Μπούρινος 2015, λίγο πριν έρθει η άνοιξη…

Τι κι αν φέτος η άνοιξη μας κάνει τη δύσκολη; Τι κι αν οι βροχές δε λένε να μας ξεχάσουν; Είδαμε δυο μέρες με λίγο καλύτερο καιρό και μια που δεν μπορούσε να μας κρατήσει το σπίτι, αναζητήσαμε μια διαδρομή, μια ορεινή περιπλάνηση, μια κορυφή βουνού, να πάρουμε τη δόση μας... Και κάπως έτσι τέλος Μαρτίου του '15 ανεβήκαμε για άλλη μια φορά στον Μπούρινο.

Παρέα με τον πάντα πρόθυμο συνοδοιπόρο σε βουνά και σε λαγκάδια, φτάσαμε στην περιοχή κάτω από τον Άγιο Παντελεήμονα και στρίβοντας δεξιά ανεβήκαμε με τετρακίνητο όχημα στο Σέλωμα και λίγο πιο πάνω, όσο επέτρεπαν τα χιόνια και οι πέτρες που πέσανε τον χειμώνα και κλείσανε τον χωματόδρομο. Από εκεί σε περίπου 15 λεπτά, φτάσαμε στο παρατηρητήριο από όπου ξεκινά το σηματοδοτημένο μονοπάτι για την κορυφή.

Η μέρα ήταν πολύ καλή, με καλή ορατότητα, με ήλιο και με ένα κάπως ...δροσερό αεράκι που όσο πιο ψηλά ανεβαίνεις, τόσο πιο ...δροσερό το νιώθεις. Εκτός από το αεράκι όμως, φτάνοντας όλο και πιο ψηλά, το τοπίο που ξανοίγεται μπροστά σου γίνεται όλο και πιο όμορφο. Ο Όλυμπος εμφανίζεται πάνω απ' τα σύννεφα της λίμνης του Πολυφύτου, η πόλης της Κοζάνης, με το μόνιμο "μανιτάρι" από τα φουγάρα των εργοστασίων της ΔΕΗ και από εκεί και μετά, με μια κυκλική ματιά βλέπεις όλα τα γύρω βουνά με τις κάτασπρες κορρυφές: Πιέρια, Βέρμιο, Σινιάτσικο, Βίτσι, Γράμος, Σμόλικας, Τύμφη, Βασιλίτσα, Μπάλτσες, ακόμα και ο Κόζιακας φαίνεται.

Και όσο κι αν χαιρόμαστε τη θέα και αγναντεύουμε και ξεχνιόμαστε, η κορυφή μας καλεί... Σε κάποια σημεία το μονοπάτι έχει πολύ χιόνι, οπότε με αρκετά ζικ ζακ, παρακάμπτουμε τα δύκολα σημεία και ανεβαίνουμε. Κοντεύουμε... Ο αέρας σφυρίζει μερικές φορές αλλά με τόση προσπάθεια και τον ήλιο από πάνω, δεν προλαβαίνεις να κρυώσεις. Το χιόνι είναι απάτητο, μόνο ίχνη μιας αλεπούς και ενός λαγού φαίνονται και ακόμα και αυτά είναι παλιά.

Και να, φτάνουμε πλέον στην κορυφή! Οι σωλήνες που κάποτε μπορεί σε κάτι να χρησίμευαν είναι ακόμα πεσμένοι, εδώ και πέντε χρόνια που ανεβαίνουμε σε αυτό το βουνό, λες και περιμένουν εκεί κάθε λογής επισκέπτες... και ποιος να τους κατεβάσει άραγε από εκεί; Και πού να τους πάει;

IMG 9753

IMG 9761 002

Οι φωτογραφίες δίνουν και παίρνουν όσο είμαστε στην κορυφή, η θέα μας κερδίζει απόλυτα, ξεκουραζόμαστε λίγο και κάποια στιγμή, ο ένας προσπαθεί να πείσει τον άλλο να πάρουμε τον δρόμο της επιστροφής. Και έτσι λες "φτάνει πια με τις φωτογραφίες", ξεκινάμε και όμως δεν μπορείς να αντισταθείς στις "προκλήσεις" των στιγμών. Τα λουλούδια στο μονοπάτι και στα ανοιχτά, τα σύννεφα που εμφανίζονται, κάποια αεροπλάνα που πετούν, σε ωθούν και πάλι να απαθανατίσεις όσα περισσότερα μπορείς.

Μέχρι που τελικά, ακολουθούμε και πάλι το μονοπάτι, προς τα κάτω αυτή τη φορά και χωρίς να το πολυκαταλάβουμε, φτάνουμε στο παρατηρητήριο και τελικά στο αυτοκίνητο. Πότε θα ξανανεβούμε; Δίνουμε ραντεβού με το βουνό την άνοιξη, την πραγματική άνοιξη, που τα λουλούδια θα ανθίσουν και ο τόπος θα γίνει πολύχρωμος. Εξάλλου τα κρινάκια, τα λίλιουμ, οι πρίμουλες και κυρίως τα μοναδικά πανσεδάκια του Μπούρινου είναι ξακουστά σε όσους ασχολούνται με φυτά. Πού θα πάει; Πόσο ακόμα να αργήσει;

ΥΓ. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την ανάβαση στον Μπούρινο, ρίξτε μια ματιά και εδώ.

« Δεκέμβριος 2022 »
      1 2 3 4
26 27 28 29 30 31
10.03.2013
Ελευθερία Αρβανιτάκη - Μη φεύγεις μη μένεις

Συστάσεις για την Ελευθερία Αρβανιτάκη σίγουρα δε χρειάζονται. Η πορεία της στην ελληνική μουσική σκηνή είναι γνωστή και η αγάπη μας για τα τραγούδια και τις ερμηνείες της μεγάλη.

15.01.2015

10 πληροφορίες και μύθοι για τα ταξίδια με αεροπλάνο

Τα ταξίδια τα αγαπάμε πολύ και στην κορυφή της λίστας για το αγαπημένο μεταφορικό μέσο μάλλον έρχεται το αεροπλάνο, στο οποίο μπαίνεις και (καλώς εχόντων των πραγμάτων) βγαίνεις ατσαλάκωτος.

24.04.2015

Let's do it Greece 2015: Η πρότασή μας για μια διαφορετική Κυριακή

Αυτή την Κυριακή, 26 Απριλίου, η μέρα μας μπορεί να ξεκινήσει νωρίς. Ένα δυναμωτικό πρωινό, ένα ευχάριστο τραγούδι, πρόχειρα ρούχα, καπέλο και γυαλιά ηλίου και βουρ... βγαίνουμε από το σπιτι.

Πού πηγαίνουμε;

19.04.2014
Kαλή Ανάσταση!

Να περάσετε όμορφα.. όπου και αν είστε.. ό,τι και αν κάνετε..

20.04.2013
Ένα υπέροχο ηλιοβασίλεμα στην Καστοριά

Η εικόνα αυτού του υπέροχου ηλιοβασιλέματος στη μαγευτική Καστοριά θα μας συντροφεύει στις μετά τη δύση του ηλίου σαββατιάτικες δραστηριότητες.

23.09.2013

Ρυζόγαλο να το φας... στο φλιτζάνι!

Το αγαπημένο μου ρυζόγαλο, με τη συνταγή της μαμάς, που την έχει πάρει από τη γιαγιά. Μια συνταγή που κρατάει χρόνια και περνάει από γενιά σε γενιά σήμερα μοιράζεται απλόχερα.

16.02.2015

Ιδέες, προτάσεις και τάσεις διακόσμησης

Πόσο μ' αρέσει να χαζεύω σπίτια, ράφια, βιβλιοθήκες, συμβουλές οργάνωσης του σπιτιού... Όσες ώρες κι αν έχω στη διάθεσή μου, θα μπορούσα να τις τρώω ψάχνοντας νέες ιδέες και λύσεις διακόσμησης. Και κάθε τόσο, όταν ξεχωρίσω αυτές που μου αρέσουν περισσότερο και μπορώ να τις προσαρμόσω στο δικό μου χώρο και στα διαθέσιμα αντικείμενα, θέλω να μένω μόνη στο σπίτι και να πειραματίζομαι. Συνήθως κατεβάζω τα πάντα κάτω, αδειάζω ράφια, βιβλιοθήκες, μικροέπιπλα, τα πάντα... και αρχίζουν οι αναπροσαρμογές. Εξάλλου είμαι από αυτούς που βαριούνται εύκολα, πολύ εύκολα, θέλουν να ανανεώνεται ο χώρος τους και να φαίνεται η εποχή του χρόνου και μέσα στο σπίτι.

08.04.2015

Για τον Αχιλλέα

Λίγο μετά τη Μάγια, τη Μαργαρίτα και τον Φίλιππο, τη λαμπάδα του παρέλαβε και ο Αχιλλέας. Τελικά το project "φτιάχνουμε δικές μας λαμπάδες" έγινε ένα από τα αγαπημένα μας diy projects.

19.02.2013
Οι παλέτες αλλιώς

Μετά τις ξύλινες σκάλες, τις καρέκλες, τα παλιά τζιν, τα χωνιά, το σπάγγο και τους δίσκους κοπής που με λίγη φαντασία μπορούν να βρουν πολλαπλές χρήσεις, σήμερα θα δούμε ιδέες και λύσεις για το πώς μπορούν οι ξύλινες παλέτες να μεταμορφωθούν σε διάφορα χρήσιμα αντικείμενα εντός και εκτός σπιτιού.

14.05.2013

Cupcakes με μέλι και κανέλα

Κι ενώ ενόψει καλοκαιριού θα περίμενε κανείς παύση εργασιών στην κουζίνα, κατά έναν περίεργο λόγο οι κουτάλες έχουν πάρει φωτιά, οι πειραματισμοί είναι συχνοί και τα γλυκά δε λείπουν ποτέ από το μενού! Πολύ περισσότερο τα cupcakes.

10.12.2012
Αλληλεγγύη

Σύνθημά μας η Αλληλεγγύη...

03.01.2013
Yes: I am a dreamer. For a dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world.

Oscar Wilde, Ιρλανδός μυθιστοριογράφος, ποιητής, θεατρικός συγγραφέας και κριτικός

20.11.2012

Αγαπημένα ποιήματα για τα παιδιά (από το Γιάννη Ρίτσο)

Το "Αν όλα τα παιδιά της γης"  είναι ένα πολύ αγαπημένο ποίημα του Γιάννη Ρίτσου, από τα πρώτα post που κάναμε σε αυτό το blog.Κάθε φορά που το διαβάζουμε μας αρέσει περισσότερο. Ένα άλλο εξαιρετικό έργο του ποιητή το απόσπασμα από το ποίημα "Αναφυλλητό"..

28.06.2013
Μια βόλτα με το ποδήλατο;

Και επειδή είπαμε ότι κάποιοι και κάποιες θα μείνουμε στην πόλη το σαββατοκύριακο, ο καιρός θα είναι αρκετά δροσερός και η πόλη σίγουρα πιο άδεια από τις καθημερινές, τι θα λέγατε να κάνουμε μια ποδηλατοβόλτα;

18.08.2013

Όταν ο ήλιος δύει στη Χίο

Μετά την ανατολή του ηλίου στο Βροντάδο, σειρά έχει η δύση του με φόντο το βορειοδυτικό τμήμα του νησιού γύρω στις 20.00 το απόγευμα.

15.09.2012

Κηπουρική για ερασιτέχνες

Ήρθε η ώρα να φροντίσω τα λουλούδια όπως πρέπει..

13.04.2013
Νίκος Πορτοκάλογλου - Ίσως

Τόσο καιρό το ακούω στο ραδιόφωνο και κάθε φορά κάνω την ίδια σκέψη. Ποιο τραγούδι είναι; Πολύ μ' αρέσει! Και κάθε φορά δεν το συγκρατώ για να το ψάξω. Μέχρι σήμερα.

01.02.2013
Depeche Mode - Heaven

Αναρτήθηκε χθες το βράδυ και σε λιγότερες από 24 ώρες ξεπέρασε τις 300.000 προβολές στο YouTube..

05.01.2013

Περπατώντας στα Τρίκαλα

Μπορεί ο Μύλος των Ξωτικών να είναι το βασικό αξιοθέατο των Τρικάλων κατά την περίοδο των γιορτών αλλά κάνοντας μια βόλτα στους δρόμους της πόλης, ανακαλύψαμε πολλές ακόμα όμορφες γωνιές.

04.01.2013

The Lumineers - Ho Hey

Αν και αυτή η εβδομάδα ήταν σχετικά χαλαρή μια και είμαστε ακόμη στο κλίμα των εορτών, το απόγευμα της Παρασκευής πλησιάζει και είναι η κατάλληλη στιγμή για να δώσουμε ώθηση στη διάθεσή μας με λίγη μουσική..

01.05.2013
Today's tip - Καλό μήνα!!!

Καλημέρα, καλό μήνα και καλή μας Πρωτομαγιά, όποτε κι αν τελικά τη γιορτάζουμε...

08.03.2016

Φωτογραφικό αφιέρωμα - Για να ανεβαίνει η αδρεναλίνη

Στον Αηλιά Πενταλόφου είχαμε ξαναπάει πριν μερικά χρόνια. Τέλος Άνοιξης ήταν τότε και η φύση στα ψηλά ήταν καταπράσινη, γεμάτη χρώματα και αρώματα...

Πριν λίγες μέρες το ανήσυχο πνεύμα μας και η εμμονή μας με τα βουνά και τα λαγκάδια, μας οδήγησε για άλλη μια φορά στον ίδιο προορισμό. Αρχές Άνοιξης τώρα, με φρέσκο χιόνι και φοβερή ηλιοφάνεια, η περιοχή μας επιφύλασσε εικόνες απείρου κάλλους. Όλα έλαμπαν!

Οι φωτογραφίες το μαρτυρούν από μόνες τους, αν και δεν κατορθώνουν να αποτυπώσουν την ομορφιά τοπίου.