Σφάλμα
  • JCacheStorageFile::_filesInFolderJFolder: :delete: Η διαδρομή δεν καταλήγει σε φάκελο. Διαδρομή: /var/www/vhosts/dpappas.gr/httpdocs/maresei/cache

Η δύναμη που κρύβεις μέσα σου - "Φλεγκιάδα" 2014

Αποφασίσαμε με το βασικό μόνιμο συνοδοιπόρο να ξεκινήσουμε τις ορεινές περιπλανήσεις του 2014 απ΄τις δρακόλιμνες Φλέγκα, να τις απολαύσουμε και να τις φωτογραφίσουμε όσο ακόμη υπάρχει χιόνι, ελπίζοντας παράλληλα να είμαστε οι πρώτοι που θα τις επισκεφτούν για φέτος (μεγάλος στόχος!!!).

Έτσι Κυριακή πρωί 11/5 στις 10 περίπου είμαστε κάτω απ' την ψηλότερη κορφή του Μαυροβουνίου, δίπλα στη λίμνη των πηγών του Αώου, γνωρίζοντας ότι ακριβώς πάνω και μπροστά απ' την κορυφή είναι οι δρακόλιμνες. Επιλέγουμε μάλιστα να ανέβουμε "καρφί" και όχι απ΄τη διαδρομή που ακολουθήσαμε προ 2 ετών.

Στο ξεκίνημα η ανηφόρα γλυκιά και το μέρος ανοιχτό, όλο πανέμορφα λιβάδια γεμάτα νερά και λουλούδια. Μια μικρή μάλλον εποχική λιμνούλα η "Λα Λιαγκούνου", ( τοπική βλάχικη ονομασία) που σημαίνει "στην κούνια", αποτελεί την πρώτη στάση για φωτογραφίες και λίγες ανάσες.

Το τοπίο συμπληρώνει η Λίμνη του Αώου, που με φόντο τα χιονισμένα Τζουμέρκα δημιουργεί καταπληκτική εικόνα.

Από δω και μετά αρχίζουν τα δύσκολα. Κοιτώντας προς την κορυφή που φαντάζει κοντά, η ανηφόρα ξεκινάει απότομα και όσο ανεβαίνεις γίνεται ακόμη πιο απότομη. Σου κόβει λίγο την όρεξη (και την ανάσα) αλλά πρέπει να συνεχίσεις. Εννοείται ότι μονοπάτι δεν υπάρχει και... ανεβαίνεις... ανεβαίνεις με παρέα τα πελώρια ρόμπολα, αργά αλλά σταθερά. Κουράστηκες; Δεν κάθεσαι, απλά στέκεσαι λίγο, ηρεμείς την αναπνοή σου και παίρνεις καινούρια δύναμη απ΄τη θέα που έχεις πίσω σου, καθώς η λίμνη έχει αποκαλυφθεί σχεδόν ολόκληρη. Κοιτάζεσαι με το συνοδοιπόρο και μόνο με τα μάτια ο καθένας επιδοκιμάζει την επιλογή και την απόφαση για τη σημερινή ανάβαση. Μα τι ομορφιά είναι αυτή!

Ξανά λοιπόν στην ανηφόρα και σε λίγο τα χιόνια που φαινόταν από χαμηλά στην κορυφή αρχίζεις να τα πατάς, άρα όπου να 'ναι φτάνουμε.

Πράγματι σε 2,5 ώρες περίπου είμαστε στην κορυφή του Μαυροβουνίου σε υψόμετρο 2.159 μέτρα, έχοντας καλύψει την υψομετρική διαφορά των 820 μέτρων. Κάτω στη λίμνη το υψόμετρο είναι 1.340 μέτρα και είναι η πιο ορεινή λίμνη της Ελλάδας θαρρώ. Βέβαια οι συχνές στάσεις για φωτογραφίες μας έκαναν να χασομερήσουμε λίγο, αλλά μήπως μας κυνηγάνε κιόλας;

Να 'μαστε λοιπόν στην κορυφή, απόλυτη ησυχία, μέρα καταπληκτική και χιόνι; Ατελείωτο απ΄τη μεριά των δρακόλιμνων οι οποίες ίσα που ξεχωρίζουν. Μισοπαγωμένες και γεμάτες χιόνι. Μα πόσο χιόνι ρίχνει εδώ πάνω αναρωτιόμαστε... Υπάρχουν φοβερά ανεμοσούρια, χιονοστιβάδες και είναι αδύνατο να κατέβεις στις δρακόλιμνες. Μόνο με σκι κατεβαίνεις. Οπότε τις κοιτάμε από ψηλά και μόνο.

Η θέα εκπληκτική, τα γύρω κοντινά βουνά στέκονται μεγαλόπρεπα: Τύμφη, ΣμόλικαςΒασιλίτσα, το Αυγό, οι Μπάλτσες και νότια τα Τζουμέρκα, όλα μας "χαιρετάνε".

Καθόμαστε στην κτιστή πεζούλα και το απολαμβάνουμε. Ίχνη άλλων φετινών επισκεπτών δεν φαίνονται, άρα μάλλον πετύχαμε τον στόχο μας συνολικά. Ανεβήκαμε και μάλιστα πρώτοι!

Σαν κάτι να ακούγεται... Ομιλίες; Αφουγκραζόμαστε, Κοιταζόμαστε... λες να ανεβαίνουν και άλλοι; Και τι βλέπουν σε λίγο τα μάτια μας... Μια παρέα τριών ποδηλατιστών που με τα ποδήλατα στην πλάτη ανέβηκαν εδώ πάνω.

Είναι να μη τους καλωσορίσεις, να μη τους θαυμάσεις και να μη τους χειροκροτήσεις; Έκπληκτοι κι αυτοί και εμείς το καλαμπουρίσαμε δεόντως. Μπράβο παλικάρια εμείς, μπράβο αυτοί σε μας καθότι έχουμε σχεδόν τα διπλάσια χρόνια τους και όλα καλά. Στη φράση "τι όμορφα που είναι εδώ πάνω"... ένας απ΄τους ποδηλάτες, ο μεγαλύτερος λέει "δεν υπάρχει άσχημο βουνό", πράγματι το καθένα έχει τη χάρη του. Μάλλον κάποια τέτοια εικόνα θα είχε στο μυαλό του ο στιχουργός του τραγουδιού που λέει "καράβια βγήκαν στη στεριά και πιάσανε τα όρη, ποιος είδε βάρκα στο Χελμό, στο Μέτσοβο βαπόρι..."

Χορτασμένοι λοιπόν γενικώς, ξεκινάμε την αντίστροφη ακριβώς πορεία για κάτω και σε μιάμιση ώρα είμαστε στο αυτοκίνητο, έχοντας "οδηγό" συνέχεια την πανέμορφη λίμνη του Αώου. Σε πολλά σημεία η κατηφόρα είναι χειρότερη απ' την ανηφόρα. Κοιτάμε προς την κορυφή ξανά και λέμε "καλά ανεβοκατεβήκαμε σήμερα πραγματικά ή το ονειρευτήκαμε";

Καλή αρχή λοιπόν και... έπεται η συνέχεια.

« Φεβρουάριος 2023 »
    1 2 3 4 5
27 28
28.02.2013
Και οι άνδρες ντυμένοι σε επίπεδα

Τα ρούχα σε επίπεδα είναι μια από τις καλύτερες επιλογές τόσο για τις γυναίκες όσο και για τους άντρες. Και είναι άκρως κατάλληλα για τις χειμωνιάτικες μέρες που έχουμε ανάγκη από πολλά ζεστά ρούχα για να προστατευόμαστε από το κρύο. Ωστόσο, είναι εξίσου καλή επιλογή για τις πρώτες ημέρες της άνοιξης, καθώς ξεκινούν με χαμηλές θερμοκρασίες που όσο μεσημεριάζει ανεβαίνουν και όσο βραδιάζει ξαναπέφτουν...

01.11.2014

Το wallpaper του Νοεμβρίου

Kαλωσορίζουμε τον Νοέμβρη με νέο wallpaper!

07.01.2013

Nouvelle Vague - Just can't get enough

Οι γιορτές ποτέ δεν είναι αρκετές.. H πρώτη μέρα στη δουλειά πέρασε, αλλά η αίσθηση αυτή παραμένει! Aς τη ντύσουμε λοιπόν μουσικά με τους Nouvelle Vague να μας τραγουδούν "Just can't get enough"..

03.01.2016

Η χειροποίητη κάρτα μου για την ανταλλαγή καρτών

Φέτος... δηλαδή πέρυσι... το 2015... κάπου στο τέλος του περασμένου Νοεμβρίου έπεσα πάνω στην πρόσκληση για το Handmade Xmas Cards Swap 2015, την ανταλλαγή χειροποίητων καρτών που οργάνωνε η Ασπασία από το mylovablebaby.com με τη βοήθεια της Αντωνίας από το Crazytourists blogging και δεν το σκέφτηκα πολύ. Ανάμεσα στις ατελείωτες εκκρεμότητες του Δεκεμβρίου, δήλωσα συμμετοχή για άλλη μία ευχάριστη δουλειά. Τη δημιουργία μιας χειροποίητης χριστουγεννιάτικης κάρτας προς άγνωστο παραλήπτη.

10.09.2013
New York Fashion Week SS 2014

Από τις 5 Σεπτεμβρίου τα βλέμματα των φίλων της μόδας είναι στραμμένα στην πόλη που δεν κοιμάται ποτέ. Τι λέτε λοιπόν για μια στιλιστική βόλτα στους δρόμους της Νέας Υόρκης;

30.05.2014
Florence & The Machine - You've Got the Love

Η Florence Welch και η παρέα της έρχονται και μας θυμίζουν ό,τι και αν γίνεται.. το να έχεις την αγάπη.. είναι αρκετό!

22.08.2013
Avicii - Wake Me Up

Υπέροχο τραγούδι για να ξεκινήσουμε την ημέρα μας δυναμικά και να αφυπνιστούμε...

27.12.2016

Χιονόμπαλες από γυάλινα βαζάκια - DIY

Μια ακόμα δραστηριότητα από το Ημερολόγιο Αντίστροφης Μέτρησης (advent calendar 2016) ήταν οι μικρές μας χιονόμπαλες.

Και συνεργαστήακαμε οι 3 στους 4 για να τις φτιάξουμε, Φίλιππος, μπαμπάς, μαμά! Η Μάγδα μάλλον λίγο ενοχλούσε αλλά ήταν περίεργη να βλέπει τι κάνουμε! Ήταν πολύ πολύ ωραία η διαδικασία!

22.05.2014

Σπιτική τούρτα μπισκότου για μικρά και μεγάλα παιδιά...

Βλέπεις αυτή την τούρτα και δεν πιστεύεις ότι είναι σπιτική. Την δοκιμάζεις και πάλι δεν πείθεσαι. Ξέρεις βέβαια πόσο ταλέντο έχει η φίλη σου στην κουζίνα και σε πολλών ειδών χειροποίητες κατασκευές αλλά πάλι.. αυτή η τούρτα σπιτική; Πότε πρόλαβε... πόσο να της πήρε... Μα τι αντοχές έχει... Και έπρεπε να ετοιμάσει ολόκληρο το πάρτι του γιου της...

Για να μας πείσει λοιπόν, αποφάσισε να μοιραστεί μαζί μας τη συνταγή... Η (χρυσοχέρα που θα ΄λεγε και η γιαγιά μου) Αγγελική ξαναχτυπά και μας γράφει τα παρακάτω:

17.03.2013
75 brazil street - Nicola Fassano

Συνεχίζουμε αποκριάτικα...

27.01.2014

56th Grammy Awards - Οι νικητές

Η εβδομάδα μας ξεκινά μουσικά με τα αποτελέσματα των βραβείων Grammy, που αποτελούν το σημαντικότερο γεγονός της παγκόσμιας μουσικής βιομηχανίας.

23.04.2013

Asaf Avidan - Love it or Leave it

Μας αρέσει ιδιαίτερα το ρεφρέν του!

"Love it or leave it
You got to believe it"

27.03.2014

Chinawoman - Nothing to Talk About

Ένα νέο κομμάτι που δύσκολα περνά απαρατήρητο..

15.12.2012
Πρωινό στο κρεβάτι

Σήμερα ξεκινάμε τη μέρα μας με πρωινό στο κρεβάτι..

31.03.2013
Διακοσμήστε το σπίτι σας στην εξοχή ή σαν να είναι στην εξοχή

Αν σας άρεσαν οι προτάσεις με τα πολλά κάδρα στον τοίχο, με τις διαφορετικές σε μέγεθος και χρώμα κορνίζες... Για θυμηθείτε τες:

24.05.2013

Odette - little rabbit

Ας κλείσουμε την ημέρα μας μελωδικά.. με ένα νέο κομμάτι από την Άντα Λιβιτσάνου που μας εξέπληξε ευχάριστα ως "Odette"!

19.03.2013

Παραδοσιακό ή ηλεκτρονικό βιβλίο;

Μια από τις μεγάλες μου αδυναμίες για τον ελεύθερο χρόνο και τα ταξίδια, τόσο τα πραγματικά όσο και αυτά του μυαλού, είναι η ανάγνωση βιβλίων.

27.09.2013
Hello Friday!

Ευτυχώς η μέρα μας ξεκίνησε με ήλιο και φθινοπωρινές θερμοκρασίες που αναμένεται να ανέβουν όσο μεσημεριάζει!

Ευκαιρία για μια μοναδική Παρασκευή!

08.10.2014

Ούζο παρέα με τους θρύλους, στη Σκάλα Συκαμιάς Λέσβου

"Κατάμπροστα στο ψαρολίμανο στο μάτι του πουνέντε, ορθώνεται πάνω σε θεόρατη θαλασσοβραχιά το ξωκλήσι της Παναγιάς της γοργόνας" γράφει ο Μυριβήλης στο έργο του, αποκαλύπτοντας την πηγή της έμπνευσής του που δεν είναι άλλη από μία τοιχογραφία σ' ένα ταπεινό ξωκλήσι σ' ένα ψαροχώρι της Λέσβου, τη Σκάλα Συκαμιάς, 48 χλμ. βορειοδυτικά της πόλης της Μυτιλήνης.

28.08.2013

Βελίκα, Παράλια Ν. Λάρισας

Απαθανατίζοντας καλοκαιρινές στιγμές στην παραλία της Βελίκας, στα Παράλια του Ν. Λάρισας.

11.04.2014

Μπαλκόνι μπαλκονάκι μου

Η άνοιξη έφτασε στο μπαλκόνι μου. Τα πρώτα φυτά πήραν θέση στο ράφι και αμέσως άλλαξε η όψη του μπαλκονιού και μαζί της η διάθεσή μου κάθε φορά που το αντικρίζω.

04.11.2013
Tι να φορέσω;

H Blair Eadie για άλλη μια φορά τράβηξε την προσοχή μας με δύο διαφορετικές μεταξύ τους εμφανίσεις.

20.05.2013
Today’s tip - How to have a nice day

Πώς να έχετε μια όμορφη μέρα...