Η δύναμη που κρύβεις μέσα σου - Ανεβαίνοντας στο Μαυροβούνι και τις λίμνες Φλέγκα

Τις γνωρίζετε τις δίδυμες αλπικές λίμνες Φλέγκα; Έχετε ακούσει κάτι γι' αυτές; Όπως και να 'χει, ελάτε να τις επισκεφθούμε, αξίζει νομίζω πραγματικά το χρόνο που θα διαθέσετε γι' αυτό το νοερό ταξίδι.

Η τριμελής και αυτή τη φορά ομάδα - παρέα αποφάσισε να επισκεφθεί τις δρακόλιμνες Φλέγκα στα μέσα Ιουνίου. Οι λίμνες είναι στο Μαυροβούνι, το βουνό που είναι κατά κάποιο τρόπο ανάμεσα στη Βάλια Κάλντα (κυριολεκτικά πάνω απ' το ξακουστό Αρκουδόρεμα) και την τεχνητή λίμνη των πηγών του Αώου στην περιοχή του Μετσόβου. Πρόκειται για περιοχή απείρου φυσικού κάλλους. Αν επισκεφθείς τις δρακόλιμνες απ' το Αρκουδόρεμα ανεβαίνεις ένα πολύ δύσκολο ανηφορικό μονοπάτι και θέλεις περίπου 3 ώρες για να φτάσεις.

Εμείς με εφόδιο κάποιες μάλλον... ασαφείς πληροφορίες, αποφασίσαμε να τις επισκεφθούμε από την πλευρά της λίμνης του Αώου, δηλαδή από δυτικά. Η πληροφορία έλεγε ότι μόλις φτάνεις στη λίμνη, συναντάς - τι άλλο; - στάνες, οπότε φεύγεις δεξιά στο χαλικόδρομο και προχωράς μέσα στο δάσος παράλληλα με το δρόμο που κάνει το γύρο της λίμνης. Έτσι προχωρήσαμε αρκετά έχοντας αριστερά τη λίμνη και δεξιά το Μαυροβούνι με το 4x4 να υποφέρει από τις νεροφαγιές του δρόμου. Πηγαίναμε εντελώς "στο περίπου" μέχρι που σταματήσαμε και ετοιμαστήκαμε για την ανάβαση "καρφί" που λένε, με πίστη και ελπίδα ότι θα βγούμε πάνω από τις δρακόλιμνες και θα τις... καμαρώσουμε από ψηλά.

fl awos2

Με τα σακίδια στην πλάτη, τα μπατόν σφιγμένα γερά στα χέρια και λίγη αγωνία αρχίσαμε την "κατσικοανάβαση" μέσα στο απάτητο δάσος όπου τα πόδια βούλιαζαν μέσα στα φύλλα. Ανεβαίναμε αργά αλλά σταθερά με στόχο την κορυφή. Βλέπαμε μπροστά να ορθώνονται βράχια που έπρεπε να σκαρφαλώσουμε ή να παρακάμψουμε και φυσικά προτιμήσαμε το δεύτερο. Μέσα από διάχυτο αυτοσαρκασμό "πω πω τι αγριοκάτσικα είμαστε εμείς κλπ" άρχισε να αυξάνεται η αγωνία ...πού πάμε;

fl awos

fl awos1

Όμως η ημέρα ήταν καταπληκτική, είχαμε πια ανέβει αρκετά, άρχισε να φαίνεται η πανέμορφη λίμνη του Αώου πίσω μας, γεγονός που μας γέμιζε με αισιοδοξία και έδιωχνε τον όποιο φόβο θα μπορούσε να δημιουργηθεί ως προς το να μη χαθούμε, να μην τρακάρουμε με καμιά αρκουδίτσα κλπ. Και εκεί που προχωρούσαμε, εντελώς ξαφνικά - η τύχη φαίνεται πως ήταν με το μέρος μας - φτάσαμε σε "πατημένο" μονοπάτι που ανηφόριζε σχετικά ομαλά προς την κορυφή. Υπήρχε και το σήμα του μονοπατιού Ρ6. Τώρα πιο ήρεμοι, αρχίσαμε να απολαμβάνουμε το τοπίο καλύτερα.

flegka3

Το μονοπάτι μας έβγαλε σε ένα διάσελο στην κορυφογραμμή. Νέα ερωτήματα γεννήθηκαν. Προς τα πού πάμε τώρα; Δεξιά ή αριστερά; Έχουμε προσπεράσει τις λίμνες άρα να πάμε δεξιά ή είναι αριστερά μας; Εδώ θα έπρεπε να υπάρχει ενημερωτική πινακίδα αλλά δυστυχώς... Ήμασταν λοιπόν ψηλά, περίπου πάνω από το Αρκουδόρεμα, πίσω μας η λίμνη του Αώου γυαλοκοπούσε όπως την έβλεπε ο ήλιος, αλλά που να 'ναι οι λίμνες;

Μετά από μια μικρή ανίχνευση - εξερεύνηση υπολογίσαμε ότι τις είχαμε προσπεράσει, οπότε αποφασίσαμε να προχωρήσουμε δεξιά από το διάσελο, δηλαδή να έχουμε δεξιά μας τώρα τη λίμνη και αριστερά το Αρκουδόρεμα. Ακολουθώντας το Ρ6, γέμιζε το μάτι από το πανέμορφο τοπίο και τα πεύκα που είχαν καταστραφεί από τις αστραπές, μέχρι που βγήκαμε σε μια πετρώδη κορυφή, την ψηλότερη ίσως του Μαυροβουνίου. Εκεί που ετοιμαζόμασταν να πούμε ότι μάλλον κάναμε λάθος, αντικρίσαμε κάτω αριστερά μας τις πανέμορφες δρακόλιμνες να μας "χαμογελούν και μας προσκαλούν" να τις θαυμάσουμε από κοντά.

flegka5

flegka8

Με αυτό το θέαμα γίνεσαι άπληστος, δε χορταίνει το μάτι σου εικόνες, ούτε η ψυχή σου συναισθήματα. Κατεβήκαμε σιγά σιγά, τις πλησιάσαμε απολαμβάνοντας τα πάντα γύρω μας. Ήταν τόσο εντυπωσιακά τα ατέλειωτα ρυάκια - από παντού τρέχουν νερά που καταλήγουν στις λίμνες και από εκεί στο Αρκουδόρεμα και τον Αώο. Οι μόνοι ήχοι προερχόταν από το θρόισμα του αέρα ανάμεσα στα πευκόφυλλα, το κελάρισμα των νερών και ναι, υπήρχαν και πουλάκια που κελαηδούσαν και πεταλούδες.. Πανέμορφα τα πάντα! Μπορείς να γονατίσεις και να πιεις νερό στα ρυάκια, μπορείς να θαυμάσεις τους αλπικούς τρίτωνες ή όπως είθισται να λέγονται, τους μκρούς "δράκους" που ζουν μέσα στις λίμνες σε υψόμετρο 1960 μ. Τι άλλο θέλεις; Πραγματοποίησες ένα ακόμη μικρό όνειρο, τώρα δε θα λες πια "άκουσα ότι..." αλλά είδα από κοντά τις πανέμορφες δρακόλιμνες Φλέγκα και πραγματικά άξιζε ο κόπος. Βγάζεις και πολλές φωτογραφίες για να σου θυμίζουν την υπέροχη εμπειρία και το μαγευτικό τοπίο.

flegka6

flegka7

fl tritonas

flegka2

Όμως επειδή όλα τα καλά έχουν ένα τέλος, άρχισε η επιστροφή. Αρχικά η ανάβαση μέχρι να βγούμε στο διάσελο ήταν λίγο κουραστική, αλλά να και μια έκπληξη! Δείτε το "δρακομπαμπά"... λες και βγήκε από τις λίμνες και μεγάλωσε και στοίχειωσε και τώρα τις φυλάει από δω ψηλά παρακολουθώντας τα πάντα με το μεγάλα μάτια του.. Ησυχία, να μην τον ξυπνήσουμε. Τι λέτε δε μοιάζει για τέτοιος; Ε ρε τι κάνει η φύση! Τεράστια ρίζα ρόμπολου ήταν αλλά εγώ έτσι τη φαντάστηκα...

flegka1

Φτάνοντας λοιπόν και πάλι στο διάσελο, πάνω από τις δρακόλιμνες, αγναντέψαμε ακόμη μια φορά τη θέα. Τώρα έχοντας μπροστά μας τη λίμνη του Αώου ξέραμε πού να πάμε, οπότε σε 50 λεπτά περίπου κατεβήκαμε καρφί κάτω. Ούτε μονοπάτι ούτε αγωνία, διασχίσαμε το δάσος, κατεβήκαμε στο δρόμο, βρήκαμε τα πρωινά ίχνη του αυτοκινήτου, τα ακολουθήσαμε, φτάσαμε στο 4x4, πολύ ικανοποιημένοι και πολύ ενθουσιασμένοι και απ' αυτό το "μικρό" κατόρθωμα. Σημειώστε εδώ ότι η ανάβαση μέχρι τις λίμνες διήρκεσε περίπου 2,5 ώρες, ενώ η επιστροφή 1,5.

ΥΓ. Θυμηθείτε και τις ορεινές περιπλανήσεις στο Πάπιγκο, τον Γράμο και τον Σμόλικα.

« Ιούλιος 2021 »
      1 2 3 4
26 27 28 29 30 31
12.01.2013
Change quote

Κι όπως πετυχημένα έλεγε ο Σπύρος Σούλης στην αντίστοιχη εκπομπή του "Αν δε σου αρέσει κάτι.. Άλλαξέ το!"

22.02.2013

Οδηγός οργάνωσης ταξιδιού

Θέλετε να ταξιδέψετε στο εξωτερικό και φοβάστε; Δεν έχετε ξαναπάει μεμονωμένα, χωρίς γκρουπ ή κάποιον άλλο να σας καθοδηγεί; Δείτε μερικές απλές συμβουλές για να πάρετε θάρρος.

09.02.2013
Ενδυματολογικές προτάσεις για ζευγάρια

Για να μην αφήνουμε παραπονεμένους και τους άντρες φίλους μας, οι τρεις εμφανίσεις που ξεχωρίσαμε στο Pinterest αυτή τη φορά αφορούν και τα δύο φύλα..

13.03.2014

Οnce - The musical

Ακολουθεί η αφήγηση μίας πολύ ωραίας καλλιτεχνικής εμπειρίας που οι αγαπημένοι φίλοι μας, Χάρης και Χρύσα, είχαν την τύχη να ζήσουν το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας (28/2 – 3/3). Στις γραμμές παρακάτω, δεν θα βρείτε ούτε μία αναφορά σε ταραμοσαλάτα, χταποδάκι, χαρταετό ή κούλουμα.

04.02.2013
Όσοι τη χαρά γνωρίζουν, όταν τη μοιράζονται κερδίζουν - η ευτυχία γεννήθηκε δίδυμη.

Λόρδος Βύρων, 1788 - 1824, Άγγλος ποιητής και ένας από τους σημαντικότερους φιλέλληνες.

03.02.2017

Κουλουρομπισκοτάκια που γίνονται ανάρπαστα!

Αυτά τα ζωάκια μας έγιναν ανάρπαστα στο πάρτι του Φίλιππου! Είναι από τις κλασικές συνταγές της οικογένειας που τελευταία άρχισαν λίγο να αλλάζουν για να προσαρμοστούν σε πιο πολλά γούστα, κυρίως παιδικά.

Κι έτσι από εκεί που ήταν τα παραδοσιακά νηστίσιμα κουλουράκια κανέλας που έκανε η μαμά μου πάντα ως μικρές πλεξουδίτσες, περνώντας από πολλές δοκμασίες με κουπάτ, έγιναν αστεράκια, φεγγαράκια, δεντράκια και άλλα πολλά, και κατέληξαν να γίνουν ζωάκια σε δυο νέες εκδοχές, βανίλια και κακάο.

04.10.2015

Εκεί που νιώθεις ότι έπηξες, έρχονται δυο χέρια…

και θυμάσαι τον ορισμό της Ευτυχίας, όπως τον εξέφρασε σύντομα, λιτά και απέριττα και τόσο μα τόσο περιεκτικά, ο αγαπημένος όλων, Θανάσης Βέγγος.

"Έπρεπε να γεράσω, αγόρι μου, για να μάθω τί είναι ευτυχία.
Τελικά ευτυχία είναι ένα ζευγάρι χέρια, δύο χέρια.

16.06.2014

Ιδέες για το παιδικό πάρτι (Μέρος ΙΙ)

Πολλές φορές όταν πρόκειται να οργανώσουμε ένα παιδικό πάρτι εκτός από τις λιχουδιές για τους μικρούς μας φίλους και τους διαφορετικούς τρόπους παρουσίασης αυτών, καλούμαστε να βρούμε και ένα θέμα για τη διακόσμηση. Αυτό είναι ακόμα πιο συνηθισμένο στην περίπτωση της βάπτισης.

Θέματα υπάρχουν πολλά, πάρα πολλά και όσο η φαντασία μας δουλεύει, μπορούμε πάντα να βρίσκουμε κάτι καινούριο ανάλογα με το γούστο ή τα ενδιαφέροντα των παιδιών (αν είναι σε ηλικία να έχουν ενδιαφέροντα και προτιμήσεις). Αν πρόκειται για κοριτσίστικο πάρτι ή βάπτιση, κάθε λογής νεράιδες, πριγκίπισσες, ηρωίδες παραμυθιών και κάθε πιθανή απόχρωση του ροζ είναι ευπρόσδεκτη. Άν πάλι πρόκειται για αγόρι, οι πεντήντα αποχρώσεις του... μπλε και κάθε ήρωας κόμικ μπορεί να αποτελέσει τον άξονα της διακόσμησης του πάρτι.

14.04.2014
Τα πασχαλιάτικα

Μικρά και υπέροχα δώρα λίγο πριν το Πάσχα επισκέφτηκαν την τραπεζαρία μου. Οι λέξεις είναι περιττές! Οι φωτογραφίες μιλούν από μόνες τους!

26.03.2013
Let's Do It Greece

Πόσο συχνά περπατάμε στο δρόμο και βλέπουμε κάτω χαρτιά μικρά και μεγάλα, πακέτα από τσιγάρα και τσίχλες, γόπες και παντός τύπου σκουπίδια;

•  Συνέχεια!
21.12.2012
Παστίλιες για τον πόνο του άλλου

Αυτές τις μέρες που θα κάνουμε τις βόλτες μας εν όψει των Χριστουγεννιάτικων αγορών, σίγουρα θα συναντήσουμε στο δρόμο μας ένα φαρμακείο. Είναι λοιπόν ευκαιρία να το επισκεφθούμε και να πάρουμε ένα κουτί "Παστίλιες για τον πόνο του άλλου", συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στη δράση των Γιατρών Χωρίς Σύνορα σε όλο τον κόσμο.

27.11.2012
Πρωινός καφές

Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται! Κι όταν ξεκινάμε με τέτοιο καφέ, τι άλλο να θέλουμε;

30.05.2014
Florence & The Machine - You've Got the Love

Η Florence Welch και η παρέα της έρχονται και μας θυμίζουν ό,τι και αν γίνεται.. το να έχεις την αγάπη.. είναι αρκετό!

30.05.2016

Coffee tables: Ποιο να διαλέξω;

Πολλά coffee tables βλέπω και μ' αρέσουν κι αν έπρεπε να διαλέξω δεν ξέρω τι θα έκανα. Καταλήγω ότι το θέλω λιτό και όχι πολύ μεγάλο, να μην "μπουκώνει" ο χώρος. Σίγουρα πάντως η επιλογή του coffee table είναι καθοριστική για την τελική εικόνα του σαλονιού. Γι' αυτό και είναι ένα θέμα που απαιτεί προσοχή κατά την επιλογή του, ειδικά αν έχεις σκοπό να αφιερώσεις ένα όχι και τόσο αμελητέο ποσό για την αγορά ή την κατασκευή του.

Και μιλάω εκ πείρας. Πριν κάποια χρόνια μαζί με τα υπόλοιπα έπιπλα του σαλονιού (μέγα λάθος που τα διαλέξαμε όλα μαζί, είναι πολύ ταιριαστά!), διαλέξαμε κι ένα τραπέζι που εξακολουθεί να μου αρέσει πολύ και να ταιριάζει στο σαλόνι μας και έχει και αποθηκευτικό χώρο από κάτω και έχει και ροδάκια για πιο εύκολη μεταφορά... και η τιμή του ήταν τσουχτερή... αλλά σήμερα σίγουρα δε θα το διάλεγα. Κάπως μεγάλο μου φαίνεται και παρά την απίστευτη πρακτικότητά του, νομίζω πως κλείνει λίγο τον χώρο.

Τι θα διάλεγα όμως; Και τι θα διαλέξω όταν (αν ποτέ) έρθει η ώρα της αντικατάστασης;

Παρακάτω ξεχώρισα κάποιες επιλογές που μου τράβηξαν την προσοχή με την πρώτη ματιά!

20.04.2013
Today's tip

Οι φίλοι μας λένε πως κάθε κάθε εβδομάδα αναζητούν στο διαδίκτυο όμορφες φωτογραφίες και ευχές για καλό σαββατοκύριακο.. Ίσως επειδή νιώθουν την ανάγκη να δουν και οι ίδιοι ένα ευχάριστο μήνυμα, λίγες θετικές σκέψεις, ίσως επειδή θέλουν να αναρτήσουν στις σελίδες τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μια φωτογραφία που να αποπνέει θετικά συναισθήματα;

28.10.2012
CrossFit

Το πιο δυναμικό είδος γυμναστικής που κερδίζει όλο και περισσότερους φανατικούς υποστηρικτές!

03.02.2013

Είμαι 29 και είμαι καλά!

Μια εβδομάδα πριν η καλή και πολυτάλαντη φίλη μας, που είναι πια μόνιμη ανταποκρίτρια του maresei, με αφορμή τα γενέθλιά της οργάνωσε μια μικρή γιορτή στο σπίτι της, ετοίμασε πολλά νόστιμα εδέσματα για τους φίλους της (δηλαδή για μας) και μοιράζεται μαζί μας τις σκέψεις της και τις συνταγές της. Ας της ευχηθούμε για ακόμη μια φορά Χρόνια Πολλά και ας διαβάσουμε όσα μας έγραψε...

13.12.2012

Christmastreestas II

Aφού σας δείξαμε πως περνάμε στις Christmastreestas Days.. ήρθε η ώρα να σας αποκαλύψουμε άλλο ένα από τα δέντρα μας, έτσι για να μη νομίζετε ότι μόνο τσιμπoλογάμε όταν βρισκόμαστε..

24.02.2015

Καρναβάλι Ξάνθης 2015 - Εκτενής φωτογραφική ανταπόκριση

Πενήντα χρόνια μετρούσε φέτος το καρναβάλι της Ξάνθης, που για άλλη μια φορά ήταν εκπληκτικό! Επισκέπτες από όλη την Ελλάδα και μόνιμοι κάτοικοι κάθε ηλικίας βρέθηκαν στην πανέμορφη πόλη και φυσικά στην αποκριάτικη παρέλαση είτε ως συμμετέχοντες είτε ως θεατές (που νομίζω πως θα 'θελαν πολύ να είναι συμμετέχοντες).

20.08.2014
Mayra Andrade - We Used to Call It Love

Kαιρό έχουμε να ακούσουμε μουσική παρέα..

Τι λέτε λοιπόν για ένα ευχάριστο μουσικό διάλειμμα με την Mayra Andrade να μας τραγουδά "We used to call it love";

18.02.2014

London Fashion Week 2014

London Street Style calling..

29.12.2014

Προτάσεις για δώρα: Γιορτινά καλάθια

Μια πολύ ωραία ιδέα για δώρο στις μέρες των γιορτών και όχι μόνο είναι τα καλάθια με διάφορα τοπικά προϊόντα, βότανα, μέλι και άλλα είδη. Φέτος είχα την τύχη να παραλάβω δύο τέτοια καλάθια και πολύ το χάρηκα!

17.04.2013

Παίζοντας με τα βότσαλα

Μια σκηνή που έχουμε δει και ξαναδεί και ξαναδεί, μια εικόνα χιλιοαποτυπωμένη κι όμως... Μικροί και μεγάλοι απολαμβάνουμε πάντα το παιχνίδι με τα βότσαλα.

16.10.2013

Σπιτικό ψωμί με αλεύρι ολικής και άσπρο αλεύρι

Αυτό το ψωμί είναι τόσο νόστιμο! Το τρως σκέτο, με φέτα, με κεφαλοτύρι... Ό,τι και να επιλέξεις, είναι απολαυστικό!