10 πληροφορίες και μύθοι για τα ταξίδια με αεροπλάνο
Τα ταξίδια τα αγαπάμε πολύ και στην κορυφή της λίστας για το αγαπημένο μεταφορικό μέσο μάλλον έρχεται το αεροπλάνο, στο οποίο μπαίνεις και (καλώς εχόντων των πραγμάτων) βγαίνεις ατσαλάκωτος.
Ίσως γι' αυτό μας κέντρισε το ενδιαφέρον το άρθρο που διαβάσαμε στο flightmode.gr σε σχέση με διάφορες πληροφορίες και μύθους που λέγονται κατά καιρούς για τα ταξίδια με αεροπλάνα. Από όσα έχουμε κατά καιρούς ακούσει και από όσα θα διαβάσουμε παρακάτω, κάποια ίσως μας φοβίζουν κάποια άλλα μας κάνουμε και γελάμε. Για να δούμε...
Δεν υπάρχει σειρά με το νούμερο 13 στα αεροπλάνα
Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν αποφασίσει από κοινού να παραλείπουν τη σειρά 13 από τα αεροσκάφη τους. Η Alaska Airlines είναι μια από τις ελάχιστες αεροπορικές εταιρίες που έχουν στα αεροσκάφη τους τη σειρά με το νούμερο 13. Τέλος , περισσότερο προληπτική εμφανίζεται η Lufthansa όπου έχει παραλείψει και τη σειρά 17, για τους Ιταλούς πελάτες της που θεωρούν αυτό το νούμερο γρουσούζικο.
Τα αεροπλάνα αποφεύγουν το τρίγωνο των Βερμούδων
Η συγκεκριμένη πληροφορία προέκυψε από θρύλους σύμφωνα με τους οποίους πάνω από 1.000 αεροπλάνα και πλοία εξαφανίστηκαν, ενώ διέσχιζαν ή περνούσαν από την περιοχή μεταξύ των Βερμούδων, Πουέρτο Ρίκο και Φλόριντα. Η αλήθεια είναι ότι τα αεροπλάνα ταξιδεύουν σε όλο το εύρος της μυστηριώδους ζώνης εδώ και χρόνια και θα συνεχίσουν να το κάνουν, παρά τους μύθους.
Ένας κεραυνός μπορεί να προκαλέσει την πτώση ενός αεροσκάφους
Από το 1967 δεν έχει σημειωθεί πτώση αεροσκάφους λόγω αυτής της αιτίας. Αυτό έχει συμβεί με την βοήθεια των φίλων μας Ηλεκτρολόγων Μηχανικών που ασχολούνται με αντικεραυνικές προστασίες αεροσκαφών. Οι κεραυνοί χτυπάνε τα αεροπλάνα αρκετά συχνά αλλά λόγω αντικεραυνικών μέσων και μελετών πάνω στο αεροσκάφος ο κεραυνός οδηγείται με ασφάλεια εκτός αεροπλάνου και συνεχίζει την πορεία του.
Μπορεί τα κινητά τηλέφωνα να προκαλέσουν προβλήματα σε ένα αεροπλάνο
Το κινητό σας τηλέφωνο από μόνο του, δε θα μπορούσε να προκαλέσει παρεμβολή στα συστήματα πλοήγησης του αεροσκάφους. Αν όμως όλοι είχαν τα κινητά και τις ηλεκτρονικές συσκευές τους ανοιχτές, τότε ο συνδυασμός από όλες αυτές τις συσκευές, θα μπορούσε να προκαλέσει κάποιο μη θανατηφόρο πρόβλημα.
Μπορείς να σφηνώσεις στο κάθισμα της τουαλέτας του αεροσκάφους, αν τραβήξεις το καζανάκι ενώ κάθεσαι
Αυτό θα μπορούσε να συμβεί αν το σώμα του επιβάτη δημιουργούσε ένα τέλειο σφράγισμα , χωρίς να περνάει ούτε η ελάχιστη ποσότητα αέρα, στη λεκάνη της τουαλέτας, κάτι που για να συμβεί είναι εξαιρετικά δύσκολο εως απίθανο.
Οι αεροσυνοδοί πρέπει να έχουν συγκεκριμένο σωματότυπο
Το πλήρωμα καμπίνας πρέπει να έχει συγκεκριμένο ύψος ώστε να μπορεί να φτάνει τα επάνω ντουλάπια, αλλά να μην είναι και τόσο ψηλό ώστε να δυσκολεύεται να κινηθεί στο χώρο. Εν κατακλείδι , οι περιορισμοί σε ύψος και εμφάνιση ισχύουν σε όλες ανεξαιρέτως τις εταιρίες σε παγκόσμιο επίπεδο. Φυσικά υπάρχουν διαφοροποιήσεις, αλλά σε γενικές γραμμές ισχύουν παρόμοιοι κανόνες.
Οι τουαλέτες στο αεροπλάνο πρέπει να είναι εφοδιασμένες με τασάκι
Ακόμη κι αν το κάπνισμα στα αεροπλάνα έχει απαγορευτεί εδώ και σχεδόν 15 χρόνια η κυβερνητική υπηρεσία των αιθέρων FAA, αναφέρει ότι όλα τα αεροπλάνα πρέπει να έχουν τασάκια και αυτό έχει εγκριθεί από τις αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο, ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια των πτήσεων. Ο κανόνας αυτός τέθηκε σε ισχύ καθώς γνωρίζουμε ότι παρά τους κανόνες οι άνθρωποι υποκύπτουν πολύ εύκολα στους εθισμούς τους
Οι μάσκες οξυγόνου μπορεί να προκαλέσουν ζαλάδες και παραισθήσεις
Η μόνη αλήθεια είναι ότι οι μάσκες οξυγόνου επιτελούν μία και μόνη λειτουργία δηλαδή παρέχουν οξυγόνο στους επιβάτες σε περίπτωση απώλειας της πίεσης μέσα στην καμπίνα του αεροσκάφους σε μεγάλα υψόμετρα, μέχρι ο πιλότος να καταφέρει να το επαναφέρει σε ύψος όπου θα μπορούν να αναπνέουν κανονικά.
Το αλκοόλ σε επηρεάζει περισσότερο κατά την διάρκεια μια πτήσης
Είναι αλήθεια ότι η έλλειψη οξυγόνου στο αεροπλάνο μπορεί να συμβάλει θετικά στο να μεθύσουμε πολύ πιο γρήγορα στον αέρα από ό, τι αν ήσασταν στο έδαφος. Ωστόσο, δεν υπάρχει καμία επιστημονική έρευνα που να υποστηρίζει την άποψη, ότι κανείς μεθά πιο γρήγορα όταν πίνει σε μεγάλα υψόμετρα.
Οι θέσεις που βρίσκονται πλησιέστερα προς τις εξόδους κινδύνου, είναι πιο ασφαλείς σε περίπτωση ατυχήματος
Ατυχήματα συμβαίνουν σε αεροσκάφη για μια σειρά από διαφορετικούς λόγους, γεγονός που καθιστά αδύνατο να πούμε ότι μία θέση είναι πιο ασφαλής από οποιαδήποτε άλλη. Οπότε ας απολαύσουμε τον extra χώρο για να απλώνουμε τα πόδια μας και ας τα ξεχάσουμε όλα αυτά...