Η δύναμη που κρύβεις μέσα σου - Ανεβαίνοντας στην ψηλότερη κορυφή των Πιερίων

Ήταν υπόσχεση. Την είχαμε δώσει στην πρώτη μας κοινή ανάβαση στα Πιέρια. Δε μας έφτανε η πρώτη γνωριμία με το βουνό. Ανήσυχοι και ανικανοποιήτοι εκ φύσεως και οι δυο, θέλαμε κι άλλο. Θέλαμε να φτάσουμε στην κορυφή του.

Έτσι ο στόχος αυτής της ανάβασης ήταν να φτάσουμε στην κορυφή Φλάμπουρο, μέσω του ορεινού καταφυγίου του ορειβατικού συλλόγου Βελβεντού. Αφετηρία μας ήταν το ομώνυμο χωριό.

Αρχές Ιουνίου με σύμμαχο τον καιρό ανεβήκαμε στο ορεινό καταφύγιο με το αυτοκίνητο και από εκεί περπατήσαμε μέσα στο πυκνό ελατόδασος μέχρι το Φλάμπουρο. Υψομετρική διαφορά περίπου στα 800 μέτρα. Το μονοπάτι είναι άριστα σηματοδοτημένο και το ελατο-καρτελάκι απόλυτα κατατοπιστικό σε κατευθύνει μέσα στο δάσος μέχρι την κορυφή. Από κάποια ανοίγματα βλέπεις τόσο την τεχνητή λίμνη Πολυφύτου όσο και το Βελβεντό που όσο ανεβαίνεις τόσο περισσότερο φαίνεται, ώσπου κάποια στιγμή φανερώνεται ξεκάθαρα μπροστά σου κυριολεκτικά κάτω από τις κορυφές των Πιερίων. Να και το καταφύγιο απέναντι, να και η πόλη της Κοζάνης στο βάθος.

pieria 6816

pieria 6819

pieria 6829

pieria 6830

pieria 6831

Και κάπου εκεί είναι που τα συναισθήματα γίνονται ανάμεικτα. Όπως σε πολλές άλλες περιοχές της χώρας, μια πυρκαγιά το 2007 ήρθε να καταστρέψει το δάσος. Την αιτία της δεν έμαθε ποτέ κανείς αλλά τα σημάδια της είναι ακόμη εμφανή. Μόνο τα αγριολούλουδα παλεύουν να απαλύνουν τον πόνο των καμένων δέντρων και να δώσουν ζωή και χρώμα σ' αυτό το σημείο του βουνού.

pieria 6847

pieria 6850

pieria 6855

Η ανάβαση συνεχίζεται και το Φλάμπουρο, η ψηλότερη κορυφή των Πιερίων στα 2.194 μέτρα φαίνεται ψηλά και όλο πλησιάζει. Η μέρα είναι καλή κι ο ορίζοντας ανοιχτός.

pieria 6868

Είμαστε πια στην κορυφή, όπου το τσουχτερό αεράκι μας αναγκάζει να απαγκιάσουμε για λίγο. Η παρέα μας εδώ πάνω μεγαλώνει. Δυο φίλοι που ανέβηκαν από άλλο μονοπάτι μας περιμένουν εδώ. Όλοι μαζί αγναντεύουμε τη θέα...

pieria 6863

Η ανάβαση κράτησε λίγο λιγότερο από 2 ώρες. Και τώρα ξεκινάμε την κατάβαση. Για όποιον δεν έχει ανέβει ποτέ στο βουνό, η κατάβαση φαντάζει πιο εύκολη. Δεν είναι όμως πάντα έτσι. Σε περίπτωση που το μονοπάτι είναι βραχώδες, θέλει περισσότερη προσοχή όταν κατεβαίνεις και μεγαλύτερη προσπάθεια να πατάς σταθερά και με ασφάλεια. Εδώ βέβαια, η κατάβαση δεν έχει ιδιαίτερη δυσκολία και σχετικά γρήγορα φτάνουμε και πάλι στο καταφύγιο.

Η όρεξη έχει πλέον φτάσει στο ζενίθ και το τραπέζι στρώνεται στο πι και φι. Το φαγητό συνοδεύουν αφηγήσεις ιστοριών και περιγραφές επεισοδίων με το πηγαίο χιούμορ της παρέας και έτσι τελικά η μέρα μένει αξέχαστη. Και βέβαια κλείνει... πώς αλλιώς; Με υποσχέσεις για επόμενες αναβάσεις...

Σημείωση: Το Ορειβατικό Καταφύγιο Βελβεντού είναι άψογο, πολύ οργανωμένο, το επισκέπτονται πολλοί ορειβάτες από όλη την Ελλάδα και μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι 40 άτομα για διανυκτέρευση. Εννοείται η προηγούμενη συννενόηση με τον σύλλογο.

« Ιούνιος 2022 »
    1 2 3 4 5
27 28 29 30
26.05.2014

Εξόρμηση στη Λίμνη Πηγών Αώου

Ένας πολύ όμορφος τόπος προορισμού για χαλάρωση, βόλτα, απόλαυση της φύσης ειδικά αυτή την εποχή που όλα είναι καταπράσινα, είναι η πιο ορεινή λίμνη της Ελλάδας, αυτή των πηγών του Αώου στα λιβάδια του Μετσόβου.

04.05.2015

Βολτάροντας σε ένα μαγικό νησί

Ήθελα πολύ να πάω ένα ταξιδάκι αυτή την εποχή. Ένα ταξίδι σε ένα μέρος μικρό, ήσυχο, όμορφο, πολύχρωμο. Μα τι να κάνω που δεν μπορώ και δε βολεύει και μια σειρά διαφόρων παραγόντων δε μου επιτρέπουν να απομακρυνθώ αρκετά.

Μήπως γι αυτό μόλις είδα τις φωτογραφίες της Μαρίας, ταξίδεψα μαζί της; Μήπως γιατί το μέρος που βρέθηκε η Μαρία πριν λίγες ημέρες ήταν μαγικό κι ονειρεμένο; Μήπως γιατί ζήλεψα και λίγο...

24.05.2013

Cupcakes με λεμόνι και λικέρ αμαρέτο

Όταν έχεις τέτοια λεμόνια, απευθείας από το δέντρο του κυρίου Τ., από την παραγωγή στην κατανάλωση, χωρίς κέρωμα και με εκπληκτικό άρωμα, δεν μπορείς να μην το εκμεταλλευτείς... ακόμα και αν είναι να αθετήσεις (πάλι) την υπόσχεση στον εαυτό σου και στη... ζυγαριά σου για το κορμί που θες να χτίσεις μέχρι το καλοκαίρι...

11.02.2013

Robbie Williams - Something Beautiful

Κάτι όμορφο για να κλείσουμε την ημέρα μας όπως την ξεκινήσαμε, μουσικά! Γιατί είπαμε η μουσική δεν είναι ποτέ αρκετή!

10.01.2016

Χειροποίητο ψωμί με ανάμικτα άλευρα

Νόστιμο και τραγανό, φρέσκο και ευωδιαστό! Ψωμάκι που αγαπάμε και συχνά το προτιμάμε...

17.10.2012
Η χαρά της ζωής...

Η χαρά της ζωής κρύβεται σε μικρά καθημερινά πράγματα. Όσο πιο νωρίς το καταλάβουμε τόσο πιο ευτυχισμένοι θα είμαστε!

23.04.2013

Trash Art και Shadow Art στην Ξάνθη

Μας αρέσει η έκθεση με θέμα το ΦΩΣ, στο Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης, στο «Π» των καπναποθηκών στην Ξάνθη. Ξεκίνησε την Παρασκευή και συνδυάζει μοναδικές τεχνοτροπίες και μεράκι με κατανυκτική ατμόσφαιρα.

09.08.2014

Φωτογραφίζοντας... στην Κω

Διακοπές χωρίς φωτογραφική να είναι η προέκταση του χεριού σου γίνεται; Σίγουρα όχι! Ειδικά όταν επισκέπτεσαι ένα πανέμορφο ελληνικό νησί, όπως η Κως... και δεν χορταίνεις να απαθανατίζεις στιγμές.

Ας πάρουμε μια μικρή φωτογραφική γεύση...

01.04.2013
Καλώς ήρθες Απρίλη!

Νέα ημέρα, νέα εβδομάδα, νέος μήνας! Μια Δευτέρα ιδανική για νέα ξεκινήματα! Και τι ξεκινάμε;

22.11.2012
Τα νέα μου αποκτήματα

Τα νέα μου αποκτήματα!

05.12.2012
Πρωινή συνήθεια

Καλημέρα! Ένας ζεστός καφές... αγαπημένη πρωινή συνήθεια!

01.03.2015

Φιλικές ιστοσελίδες

friends

- Δραστηριότητες και εκδηλώσεις για τα παιδιά στη Θεσσαλονίκη, ioratoupaidiou.gr
- Περί αυτοκινήτων, στατιστικά, νέα, έξυπνο βιβλίο service, carstats.gr
- Όλοι οι διαγωνισμοί είναι στο kerdiseto.gr
- Κατάλογος ελληνικών ιστοσελίδων: greek-sites.gr
- Περί διακόσμησης: decomaniacs.com

14.02.2014

Ας φανταστούμε...

Διπλή χαρά στο σπίτι μας σήμερα! Και όταν λέμε σπίτι εννοούμε το αγαπημένο μας στέκι, εδώ στο maresei! Οι λόγοι της χαράς μας είναι αφενός το ότι έχουμε την τιμή να φιλοξενούμε άλλο ένα άρθρο της αγαπημένης μας φίλης Σίσσυς Κ. και αφετέρου ότι εδώ και λίγες μέρες είναι στον αέρα η ιστοσελίδα της. Η Ώρα του Παιδιού είναι ένα site αφιερωμένο στα παιδιά!

Aς γίνουμε λοιπόν για λίγο πάλι παιδιά, αφήνοντας τη Σίσσυ να μας μεταφέρει στον κόσμο του Ευγένιου Τριβιζά.

29.01.2013

U2 - Beautiful Day

Για να ξεκινήσουμε την ημέρα μας με ροκ διάθεση!

23.11.2012
Επιτέλους...

Επιτέλους Παρασκευή απόγευμα!! Yeah!

28.01.2014

Στα 5 πρώτα το εστιατόριο του Μουσείου της Ακρόπολης

Στο εστιατόριο του Μουσείου της Ακρόπολης είχα την τύχη να βρεθώ πριν 6 περίπου μήνες. Δε σας κρύβω πως με εντυπωσίασε. Ο χώρος, το μενού, τα πιάτα ήταν πολύ καλά. Ωστόσο, δεν μπορώ να μην παραδέχτω πως και έχω φάει καλύτερο φαγητό και έχω βρεθεί σε πιο όμορφο χώρο με καλύτερο σέρβις. Ωστόσο, το σύνολο όσων προσφέρει το συγκεκριμένο εστιατόριο άφησε όλη την παρέα ιδιαίτερα ικανοποιημένη με μεγαλύτερο ατού βέβαια την υπέροχη θέα στην Ακρόπολη και τους γύρω λόφους.

04.12.2014

Τα αποτελέσματα του Διαγωνισμού "Μ' αρέσει να πλέκω"

Ο Διαγωνισμός "Μ' αρέσει να πλέκω" έληξε χθες και μετά από κλήρωση αναδείχθηκαν οι δύο τυχερές.

11.07.2013
Γιώργος Σαμπάνης feat Pro Sinnerz

To τραγούδι που συνόδεψε τις διακοπές μας 2 χρόνια πριν..

03.01.2013

Περί Δημιουργικότητας

Πάντα θαυμάζουμε τους ανθρώπους που είναι δημιουργικοί, καινοτόμοι, παραγωγικοί, τους ανθρώπους που έχουν όνειρα, που βάζουν στόχους και τους κυνηγούν.

04.01.2013

The Lumineers - Ho Hey

Αν και αυτή η εβδομάδα ήταν σχετικά χαλαρή μια και είμαστε ακόμη στο κλίμα των εορτών, το απόγευμα της Παρασκευής πλησιάζει και είναι η κατάλληλη στιγμή για να δώσουμε ώθηση στη διάθεσή μας με λίγη μουσική..

13.03.2013
Διαγωνισμός Φωτογραφίας - Atenistas

Τους atenistas τους συμπαθούμε ιδιαίτερα και μάλιστα κατά περιόδους αποτελούν πηγή έμπνευσης για όλη την παρέα. Ποιοι είναι όμως οι atenistas;

26.11.2012
Open House Thessaloniki

Κυριακή 25 Νοεμβρίου 2012

Βόλτα στην Άνω Πόλη με αφορμή το Open House Thessaloniki. Να 'ταν κι άλλο...

Λίγο που ξυπνήσαμε αργά, λίγο το γερό πρωινό και μερικές μικρές υποχρεώσεις που μας καθυστέρησαν, φύγαμε από το σπίτι γύρω στις 12:30 με προορισμό την Άνω Πόλη.