15.02.2013

Paul Creane and The Changing Band - All For You Baby

Μια ακόμη μουσική πρόταση από την ανταποκρίτριά μας από τη Θεσσαλονίκη..

18.12.2012

Christmas scrabble

Τα Χριστούγεννα είναι μόνο μια βδομάδα μακριά! Τι καλά!

24.11.2013
Katerine Duska - One in a Million

Πολλά μπράβο στην Κατερίνα Ντούσκα! Η οποία σίγουρα είναι "One in a Million".

04.04.2017

Να ονειρευτώ ξανα: Νέος βιβλιο - Διαγωνισμός (ΕΛΗΞΕ)

Να ονειρευτώ ξανά

Και μόνο από τον τίτλο θα μπορούσα να επιλέξω αυτό το βιβλίο. Πιστεύοντας ακράδαντα ότι χωρίς όνειρα δε ζεις, κέντρισε το ενδιαφέρον μου από την πρώτη στιγμή. Διαβάζοντας την περιγραφή στο οπισθόφυλλο, βρήκα έναν ακόμη λόγο για να το προτιμήσω. Είναι ένα βιβλίο που διαβάζεται εύκολα, μέρες που έρχονται, μπορείτε να το πάρετε μαζί σας παντού. Στην εξοχή για πρωινή ανάγνωση στη δροσιά κατά τις ημέρες του Πάσχα, σε ένα ήσυχο καφέ, στο κρεβάτι για ανάγνωση πριν τον ύπνο, στην παραλία. Παντού!

Είναι σίγουρο ότι θα σας κρατήσει καλή συντροφιά. Παρόλο όμως που διαβάζεται εύκολα, θίγει ζητήματα πολύ σοβαρά.

19.02.2013

H Δύναμη του Συν (+)

Ανακοινώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα το θέμα του φετινού TEDxThessaloniki και όπως σας είχαμε υποσχεθεί φροντίζουμε για την ενημέρωσή σας. Το φετινό θέμα μας αρέσει πολύ και μας εκφράζει ακόμη περισσότερο..

13.06.2013

Leftover Cuties - Sunnyside

Ακόμη ένα χαριτωμένο κομμάτι από τους αγαπημένους Leftover Cuties.. για να ξεκινήσουμε την ημέρα μας χαμογελώντας..

01.02.2013
A Very Happy Friday

Kαλημέρα και καλό μας μήνα!

31.01.2013
Σπιτικό Cheesecake

Σπιτικό Cheesecake με γλυκό του κουταλιού βύσσινο..

10.01.2013
Θα πρέπει να κάνεις πολλές, πάρα πολλές μικρές προσπάθειες, που κανένας δεν βλέπει και δεν εκτιμά, πριν κατορθώσεις κάτι αξιόλογο.

Bryan Tracy, 1944-, Καναδός συγγραφέας Αυτοβοήθειας

18.02.2014

London Fashion Week 2014

London Street Style calling..

01.08.2013

Το wallpaper του Αυγούστου μυρίζει θάλασσα και ξενοιασιά

Επιτέλους Αύγουστος! Ο πιο καλοκαιρινός μήνας! Θάλασσα, παραλία, χαλάρωση, ξενοιασιά...

20.03.2013

Κηπουρική για έμπειρους ερασιτέχνες

Αν σας φαίνεται οξύμωρο το "έμπειροι ερασιτέχνες", έχετε δίκαιο. Και εμένα μου φαίνεται. Αλλά κάπως έτσι νιώθω φέτος. Ερασιτέχνης μεν, πιο έμπειρη από πέρυσι δε. Λέγοντας πέρυσι εννοώ την περσινή χρονιά αγοράς και φύτευσης φυτών στο μπαλκόνι.

14.10.2013
Roy Orbison - You Got It

Ένα γλυκό τραγούδι, που όποτε το ακούω μου φτιάχνει τη διάθεση..

18.10.2014

Η βάπτιση του Φίλιππου

Σας είπαμε ξανά ότι αυτό ήταν το καλοκαίρι των βαπτίσεων για την παρέα του maresei. Όχι μόνο γιατί γίναμε μάρτυρες σε αρκέτες βαπτίσεις, αλλά και γιατί σε τρεις από αυτές είχαμε ενεργό ρόλο και συμμετοχή, είτε ως γονείς είτε ως νονοί είτε ως βοηθοί των πνευματικών γονέων. Και στις τρεις πάντως περιπτώσεις βάλαμε τα χεράκια μας για τη δημιουργία του "βαπτιστικού πακέτου".

Έχουμε ήδη μοιραστεί μαζί σας τη βάπτιση του Αχιλλέα και σήμερα σειρά έχει αυτή του Φίλιππου που έλαβε χώρα στις 12 Ιουλίου. Αλλάς ας πάρουμε την ιστορία από την αρχή..

19.05.2013
Θωμαή Απέργη - One last kiss

Τη Θωμαή Απέργη την ξεχωρίσαμε αρκετούς μήνες πριν, με το πρώτο άκουσμα του τραγουδιού "Μια βραδιά". Έκτοτε παρακολουθούμε την πορεία της και μας αρέσουν το ιδιαίτερο ύφος της, η εξαιρετική φωνή της και οι μουσικές επιλογές της.

28.05.2013
Τι να φορέσω;

Να και η ενδυματολογική μας πρόταση για τη σημερινή απογευματινή μας βόλτα και όχι μόνο..

25.12.2012

Christmas table art

Θυμάστε που λέγαμε ότι δε χρειάζεται να είναι μια ειδική περίσταση για να στρώσουμε ένα ωραίο τραπέζι;

27.10.2014

Η βάπτιση της Μαργαρίτας

Όπως σας εκμυστηρευτήκαμε πρόσφατα, κάπως έτσι άρχισαν όλα.