Η δύναμη που κρύβεις μέσα σου - Ανεβαίνοντας στην ψηλότερη κορυφή των Πιερίων

Ήταν υπόσχεση. Την είχαμε δώσει στην πρώτη μας κοινή ανάβαση στα Πιέρια. Δε μας έφτανε η πρώτη γνωριμία με το βουνό. Ανήσυχοι και ανικανοποιήτοι εκ φύσεως και οι δυο, θέλαμε κι άλλο. Θέλαμε να φτάσουμε στην κορυφή του.

Έτσι ο στόχος αυτής της ανάβασης ήταν να φτάσουμε στην κορυφή Φλάμπουρο, μέσω του ορεινού καταφυγίου του ορειβατικού συλλόγου Βελβεντού. Αφετηρία μας ήταν το ομώνυμο χωριό.

Αρχές Ιουνίου με σύμμαχο τον καιρό ανεβήκαμε στο ορεινό καταφύγιο με το αυτοκίνητο και από εκεί περπατήσαμε μέσα στο πυκνό ελατόδασος μέχρι το Φλάμπουρο. Υψομετρική διαφορά περίπου στα 800 μέτρα. Το μονοπάτι είναι άριστα σηματοδοτημένο και το ελατο-καρτελάκι απόλυτα κατατοπιστικό σε κατευθύνει μέσα στο δάσος μέχρι την κορυφή. Από κάποια ανοίγματα βλέπεις τόσο την τεχνητή λίμνη Πολυφύτου όσο και το Βελβεντό που όσο ανεβαίνεις τόσο περισσότερο φαίνεται, ώσπου κάποια στιγμή φανερώνεται ξεκάθαρα μπροστά σου κυριολεκτικά κάτω από τις κορυφές των Πιερίων. Να και το καταφύγιο απέναντι, να και η πόλη της Κοζάνης στο βάθος.

pieria 6816

pieria 6819

pieria 6829

pieria 6830

pieria 6831

Και κάπου εκεί είναι που τα συναισθήματα γίνονται ανάμεικτα. Όπως σε πολλές άλλες περιοχές της χώρας, μια πυρκαγιά το 2007 ήρθε να καταστρέψει το δάσος. Την αιτία της δεν έμαθε ποτέ κανείς αλλά τα σημάδια της είναι ακόμη εμφανή. Μόνο τα αγριολούλουδα παλεύουν να απαλύνουν τον πόνο των καμένων δέντρων και να δώσουν ζωή και χρώμα σ' αυτό το σημείο του βουνού.

pieria 6847

pieria 6850

pieria 6855

Η ανάβαση συνεχίζεται και το Φλάμπουρο, η ψηλότερη κορυφή των Πιερίων στα 2.194 μέτρα φαίνεται ψηλά και όλο πλησιάζει. Η μέρα είναι καλή κι ο ορίζοντας ανοιχτός.

pieria 6868

Είμαστε πια στην κορυφή, όπου το τσουχτερό αεράκι μας αναγκάζει να απαγκιάσουμε για λίγο. Η παρέα μας εδώ πάνω μεγαλώνει. Δυο φίλοι που ανέβηκαν από άλλο μονοπάτι μας περιμένουν εδώ. Όλοι μαζί αγναντεύουμε τη θέα...

pieria 6863

Η ανάβαση κράτησε λίγο λιγότερο από 2 ώρες. Και τώρα ξεκινάμε την κατάβαση. Για όποιον δεν έχει ανέβει ποτέ στο βουνό, η κατάβαση φαντάζει πιο εύκολη. Δεν είναι όμως πάντα έτσι. Σε περίπτωση που το μονοπάτι είναι βραχώδες, θέλει περισσότερη προσοχή όταν κατεβαίνεις και μεγαλύτερη προσπάθεια να πατάς σταθερά και με ασφάλεια. Εδώ βέβαια, η κατάβαση δεν έχει ιδιαίτερη δυσκολία και σχετικά γρήγορα φτάνουμε και πάλι στο καταφύγιο.

Η όρεξη έχει πλέον φτάσει στο ζενίθ και το τραπέζι στρώνεται στο πι και φι. Το φαγητό συνοδεύουν αφηγήσεις ιστοριών και περιγραφές επεισοδίων με το πηγαίο χιούμορ της παρέας και έτσι τελικά η μέρα μένει αξέχαστη. Και βέβαια κλείνει... πώς αλλιώς; Με υποσχέσεις για επόμενες αναβάσεις...

Σημείωση: Το Ορειβατικό Καταφύγιο Βελβεντού είναι άψογο, πολύ οργανωμένο, το επισκέπτονται πολλοί ορειβάτες από όλη την Ελλάδα και μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι 40 άτομα για διανυκτέρευση. Εννοείται η προηγούμενη συννενόηση με τον σύλλογο.

« Σεπτέμβριος 2021 »
    1 2 3 4 5
27 28 29 30
29.12.2012

Παστίλιες για τον πόνο του άλλου πήραμε;

Αν πήραμε, ας ξαναπάρουμε. Κι αν δεν πήραμε, ας κάνουμε μια στάση σε ένα φαρμακείο σε μια από τις επόμενες βόλτες μας στην αγορά κι ας φροντίσουμε να προμηθευτούμε ένα πακετάκι παστίλιες!

18.08.2013

Όταν ο ήλιος δύει στη Χίο

Μετά την ανατολή του ηλίου στο Βροντάδο, σειρά έχει η δύση του με φόντο το βορειοδυτικό τμήμα του νησιού γύρω στις 20.00 το απόγευμα.

22.10.2012

Peggy Lee vs Iggy Pop - Passenger Fever

Δύο διαχρονικά αγαπημένα τραγούδια σε μία εξαιρετική διασκευή!

11.01.2013

Michael Bublé - Come Fly With Me

Ξημέρωσε Παρασκευή! Σε αντίθεση λοιπόν με το χθεσινοβραδινό κάπως πιο μελαγχολικό κλείσιμο, σήμερα ξεκινάμε την ημέρα μας με ανεβασμένη διάθεση! Ανοίγουμε τα "φτερά" μας και "πετάμε" ακολουθώντας την προτροπή του Michael Bublé..

08.04.2013

Κίτρινο με φυστικί και πάλι!

Να τα πάλι τα δύο χρώματα που σας έλεγα πριν λίγες μέρες.. εμφανίστηκαν μπροστά μου έτσι ξαφνικά στο Pinterest και φυσικά τράβηξαν την προσοχή μου.

18.01.2013
Για τις βόλτες εντός και εκτός πόλης

Μια αλλαγή στα μαλλιά ισοδυναμεί με αλλαγή στη γυναικεία διάθεση! Θα μπορούσε να έχει και μαθηματική απόδειξη...

02.05.2014
Tomorrow..tomorrow..

... ξημερώνει άλλωστε ένα υπέροχο σαββατοκύριακο...

09.05.2014
The Handsome Family - Far From Any Road

Η καλύτερη ώρα της εβδομάδας είναι εδώ! Ώρα λοιπόν για χαλάρωση με ένα κομμάτι που αγαπήσαμε κεραυνοβόλα 10,5 χρόνια μετά την κυκλοφορία του.

11.07.2016

Νέος καλοκαιρινός διαγωνισμός για την "Ουρανόεσσα" (ΕΛΗΞΕ)

Και αφού στην Παυλίνα άρεσε τόσο πολύ, θέλουμε να δώσουμε και σε έναν ακόμη βιβλιοφάγο την ευκαιρία να χαρεί ένα καλό βιβλίο αυτό το καλοκαίρι.

Νέος διαγωνισμός λοιπόν για ένα αντίτυπο του βιβλίου "Ουρανόεσσα" μέσα από το maresei σε συνεργασία με τις εκδόσεις Διόπτρα.

30.11.2013
Θα περπατήσουμε παρέα στη Λεωφόρο Νίκης;

Αυτή την Κυριακή, 1η Δεκεμβρίου 2013 η Λεωφόρος Νίκης γίνεται και πάλι πεζόδρομος και ετοιμάζεται να υποδεχτεί χιλιάδες πολίτες χωρίς αυτοκίνητα.

25.12.2013

Φάκελοι αλληλογραφίας σε νέα χρήση

Φέτος για τα δώρα μας επιλέξαμε χειροποίητες συσκευασίες με κύρια πρώτη ύλη απλούς φακέλους αλληλογραφίας.

02.02.2013

Rufus Wainwright - The One You Love

Κάθε φορά που το ακούω είναι σαν να το ακούω για πρώτη φορά..

31.01.2013

Jimmy Nail - Walking On The Moon

Τι θα λέγατε για μια μουσική βόλτα στο φεγγάρι;

19.10.2012

Φτιάχνουμε λιχουδιές και περιμένουμε κόσμο! (Μέρος 1ο)

Πέντε - έξι χρόνια τώρα μια από τις αγαπημένες ενασχολήσεις μου είναι η συλλογή βιβλίων, περιοδικών, σκισμένων από περιοδικά σελίδων, εκτυπωμένων από το διαδίκτυο σελίδων και γραμμένων με το χέρι σελίδων με συνταγές μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής!

10.05.2013

Το βιβλίο των ευχών

Οι ευχές είναι αναπόσταστο κομμάτι της ύπαρξής και της καθημερινότητάς μας... Είναι σημαντικό να προσδιορίζουμε τις ευχές μας και να παίρνουμε το σωστό δρόμο προς την επίτευξη τους. Θυμηθείτε και το Δωμάτιο των Ευχών στο TedxThessaloniki.

28.03.2014
Η ώρα της γης για το 2014

Η καθιερωμένη πλέον ετήσια δράση "Ώρα της γης" έχει προγραμματιστεί και φέτος για το τέλος Μαρτίου.

14.03.2016

Λουτρά Πόζαρ: Ο απόλυτος προορισμός χαλάρωσης και ευεξίας

Επιστρέφουμε από το πρώτο τριήμερο του Μαρτίου, αφήνοντας πίσω μας την αποκριάτικη διάθεση αλλά όχι και τη διάθεση για αποδράσεις και ανανέωση με μια διαφορετική πρόταση από τη φίλη Δέσποινα.

26.01.2013

Ζεστά ροφήματα από βότανα

για ζεστασιά, θαλπωρή και χουχούλιασμα...

11.01.2014

Spreadin' Rhythm Around

Διαδίδοντας τον ρυθμό.. μια μουσική πρόταση της αγαπημένης φίλης Ρούλας.

27.01.2014

56th Grammy Awards - Οι νικητές

Η εβδομάδα μας ξεκινά μουσικά με τα αποτελέσματα των βραβείων Grammy, που αποτελούν το σημαντικότερο γεγονός της παγκόσμιας μουσικής βιομηχανίας.

15.11.2013

Τα παράξενα στους δρόμους του Σαν Φρανσίσκο

Παντού υπάρχουν πράγματα που μας εκπλήσσουν...

28.04.2013

Κυριακάτικη βόλτα στο Μοναστηράκι

Καλοκαιρινή ήταν και η σημερινή ημέρα και αφού δεν πήγαμε για μπάνιο, είπαμε να πάμε μια βόλτα για καφέ και περιήγηση στα παλαιοπωλεία στο Μοναστηράκι και στου Ψυρρή.

01.06.2017

Θυσία - Οι δρόμοι της Καταιγίδας #1

Η Θυσία είναι το το πρώτο βιβλίο μιας τριλογίας που πραναγγέλλει η συγγραφέας Άννα Γαλανού και κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Διόπτρα.

Μας μεταφέρει στη μεταβυζαντινή εποχή, όταν η Οθωμανική αυτοκρατορία ήταν απέραντη και η Κρήτη υπό τον ζυγό των Ενετών. Μια μυθοπλασία που κινείται σε ιστορικό πλαίσιο, προσφέρει μοναδική ατμόσφαιρα εποχής και εξυμνεί από τη μια πλευρά τον έρωτα που μετατρέπεται σε απέραντη "θυσιαστική" αγάπη και από την άλλη περιγράφει την ατμόσφαιρα της χρονικής περιόδου 1550-1570 με περιγραφές που σε κρατούν σε υπερδιέγερση και αγωνία για την εξέλιξη των γεγονότων και της υπόθεσης.

02.10.2016

02/10/2016: Η πιο καταθλιπτική (προσωπική) επέτειος!

Πριν 5 χρόνια, τέτοια μέρα, μόλις είχα φτάσει Θεσσαλονίκη και βρισκόμουν αντιμέτωπη με την καινούρια μου ζωή. Θυμάμαι τον πανικό και τη λύπη που αισθανόμουν γιατί μου φαινόταν τόσο πολύ τεράστιο όλο αυτό που ξεκινούσε. Θα ζούσα μόνη μου, θα διαχειριζόμουν τα λεφτά μου, θα συντηρούσα το σπίτι μου και όλες οι στιγμές μου σε αυτό θα ήταν στιγμές μοναξιάς. Για έναν άνθρωπο που λατρεύει την οικογένεια και μισεί να είναι μόνος, πιστέψτε με, αυτό είναι τεράστιο βήμα.