Αγναντεύοντας το μεγαλύτερο φεγγάρι του έτους με τη συντροφιά των θεών

Πανσέληνος: Σεληνιακή φάση κατά την οποία ο δορυφόρος της Γης, η Σελήνη, φαίνεται «πασιφαής», δηλαδή όλο το ημισφαίριό της, το στραμμένο προς τη Γη φαίνεται ως ένας πλήρης φωτεινός κυκλικός δίσκος... η Σελήνη στη φάση αυτή βρίσκεται στην αντίθετη πλευρά της Γης από ότι ο Ήλιος, και τα τρία αυτά σώματα βρίσκονται πάνω στην ίδια ευθεία γραμμή, ή μάλλον όσο πλησιέστερα στη γραμμή αυτή είναι δυνατό. (Πλήρης ορισμός εδώ)

Πανσέληνος: Χιλιοφωτογραφημένη, χιλιοτραγουδισμένη, ρομαντική... Μια αφορμή για να επισκεφτούμε ένα μέρος με όμορφη θέα, με θέα στο φεγγάρι. Κι αν η πανσέληνος είναι του Αυγούστου, έχουμε μια εξαιρετική αφορμή να παρευρεθούμε σε μια από τις δεκάδες εκδηλώσεις που γίνονται προς τιμή του πιο μεγάλου φεγγαριού σε αρχαιολογικούς χώρους, σε παραλίες... παντού!

Αλλά υπάρχει και άλλη ιδέα. Διαφορετική, ανατρεπτική, θέλει τρέλα και τόλμη. Αν δεν έχεις, μην προχωράς πιο κάτω. Αν πάλι σ' αρέσει το άγνωστο, το καινούριο, το διαφορετικό, συνέχισε να διαβάζεις.

Για να είσαι εδώ, σ' αρέσει... άρα, μην μείνεις στο μπαλκόνι σου, στην παραλία ή σε ρομαντικά εστιατόρια να δεις το φεγγάρι. Τόλμησε να πας όσο πιο κοντά του μπορείς.

Αυτό κάναμε κι εμείς πέρυσι στην αυγουστιάτικη πανσέληνο του 2014. Πήγαμε όσο πιο κοντά του μπορούσαμε... Φτάσαμε στα 3 περίπου χιλιόμετρα πάνω από τη θάλασσα, στις κορυφές του Ολύμπου ικανοποιώντας την ανήσυχη φύση μας και δίνοντας τροφή στη ρομαντική ψυχή και τον φωτογραφικό μας φακό.

Όσα ακολουθούν είναι μια ένδειξη της μεγαλοπρέπειας του τοπίου και της αλησμόνητης εμπειρίας μας.

MG 9297
Ο Όλυμπος από τα πεδινά του Λιτοχώρου, τα χαράματα, λουσμένος σ' ένα μαγευτικό φως. Δεν δείχνει τόσο μακριά.

MG 9331
Ανεβαίνοντας, στο πρώτο κομμάτι της διαδρομής, μέσα σε πυκνό, πανέμορφο δάσος.

MG 0145

MG 9309
Ο καιρός στο πρώτο κομμάτι της διαδρομής θύμιζε ότι είμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού.

MG 9550

MG 9578
Από την περιοχή του Λαιμού και μετά, καθώς το υψόμετρο αυξάνεται, το κρύο κι η ομίχλη σε μεταφέρουν σε άλλη εποχή του έτους. Τα "ψηλά" του Ολύμπου είναι ένας άλλος κόσμος, με το δικό του κλίμα.

MG 9558
Πλησιάζοντας το Οροπέδιο των Μουσών, στο τέλος του "Λαιμού".

MG 9610
Πρωτοαντικρύζοντας το Οροπέδιο των Μουσών, ένα μέρος που περιγράφεται με ακρίβεια μόνο με μία λέξη: ΕΠΙΚΟ.

MG 9614
Διασχίζοντας το Οροπέδιο των Μουσών με κατεύθυνση προς το ορεινότερο καταφύγιο της Ελλάδας, το Γ. Αποστολίδης, στο οποίο διανυκτερεύσαμε.

MG 9776
Σε ένα βραχώδες και φαινομενικά αφιλόξενο κατά τ' άλλα περιβάλλον, συναντάς μοναδικά δείγματα ζωής, αρκεί να κοιτάξεις προσεκτικά τριγύρω σου.

MG 9887 8 9hdr Edit Edit
Η καθαρή ατμόσφαιρα, ο ήλιος του καλοκαιρινού δειλινού και οι άγριες βουνοκορφές κανουν τη θέα μοναδική.

MG 9690
Τα αγριόγιδα του Ολύμπου, εμφανισιακά θυμίζουν τα "Κρι-κρι" της Σαμαριάς στην Κρήτη, αποτελούν ωστόσο ενδημικό είδος της περιοχής.

Η νύχτα πέφτει αργά και είναι πολύ φωτεινή, ακόμη και "ο θαλάσσιος δρόμος" του φεγγαριού στο Αιγαίο ξεχωρίζει από δω ψηλά.

olympos moonrise 2 of 1
Η Αυγουστιάτικη πανσέληνος ανατέλει πάνω απ' τον Όλυμπο. Συνοδοιπόροι μας στο Οροπέδιο των Μουσών "πιάνουν" τις γύρω κορυφές για να την θαυμάσουν.

Το επόμενο πρωί

MG 0016
Ο Αυγουστιάτικος ήλιος, όπως φαίνεται απ' τον Προφήτη Ηλία, ανατέλλοντας πάνω απ' το Αιγαίο.

Στον δρόμο της επιστροφής, όπου τελικά χρειάστηκε λίγο ωτοστόπ, πράγμα εύκολο με την ποιότητα του κόσμου που μαζεύει ο Όλυμπος.

MG 0107
Σημάδια ανθρώπινης παρουσίας, σύμφωνα με την παράδοση, για καλή τύχη στον συνοδοιπόρο, δίπλα στη φυσική μεγαλοπρέπεια του βουνού που αντικρίζει τον πρωινό ήλιο πάνω απ' το Αιγαίο.

MG 0142
Κι εκεί που, ολοκληρώνοντας σχεδόν το δρόμο της επιστροφής για τα Πριόνια, νομίζεις ότι τα έχεις δει όλα, ο Όλυμπος δεν σταματάει να σου χαρίζει μοναδικές εικόνες.

Υγ. Γι' αυτή την εκδρομή χρειάζεται διανυκτέρευση είτε σε σκηνάκι είτε σε καταφύγιο. Εμείς μείναμε στο ορεινότερο καταφύγιο της Ελλάδας, το Γ. Αποστολίδης. Αν ενδιαφέρεστε για περισσότερες πληροφορίες, μη διστάσετε να μας στείλετε τις ερωτήσεις σας στo Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ή στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

« Σεπτέμβριος 2021 »
    1 2 3 4 5
27 28 29 30
16.04.2013
TEDxThessaloniki 2013: Εντυπώσεις

Σας είπαμε ότι θα γίνει το TEDxThessaloniki, σας είπαμε ότι θα πάμε στο TEDxThessaloniki, σας είπαμε ότι πήγαμε στο TEDxThessaloniki, σας είπαμε ότι επισκεφτήκαμε και το παζάρι βιβλίου στο διάλειμμα του TEDxThessaloniki αλλά δε σας είπαμε τις εντυπώσεις μας...

04.07.2014

Ο lego-Παρθενώνας

Άλλοι (ονόματα δε λέμε, υπολήψεις δε θίγουμε) σκέφτονται να φτιάξουν μπομπονιέρες από lego... κι άλλοι φτιάχνουν ολόκληρο τον Παρθενώνα!

Μαγικά αυτά τα παιχνίδια, υπέροχη και η ιδέα των Αυστραλών που έφτιαξαν την Ακρόπολη από τουβλάκια lego με σκοπό να την χαρίσουν στο Μουσείο της Ακρόπολης.

21.10.2012

Leftover Cuties - Smile Big

Όπως καταλάβατε πολύ μας αρέσουν οι Leftover Cuties αυτό το ΣΚ!

Ας τους ακούσουμε κι ας χαμογελάμε πλατιά!

30.05.2016

Coffee tables: Ποιο να διαλέξω;

Πολλά coffee tables βλέπω και μ' αρέσουν κι αν έπρεπε να διαλέξω δεν ξέρω τι θα έκανα. Καταλήγω ότι το θέλω λιτό και όχι πολύ μεγάλο, να μην "μπουκώνει" ο χώρος. Σίγουρα πάντως η επιλογή του coffee table είναι καθοριστική για την τελική εικόνα του σαλονιού. Γι' αυτό και είναι ένα θέμα που απαιτεί προσοχή κατά την επιλογή του, ειδικά αν έχεις σκοπό να αφιερώσεις ένα όχι και τόσο αμελητέο ποσό για την αγορά ή την κατασκευή του.

Και μιλάω εκ πείρας. Πριν κάποια χρόνια μαζί με τα υπόλοιπα έπιπλα του σαλονιού (μέγα λάθος που τα διαλέξαμε όλα μαζί, είναι πολύ ταιριαστά!), διαλέξαμε κι ένα τραπέζι που εξακολουθεί να μου αρέσει πολύ και να ταιριάζει στο σαλόνι μας και έχει και αποθηκευτικό χώρο από κάτω και έχει και ροδάκια για πιο εύκολη μεταφορά... και η τιμή του ήταν τσουχτερή... αλλά σήμερα σίγουρα δε θα το διάλεγα. Κάπως μεγάλο μου φαίνεται και παρά την απίστευτη πρακτικότητά του, νομίζω πως κλείνει λίγο τον χώρο.

Τι θα διάλεγα όμως; Και τι θα διαλέξω όταν (αν ποτέ) έρθει η ώρα της αντικατάστασης;

Παρακάτω ξεχώρισα κάποιες επιλογές που μου τράβηξαν την προσοχή με την πρώτη ματιά!

17.05.2014

Simple Minds - Dancing Barefoot

Ώρα να χορέψουμε ξυπόλητοι!

05.12.2012

Dean Martin - Baby, it's cold outside

Όπως θα έχετε καταλάβει μας αρέσει πολύ ο Dean Martin!

Το συγκεκριμένο δε τραγούδι είναι ένα από τα πρώτα που μας ήρθε στο μυαλό, τώρα που έπεσε η θερμοκρασία και πλησιάζουν τα Χριστούγεννα, μια και θεωρείται ένα από τα κλασικά τραγούδια της εποχής αυτής. Χαριτωμένο δεν είναι;

21.07.2014

Το γραφείο κάτω από τη σκάλα

Σπίτια σε επίπεδα.. Σπίτια διώροφα.. Εσωτερική σκάλα.. Γοητευτικά χαρακτηριστικά για κάθε σπίτι. Κρεβατοκάμαρες πάνω, σαλόνι - κουζίνα κάτω, εσωτερική σκάλα και ο τοίχος πλάι της γεμάτος οικογενειακές φωτογραφίες.., ό,τι και να σκεφτώ μ' αρέσει. Τώρα για το αν είναι βολικά ή όχι αυτά τα σπίτια, τι να πω; Όσοι τα έχουν συχνά διαμαρτύρονται ότι αυτό το πάνω-κάτω όλη μέρα, συχνά τους κουράζει. Προσωπικά μ' αρέσουν τα διώροφα σπίτια αλλά φαντάζομαι ότι όσο τα χρόνια περνούν και τα πόδια μπορεί να βαραίνουν, ίσως να μην είναι τόσο ευχάριστο το "ανέβα - κατέβα".

13.03.2013

Η δύναμη που κρύβεις μέσα σου - Ανεβαίνοντας στον Σμόλικα

Αν σας άρεσε η ανάβαση στον Γράμο, μπορείτε να μας ακολουθήσετε ...πάμε για Σμόλικα, τον υπαρχηγό των ελληνικών βουνών. Ο Σμόλικας είναι από γεωγραφικής άποψης το φυσικό σύνορο Δυτικής Μακεδονίας και Ηπείρου και μπορείς να τον προσεγγίσεις από τουλάχιστον τρεις διαφορετικές διαδρομές.

17.05.2013
Alcohol is free - Greece at Eurovision Song Contest 2013

Αυτή την Παρασκευή ας ξεκινήσουμε την ημέρα μας με τη φετινή συμμετοχή της χώρας μας στο διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision, που εξασφάλισε για δέκατη συνεχόμενη φορά, από το 2004 που διοργανώθηκε για πρώτη φορά ημιτελική βραδιά, ότι η Ελλάδα θα είναι στον τελικό της διοργάνωσης.

08.11.2012
Στιλ είναι να ξέρεις ποιος είσαι, τι θέλεις να πεις και να μη σου καίγεται καρφί.

Gore Vidal, 1925-2012, Αμερικανός συγγραφέας

19.10.2012

Triggerfinger - I Follow Rivers

Εξαιρετική διασκευή του τραγουδιού της Lykke Li από τους Triggerfinger.

Απολαύστε το..

13.01.2013
Γλυκάκι θα φάμε σήμερα;

20.03.2014

Cat Power - Metal Heart

Ένα τραγούδι που ξέρουμε και αγαπάμε σε μια ζωντανή εμφάνιση της Αμερικανίδας τραγουδίστριας και τραγουδοποιού που ακούει στο όνομα Cat Power.

Έτσι για να κάνουμε ένα μουσικό διάλειμμα!

25.09.2012

Maraveyas ilegal - Το καλοκαίρι έφυγε

Ένα από τα πιο αγαπημένα τραγούδια του φθινοπώρου από τον Κωστή Μαραβέγια και την μπάντα του.

28.09.2012
Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς

Πολύ καλή ευκαιρία για ένα διαφορετικό σαββατοκύριακο!

07.04.2013
Τι να φορέσω αύριο;

Το "τι να φάμε αύριο" σε κάθε πιθανή παραλλαγή (βλ. "τι να μαγειρέψω αύριο", "τι να φτιάξω αύριο", "τι να ετοιμάσω αύριο" κτλ..) και το "τι να φορέσω αύριο" νομίζω πως είναι τα δύο ερωτήματα που μας βασανίζουν πιο συχνά από οποιοδήποτε άλλο.. Κάθε μέρα αυτές οι ερωτήσεις, κάθε μέρα οι ίδιες σκέψεις, κάθε μέρα το ίδιο μικρό άγχος για να δώσουμε απάντηση...

17.03.2013
75 brazil street - Nicola Fassano

Συνεχίζουμε αποκριάτικα...

11.11.2014

Δημιουργώντας αποθηκευτικούς χώρους με ξύλινα τελάρα

Τα κλασικά ξύλινα τελάρα (ή καφάσια ή κουτιά) μπορούν να έχουν άλλη μία χρήση.

21.10.2013
Νατάσσα Μποφίλιου - Άνω τελεία

Ας βάλουμε μια άνω τελεία σε ό,τι μας απασχόλησε σήμερα κι ας χαλαρώσουμε. Η Νατάσσα Μποφίλιου μπορεί να μας βοηθήσει σε αυτό.

10.01.2013
Nick Cave & The Bad Seeds - We No Who U R

Ξεκινήσαμε την ημέρα μας μουσικά με μια νέα κυκλοφορία και την κλείνουμε με τον ίδιο τρόπο..

30.09.2015
Η πετρόσουπα

Καινούρια στο σπορ των παραμυθιών, μόλις που θυμάμαι μερικά από τα παραδοσιακά παραμύθια κι αυτά αποσπασματικά από τα δικά μου παιδικά χρόνια... Άρχισα όμως να ψάχνομαι τους τελευταίους μήνες γιατί το θέμα με αφορά πλέον άμεσα. Εξάλλου είναι αρκετά συνηθισμένη η "κόντρα" μεταξύ παραδοσιακών και σύγχρονων παιδικών παραμυθιών και ομολογώ ότι ακόμα δεν μπορώ να εκφέρω εμπεριστατωμένη άποψη.

04.12.2012
Τίποτα δεν πάει χαμένο αν το δούμε αλλιώς...

Μια εξαιρετικά πρωτότυπη ιδέα διακόσμησης με παλιά χωνιά που γίνονται κηροπήγια.

Και το σεμεδάκι με τη δαντελίτσα ταιριάζει απόλυτα... και είναι και στη μόδα! Πολύ ωραία ιδέα!

14.12.2014

Christmastreestas 2014 II

Tο κίνημα των Christmastreestas ολοκλήρωσε και φέτος την αποστολή του! Και ενώ μετράμε 10 μέρες για τα Χριστούγεννα, ήρθε η ώρα να δούμε παρέα το δεύτερο δέντρο που στολίσαμε. Είστε έτοιμοι;